Loppan & Livet

Alla inlägg den 28 mars 2009

Av Loppan - 28 mars 2009 16:47


Jo d eee d sini! Snön yyyr ner o ja e så ofattbart full av vår, lycka elä va d nu kan va. D bubblar o vibrerar i hela mig. Byter lakan (köpte så fiina nya på Ikea ida), ordnar o sköter blommz (köpte en heeel massa nya små & mindre små grönisar på Bauhaus), diskar, byker o bloggar (nej ja har ingen ny...). Va mer kan väl en liten gumma som jag begära? o jo, sonen e dumpad hos kompisen, ledig tid ääända fram ti kl.20.00 :-O. Snart kommer Attelainen o då ska vi leka o lite o mysa i soffan. Öl finns i kylen, o Nunnis glömda lördagsgodis ligger på köksborde ;-)

Va ti M&M en sväng oxå, kolla deras nya pet, ett litet intetsägande lurvhuvud vi namn Doooooris. Visst va hon lite söt o så, men aldri aldri att ja sku gå o skaffa en HAMSTER! Va har man egentligen för glädje av en sån? 


Jepp, ska fortsätta byta ti dom nya lakanen nu, (jo, ja e en av dom få som skiter i att byka dom före dom används...) 


Glada Goda Loppan säger HAJ o PÅ ÅTERSEEEENDE!


kram



Av Loppan - 28 mars 2009 10:49


då va d Löööördag o en massssa står på spel...nå int nu heller, men en massa har vi att göra, står på spel lät ju så bra bara ;-)

Ble väckt ida (av Linda d galopperande leendet) ((nå neeej nå neeej linda, vi VA vakna då du ringd)). I vikke fall som helst får vi hit Attelainen ikväll. Linda ska förstås ut o supa, o int vart som helst heller, neeeeej ni, ut i dom farliga Lielaxskogarna ska hon. Ja hoppas o ber att Atte får sin matte tibax hel o hållen efter helgen ;-)

D passar mig utmärkt me en liten dogi att krafsa på då Nunni eventuellt ska iväg ti en kompis. 


Nog om d, nu va d brått. 12 ska vi egentligen va hos M&M o plocka opp dom, men d blir ju ändå int så...o e man försenad kan man lika gärna va d ordentligt tycker ja :-D

Vi ska åka ti plantagen o hämta lite blommz, kanske oxå titta efter kökslampa åt oss. Jo, vi ha bott här nu i över 2 år tror ja o klarat oss galant utan (ibland e d ju onekligen bättre att int sii va man stoppar i mun...o inga perversa syftningar där intte!!)

En skrivbordsstol åt Herr Ballong sku int heller va fel. Den FICK han i julklapp.....precis som d gick me kökslampan........


Nåjo, en utskällning ha ja fått för att förgylla lördagsmorgonen. Nån därute som känner igen sig i att ALLTID bli beskylld för ALLT sonen (elär dottern) förlägger????

Ida sprack d, ja ble sååå arg. D e nämligen flera dar i rad nu han förlagt stuff o sen blitt skitarg på mig för att ja plockat undan dom. Sen täcks han be MIG hjälpa leta, o så hittar JAG dom där HAN SJÄLV ha lagt dom!!!!

Tala om fräckhet, så ida vråla ja rätt ut att han får skärpa sig liiite o int beskylla mig varje gång han tappar bort sina små rosk o annat. Han ble liiite nolo (generad), speciellt en liten stund senare när han i tysthet hadd hitta   korte inne i sitt rum....:-D


Va gör man när d siir ut som d gör i hans rum (sii bild). Ja menar, rätt städigt o prydligt e där har ja för mig, elär?? men ALLA dom grejorna!! ALLT ska sparas, från slickepinnspapper ti mandarinfrön :-O


Anna mun kaikki kestää (översätts kanske bäst me Gud giv mig styrka)....


kram på dig o dig o dig, o ha en jättefin Lördag!


Loppan


Presentation

Minilexikon i muminländska

Fråga mig

35 besvarade frågor

stat

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

LÄNKAR HIT & DIT

Bloggar av mammor och gravida
Reggad på Commo.se

Mina recept

start

Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards