Loppan & Livet

Alla inlägg den 20 mars 2009

Av Loppan - 20 mars 2009 12:59


Heppelipepp!

Sitter här på en trööög dator o skriver matlistor, mitt livs första egna matlistor :-) D ska bli såååååå kiva o komma igång på Måndan!!


Shittoliiina för löss säger ja då bara! får vi hem dom skriiker ja rätt ut. D baa kryllar av såna på Nunnis klass just nu, o ja vill int, alltså verkligen int, ha hem dom små "vännerna". Ha en gång själv haft nå sorts små inneboende på kroppshyddan. D va grekiska löss, sega små jävlar. Flera månader efter att ja behandlats o åkt hem kröp en jäkel fram på min arm. Vill int ens tänka på var den, elä ägget då, hadd gömt sig så länge.....:-O

Börja plötsligt klia i hårbottne....fan va mystiskt d där e, hur man inbillar sig!!helt sjukt, ha ni nångång upplevt d? Mor min e helt otrolig på d, man behöver typ bara tänka att man mår illa så gör hon d me :-D


Japp, ska räkna lite till här nu, sen beger ja mig efter son o så mot nya tider, o veckoslutsfirande!


ha d så länge!!!


luskramar

*L*




Av Loppan - 20 mars 2009 07:42


...elä Bubbel på Dubblan?


Hepp Läpp o Gumårån!


Ida blir d bubbel igen, maazzor me bubbel. D kanske int blir tråkigt då härinne åtm, som mina moodz svajar ;-)

En award igår, en väldigt fin kommentar ida, va kan ja annat än bubbla o blogga?

Men glömmer ja Flätans semlor i ugnen e d ert fel :-P


D e FREEEEDAAAAA igen! Va fort veckorna går. Snart e man ju död o begraven. Tänk va lessna alla ska bli då? måst lära Nunni blogga så han kan ta över sen ha ha

Nej men lite seriösa ska vi va. Elä vaför d egentligen?

Ida e d soool som gäller, o torrt o fint. Fick sällskap sista vägen ti jobbe, en liten en me stooor svans. Han, va elä hon då, int alls rädd. O ja smacka lite me tungan o han (elä hon då igen) va efter mig ;-)


D va någo ja sku berätta men d for just när ja ble så ivri över Kurre (elä Kurra...)

Just d, har en rikti VÅR-BILD i telefjongen nu, tog den i morse. Lägger in den här ikväll, någo mer vårigt finns int, åtm int enl Nunni...;-)


Awarden ja, den ja fick igår, d e visssa av er som oxå ska få den ida, d tycker ja ni e värda, om int för annat så för att ni läser min :-D


Here we go:


Tomas skriver roliga o kluriga inlägg


Jess  här har vi en strong en :-)


Lotten-Potten här kan d komma va som helst :-D


Ritu-Pitu Hangöbo på Åland, flumm, fladder & fnitter.


Pamppas-Daniel den här e rolig, o speciell


Popsan Svenska i Athen, roligt o intressant att läsa


Så Vassegoda, den e ni alla värda, flera flera till därute, d här va dom ja kom på nu.


Nu måst ja återgå ti mina oreganopatukkan i köke ;-)

Ha en superFredag!!


glad igen-loppan





Presentation

Minilexikon i muminländska

Fråga mig

35 besvarade frågor

stat

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

LÄNKAR HIT & DIT

Bloggar av mammor och gravida
Reggad på Commo.se

Mina recept

start

Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards