Loppan & Livet

Alla inlägg den 23 mars 2009

Av Loppan - 23 mars 2009 19:14


Hepp!

Bråda tider hos Gustavssons ida, hinner int blogga. Ska bara ge er ett av mina små tips ;-)

Supergott ble d, o till o me sonen (fiskhatare) medgav att d va gott!


Du behöver:

1 paket tÖrsk (frysvara)

2 rödlökar

1 paprika

5-6 vitlöksklyftor

olivolja, salt, peppar, mejram & limesaft


Skär paprika, lök o vitlök i ganska stora klyftor. Lägg fisken o vegetablerna i en oljad ugnsform. Krydda o rör runt lite. 200 grader 30 min elä tills vegena e mjuka o får lite färg. Kokt potatis till o smakar mums, ja lovar!

Ble mycke positivt överraskad. Lätt va d att göra, o snabbt, o igen en gång, billigt ;-)


tjolavipp-pripp

nattikram på er,

Löppan



Av Loppan - 23 mars 2009 14:02


Här sitter ja nu, på "mitt" allldeles egna kontoooooor o skriver min alllllra första kontooorsblogg på "min" allllldeles "egna" jobbdator o känner hur ja millimeter för millimeter förvandlas ti en pricki kontooorsråtta :-D

Fy för både Sören o Tanja o Matilda o Max va glad ja e ida!!!


Dan ha gått helt superbt grisbra, maten räckte till o alla va nöjda o ja ha hunni både baka o handla ett antal ggr o ja ha haft så roligt så roligt :-)

Vi e nöjda o va tibax, här behövs man faktiskt, man gör nån nytta o d känns!

Skitbra, d enda liiite negativa ida e snön som yr o skvätter därute. Men som vår kloka lilla Linda konstatera, d SKA komma en takatalvi om åre, så nu ha vi då haft den. Snart kommer våren, på riktigt...;-)


Helgen gick bra här, Nunni hadd sällskap o d fick ja me. Satt i köke o drack vin fram ti måråntimmarna. Söndagmorgon va int rikttigt lika rolig me ungarna som studsa opp o ner i min säng o såg på Hirveä Henri elä va han nu hett...men roligt va d iaf, ha ja älska ungar tidigare så ällllskar ja dom nu :-P

Helt ljuvliga underfundiga små krabater e dom.

Igår va L8 (andra L8) ut en sväng o vi planera lite inför hennes 30-års-fest. Jippiii! Ja ha lova hjälpa henne me bröd o sallader. Ska bli såååå kiva! Ja vet int ens när ja ha vari "ut" i Åbo sist. Länge sen ja hadd sitt L8 annars oxå o d va riktigt roligt att babbla lite.


Nu ska ja surffa vidare på min jobbdator ha ha ha, d här känns såååå myskot, o sen ska ja efter min lilla ögonsten. Hadd lova honom han sku få cykla på nya bajken ida efter skolan, men me d här vädre....få sii va ja hittar på för att undvika för mycke morr & sura miner ;-)


Kramar på er alla o tusen tusen tack för alla fina kommentarer o alla era besök. D gör mig såååå glad!!


"Lotteke"







Presentation

Minilexikon i muminländska

Fråga mig

35 besvarade frågor

stat

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

LÄNKAR HIT & DIT

Bloggar av mammor och gravida
Reggad på Commo.se

Mina recept

start

Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards