Loppan & Livet

Direktlänk till inlägg 31 mars 2009

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaha....

Av Loppan - 31 mars 2009 14:18


....som vår söta supersnabba diskare säger titt som tätt. Fan va d smittar av sig sånt, små saker folk säger. Vi ha märkt d flera gånger, speciellt på Fredagar då han int e här, då säger vi andra hans Jaaaaaaaaha hela tiden iställe ;-)


Dan ha gått fort igen, nästan för fort. Ha iaf hunni baka både mörka limpor o ostsemlor till imo, o nu räknat ut lite styckepris för bakverk o annat. Fattttar ni att en torrkaka, typ va-som-helst-för-torrkaka (banankaka den här gången) blir o kosta runt 2 euro när du bakar den hemma!!!!! ja menar fattta, 2 euro! o va tar dom för en sån om du köper den nånstans? Ha! iss ja int ens gå in på. Visserligen e d ju bara ingredienserna ja ha räkna me, men ändå.

En vaniljbulle kostar ca 30 cent. D e ju nästan humoristiskt. Sen går du på café o får kaffe o bulle för 4,50....


Nåjo, nog om sånt skit. Ska dalla efter sonen så småningom. Ja har fortfarande ingen aning om va som ska göras hemma ikväll. Kanske ingenting :-)

Man får väl börja förbereda sig för 1a April.....Ja kommer o bli lurad så d viiner om örona (vems lämnar vi osagt). Manolis ha planera i veckor nu, o d enda han avslöjar e att jag nog kanske kommer att bli ganska arg....:-O

Låter ju lovande, mycke lovande.. I fjol höll han på o lura mig ännu i slute av April, bara för att han tyckt d va så kul. I hans värld ska man luras hela månaden, int hela dan.


Ja börjar få ont i halsen, int roligt alls. Tar så där liite ont när ja sväljer, känns just som före man blir sjuk...Ja hinner int bli sjuk nu. Manolis ha vari täppt några dar, o här på jobbe e flera förkylda. Blää.


Nåja, nu ska ja silla iväg efter sonen


ha d bäst, kläm fast din väst

loppz




 
 
Ingen bild

ritu

31 mars 2009 14:51

alltså jag försov mig idag fundera varför jag var så pigg och varför solen var så stark å vacker...för att jag inte orkat byta till sommartid;) man måst ju liksom göra sitt liv lite intressantare...skapa spänning...nå var int många minuter över 9 här på mitt lilla jobb....så de verkar verkligen knalla å gå för dig av bara farten härligt att de rullar för någon;)
kjam

 
Ingen bild

Stefan

31 mars 2009 17:10

Att kunna ta en fika ett par ggr i veckan utan att halva lönen försvinner.. sänk momsen på fik och restauranger! Hur kul är det att trycka i sig en bakelse hemma eller en plankstek! ;)

 
Ingen bild

loppan

31 mars 2009 17:18

d e riktigt kul faktiskt, tycker åtm jag. Hemlagat eeeee ju så gött ;-)
Men visst sku d va kiva att kunna gå ut på café lite oftare o, utan att bli ruinerad.

 
Ingen bild

Queen Lizzy

31 mars 2009 17:45

Häftig bild.
Jag har massor med fiskbilder. Närbilder mest. Var fascinerad av fjällen och fick också en hel del häftiga / snygga pics.

 
Ingen bild

loppan

31 mars 2009 18:05

den där sillen va rikit stulen (har inga egna bilder på andra datorn). Hoppas den int va din ;-P

 
Ingen bild

stefan

31 mars 2009 18:34

visst är hemlagat gott! Men att fixa bullar/mat hemma är som... sex skojigt i början men sen bara kladdigt svettigt&bökigt..det är mycket fiffigare på ett cafè eller restaurang å bara beställa å sen gå när man är less! ;)

 
Ingen bild

loppan

31 mars 2009 19:14

nepppepppeppp sidu stefan, dääär har du fel. Finns inge så mysigt/roligt som att kocka tisammans me en flaska vin o lite bra bakgrundsmusik. Men smaken den e delad ;-)

 
Ingen bild

Kent

31 mars 2009 19:30

4.50 är ju billigt vettja.
Kom hit så får du se på dyrt fika.
Har då aldrig sett nå som går under en femma å då e de billigt.

