Loppan & Livet

Direktlänk till inlägg 10 januari 2015

Lördagkväll

Av Loppan - 10 januari 2015 18:02

Äntligen e pajen i ugnen! Fick ett tips på grönkålspaj av min far, en glutenfri botten på kikärter o mandelmjöl, d måst ju testas . Receptet är från DN o ni kan hitta det HÄR. 


I övrigt bara undrar jag, fast jag INTTTTE vill klaga, om d faktiskt e omöjligt, eller förbjudet, me dagar då allt skulle gå mer eller mindre bra från början till slut. Ja kan int fatta. Ha skrivi d här förr jag vet, men ja bara blir så trött imellanåt, på motgångar. Dom här jävla patetiska små fucking motgångarna...


Som idag... Allt börjar superbra, ja e till o me nästan pigg när vi stiger opp ti Nicke Nyfiken kl.8 Sen låååånglänk i torrt friskt väder bara Tito o jag. Efter lunch packar vi iväg oss alla 3 ti stan o träffa T & V, oxå d här utan några större nervsammanbrott eller missöden. Söker efter ett par rejäla vattentäta vinterkängor till nästa år, då d nu e rea en gång, o går bara omkring o dallar. Ett tag sen vi sågs sist så d här va efterlängtat. Av nån konstig orsak orkar ungarna oxå riktigt bra, V ligger mesta delen av tiden nerbäddad i vagnen o ser sig nöjt omkring o Pon.. ja Pon e Pon, men ida ändå relativt lätthanterlig o "lugn". Tar en kaffe på Wiklunds ti sist o efter d traskar vi hemåt. Då hinner jag tänka : Vilken lyckad jättekiva dag!


So far so good... Kommer hem o tänker att ja ska ta ut Tito en liten sväng medan ja ännu e påpaltad. Rippe. Of course, hur annars? Va FAAAAAAN??? Ja fattar int mer, ja vet int va ja ska göra för att d djure ska må bra o ha magen i skick!! Känns sååå tröstlöst då man köper specialmat o e försiktig o allt, o så när det har verkat som barfning ÄR hans grej. O visst, nu e hans mage betydligen bättre sen vi börja me rått kött o skippa allt som innehåller spannmål, men ändå.... Nu har det varit ett par sånhärna oförklarliga gånger, o d e ju så man får gråa hår! Sku man ens veta!!!! Nåja, man vet hur natten blir då iaf   


Sen.... när vi e inne igen o jag inser att jag int kan sitta o googla hundmagar hela kvällen (vi måst ju ha måt nån gång) sätter jag då igång me pajen. Hinner typ steka upp lök o vitlök o börja riva grönkålen i strimlor då jag hör en JÄ*LA smäll!! o så gråååt gråååt grååååt o skrik. Springer ti Pontus rum där han tydligen ha halka o slått huvu riktigt ordentligt i golve. Av ljude att döma e jag glad att huvu typ int sprack! Jäklar va rädd man blir, o han me. Sitter i min famn o vrålar en stund o sekunden före blode börjar SPRUTA ur hans lilla lilla näsa fattar jag att snart händer här o skriker åt Nun att hämta papper. Va gör nun? Han säger (ganska lamt) jåå jåå o släntrar iväg..... VISSLANDE!!!! Alltså d där visslandet!! Ja vet int om ni kan förstå så här, men ja. Han visslar alltså en del, en hel jävla helvetes del. Egentligen typ hela tiden. Redan d e enerverande. Då kan ni ju gissa hur man tar d i den här situationen. 


Suck


Nåja, hunden ligger o hummar under borde så ja antar att vi snart ska ta en sväng igen. Före d dock lite paj.



Trevlig lördag på er!!


loppekramar




 
 
Ingen bild

Anfader

12 januari 2015 19:26

Det blir ju inte enformigt!

 
Ingen bild

Annat mumintroll

14 januari 2015 00:07

Så himla kul att du bloggar igen. Men kanske du borde ändra texten i din presentation av din blogg för åtminstone yngre gossen ser nog ut att vara lite äldre än 3månader!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Loppan - 12 januari 2015 17:13


Hej här har ni mig igen. E totalslut efter 2 dagar av grubblande o hårslitning. Tito e betydligt piggare nu, vill leka hela tiden o smaskar glatt i sig allt jag sätter i skålen, hittills bara sej o spad o lite piimä men iaf. Jag kan inte fatta va som...

Av Loppan - 9 december 2014 20:59


Pling pling på bloggen. En liten tid sen sist   Eeeeeeevigheter sen sist alltså, men jag hinner inte gå in på allt som har hänt. Egentligen, va ha hänt heller (ha haa) annat än att vi yrar på som bara vi kan. Snart e d Jul o vi förbereder oss me sj...

SOS

Av Loppan - 3 juli 2014 08:43

Sjukstugan här igen. Överallt ligger d sjuklingar. Lätt att tänka på byke o packas när än den ena rumpan ska putsas, än den andra halsen lindras. Stora ljusröda tabletter ska klämmas ner i doggens hals mårån o kväll, o hans rumpa ska putsas så ofta s...

Av Loppan - 22 juni 2014 20:18

Förlåt, d ha int hörts av mig på en tid igen. D blir allti så mycke allt möjligt dom sista veckorna före semestern, o nu närmar den ju sig verkligen me stormsteg. Stormar gör d iofs annars oxå.... men iaf, FEM dagar jobb kvar, fem ynkliga små fjutted...

Av Loppan - 11 juni 2014 19:50

Sista delen av uppgiften kvar. Försökte börja igår kväll, men d ba skar sig i huvu. En massa idéer men dom kommer liksom inte ut som dom ska. Ja fattar int vafför jag har så jääkla svårt att koncentrera mig nuförtiden. Har huuuur mycke minnen från ...

Presentation

Minilexikon i muminländska

Fråga mig

35 besvarade frågor

stat

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015
>>>

LÄNKAR HIT & DIT

Bloggar av mammor och gravida
Reggad på Commo.se

Mina recept

start

Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen

RSS


Skapa flashcards