Loppan & Livet

Direktlänk till inlägg 3 juli 2014

SOS

Av Loppan - 3 juli 2014 08:43

Sjukstugan här igen. Överallt ligger d sjuklingar. Lätt att tänka på byke o packas när än den ena rumpan ska putsas, än den andra halsen lindras. Stora ljusröda tabletter ska klämmas ner i doggens hals mårån o kväll, o hans rumpa ska putsas så ofta som möjligt, o baddas me örondroppar. Som tur va börjar putsandet gå bättre nu, han ligger snällt o tittar på. Att gå ut däremot e ingen höjdare, han ilar fram som en vessla, lite som han sku försöka komma ifrån gumpen, eller d onda där. Att han ser ut som en albinobabian därbak o folk stannar o stirrar hjälper int heller. Själv ska ja ha i den äckliga antibiotika-sörjan i ögat 4-5 gånger dagligen. Vidrigt, ögat känns slemmigt o grumligt hur länge som helst efteråt, o när d äntligen börjar känns normalt igen, ja då ska nästa omgång i. Bläääh!

Nedan stackar lilla Babian-Tito (d e alltså en stor hotspot han har under svansen, o jag glömt att nämna d)

   

Allt d här sku säkert va helt okej, till o me att Pon sen plötsligt igår hade 39 grader feber. D e ju iaf tur att han inte e på väg me på resan i d skicke. Men ÄNDÅ, att lämna typ alla sjuka,o för här för andra att sköta om o pyssla me, d känns ju int rikit kiva. Och att MIN hals oxå sku börja jävlas, d har ja just nu svårare att SVÄLJA.....

3 nätter nu ha ja vakna flera gånger av ont i bröste/halsen. JA KESTÄR INT!!!! va ha ja rikit vari för en bitch i mitt förra liv?? vafför sån härn otur? Små saker kanske, men dom känns int alls små för mig, dom känns egentligen rikit jätte-mega-stora. Att alla omkring en, dom man har ansvar för, ska gå o va sjuka o ynkliga. Känns ju nog lite som att man int rikit hanterar sin uppgift här i live. Nå ja, så där synkkä e ja ändå int, men äääändå. Sen kommer d ju till andra små bagateller som att alla våra lomapengar nu gått ti veterinärer o mediciner. Gaaaaaah!!!!

Nu sitter säkert nån snusförnuftig perfekt hundmänniska nånstans o tänker "ja ja, kanske saker att fundera på före man skaffar hund", eller så tänker ingen så. Aivan sama, ja e upprörd o besviken o då blir ja oresonlig o osaklig. Knappast nån nyhet för nån.

O här nedan lilla Babian-Ponde, igår i nåt skede när han va som mosigast.


D va meningen att vi sku ti Pargas o se på Jukebox  nu före resan, men int blir d ju någo av d nu heller tyvärr. Ha hört att den e jättebra så d harmar verkligen, men nu e d så här. Ja försöker tänka positivt iaf, i övermorgon e vi faktiskt tibax i Grekland!!!!!!!!!!!!!!!

Ja hoppas min hosta faller av nånstans på vägen, eller int ryms på plane, eller whatever, o att ja klarar av att stänga av där sen, o int går o oroar mig för allt o alla som jag brukar....


Stor Kram,o  ha d så bra så länge!


LoppZ



 
 
Ingen bild

Skärgårdstant

3 juli 2014 09:43

Livet är inte rättvist minsann.Men så mycket otur och elände som din familj råkat ut för så måste det ju vända i något skede och allt börjar gå som på Strössö. Önskar er alla snabb bättring, du ska äta mycket C-vitamin och färsk frukt för att hålla din motståndskraft uppe. Allt gott och en fin resa för dig!

 
Ingen bild

Heidi

3 juli 2014 12:54

Kyra på er! Kram

 
Ingen bild

loppz

3 juli 2014 15:58

Tack hörni, nu har ja inhandlat finnrexin o bafucin, o jordgubbar o körsbär. D e nog Strömsö nästa har jag på känn ...... :-D

 
Ingen bild

Mor i skogen

4 juli 2014 10:42

Hoppas verkligen ni alla mår bättre idag, den stora grejen närmar sej ju med oroväckande fart. Har Finnrexinet alls hjälpt? Du har inte satt in någon bild på din babianhund alls, är det av hänsyn till hans känslor? Krya nu på er så får vi ha fest här med Ponde!

 
Ingen bild

Mor i skogen

4 juli 2014 10:44

Oj glömde fråga hur det gått med Bloggbussen? Antar att det inte gick så bra för er då man inte hört några skallande glädjerop ända hit...

 
Ingen bild

Igen M i S

4 juli 2014 10:50

Men nej så dum jag är, mäste skriva igen och rätta mej.Hade ju i brådskan inte alls märkt (kan glasögonen blivit mycket dåliga?) att du ju satt in en bild av babianrumpan. Den ser ju inte lika illa ut på bilden faktiskt som i verkligheten. Stackars lilla Tito!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Loppan - 12 januari 2015 17:13


Hej här har ni mig igen. E totalslut efter 2 dagar av grubblande o hårslitning. Tito e betydligt piggare nu, vill leka hela tiden o smaskar glatt i sig allt jag sätter i skålen, hittills bara sej o spad o lite piimä men iaf. Jag kan inte fatta va som...

Av Loppan - 10 januari 2015 18:02

Äntligen e pajen i ugnen! Fick ett tips på grönkålspaj av min far, en glutenfri botten på kikärter o mandelmjöl, d måst ju testas . Receptet är från DN o ni kan hitta det HÄR.    I övrigt bara undrar jag, fast jag INTTTTE vill klaga, om d faktisk...

Av Loppan - 9 december 2014 20:59


Pling pling på bloggen. En liten tid sen sist   Eeeeeeevigheter sen sist alltså, men jag hinner inte gå in på allt som har hänt. Egentligen, va ha hänt heller (ha haa) annat än att vi yrar på som bara vi kan. Snart e d Jul o vi förbereder oss me sj...

Av Loppan - 22 juni 2014 20:18

Förlåt, d ha int hörts av mig på en tid igen. D blir allti så mycke allt möjligt dom sista veckorna före semestern, o nu närmar den ju sig verkligen me stormsteg. Stormar gör d iofs annars oxå.... men iaf, FEM dagar jobb kvar, fem ynkliga små fjutted...

Av Loppan - 11 juni 2014 19:50

Sista delen av uppgiften kvar. Försökte börja igår kväll, men d ba skar sig i huvu. En massa idéer men dom kommer liksom inte ut som dom ska. Ja fattar int vafför jag har så jääkla svårt att koncentrera mig nuförtiden. Har huuuur mycke minnen från ...

Presentation

Minilexikon i muminländska

Fråga mig

35 besvarade frågor

stat

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

LÄNKAR HIT & DIT

Bloggar av mammor och gravida
Reggad på Commo.se

Mina recept

start

Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen

RSS


Skapa flashcards