 
Ingen bild

stefan

31 mars 2009 19:41

med vin och musik så kan man tömma alla bajamajorna i hela världen med dig! ;)

 
Ingen bild

loppan

31 mars 2009 19:53

Vaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah??? ha ha ha

 
Ingen bild

loppan

31 mars 2009 19:56

Bajamajor?.....nu raspar d mellan örona här...ordentligt...
o alltså, ja mena ju int att ja sku kocka tisammans me vinflaskan, om ni trodd d :-D, mena tisammans me nån, över en flaska vin...lixom...

 
Ingen bild

stefan

31 mars 2009 20:03

ingen skjiiilnad för mig vin..bajamajor..tillsamans..kocka..*hick*

 
Ingen bild

loppan

31 mars 2009 20:05

klart he e stjillna ;-P

 
Ingen bild

das prager entelein

31 mars 2009 21:10

kaffe o bulle för 4,50? säg var, dit vill jag inte gå! men det bästa såg jag på flygfältet i prag för några timmar sen - öl och pretzel på SPECIALERBJUDANDE för tjeckkronor 190!!! när en öl på vilken pragkrog som helst kostar 20...50! 190 tjeckkronor är ungefär €6,50!!!

 
Ingen bild

sextanten

31 mars 2009 21:55

Stefan, på vilket cafe får man köpa sex i vårt pryda land?? Låter ganska speciellt onekligen!

 
Ingen bild

stefan

1 april 2009 05:54

sa jag köpa sex?? jag jämförde..en liknelse typ?

 
Ingen bild

loppan

1 april 2009 08:02

-nu får ni ta d lugnt me era sexköp här före min blogg stängs ner :-D
-pretzel, e d int någo torra kringlor??

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Loppan - 12 januari 2015 17:13


Hej här har ni mig igen. E totalslut efter 2 dagar av grubblande o hårslitning. Tito e betydligt piggare nu, vill leka hela tiden o smaskar glatt i sig allt jag sätter i skålen, hittills bara sej o spad o lite piimä men iaf. Jag kan inte fatta va som...

Av Loppan - 10 januari 2015 18:02

Äntligen e pajen i ugnen! Fick ett tips på grönkålspaj av min far, en glutenfri botten på kikärter o mandelmjöl, d måst ju testas . Receptet är från DN o ni kan hitta det HÄR.    I övrigt bara undrar jag, fast jag INTTTTE vill klaga, om d faktisk...

Av Loppan - 9 december 2014 20:59


Pling pling på bloggen. En liten tid sen sist   Eeeeeeevigheter sen sist alltså, men jag hinner inte gå in på allt som har hänt. Egentligen, va ha hänt heller (ha haa) annat än att vi yrar på som bara vi kan. Snart e d Jul o vi förbereder oss me sj...

SOS

Av Loppan - 3 juli 2014 08:43

Sjukstugan här igen. Överallt ligger d sjuklingar. Lätt att tänka på byke o packas när än den ena rumpan ska putsas, än den andra halsen lindras. Stora ljusröda tabletter ska klämmas ner i doggens hals mårån o kväll, o hans rumpa ska putsas så ofta s...

Av Loppan - 22 juni 2014 20:18

Förlåt, d ha int hörts av mig på en tid igen. D blir allti så mycke allt möjligt dom sista veckorna före semestern, o nu närmar den ju sig verkligen me stormsteg. Stormar gör d iofs annars oxå.... men iaf, FEM dagar jobb kvar, fem ynkliga små fjutted...

Presentation

Minilexikon i muminländska

Fråga mig

35 besvarade frågor

stat

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

LÄNKAR HIT & DIT

Bloggar av mammor och gravida
Reggad på Commo.se

Mina recept

start

Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards