Loppan & Livet

Alla inlägg den 14 mars 2009

Av Loppan - 14 mars 2009 16:39


Nä, skämt o sido. Men lite nervwrecking e d nog att spela dataspel. Vi ha haft flipperturnering ida.....Efter d kände ja att några öl MÅSTE ut på balkongen för kylning... Int förkylning...öl kan väl int bli förkyld? elä kanske d e orde man bord använda när man glömmer öl i frysen lite för länge, så där så d blir ölmos som man får dunkka ur flaskan så tänderna nästan spricker?

D snöar igen, huur mycke som helst. Men imorse när vi vakna, me fönstre oppe förstås, kvittra fåglarna värre än manolis :-D

Va iväg o handla, o vetttni vem ja såg? jo typ, nja int mitt livs 1a kärlek, men 1a pojkvän om ja int minns fel. Sån därnt e ju förstås oxå väldigt relativt...vem o vad som räknas ti pojkvän...;-)

Men iaf, en av dom där man minns som den 1a ha ha ha, alltså int såååå, utan 1a pojkvän (snuskiga duuu!!). Där stod han utanför Valintatattatatatalo o sku lyfta pengar före oss. Lite slasi o lite hasi, några storlekar större oxå, men han likna sig nog, o d slog mig faktiskt före han vände sig om o hälsa, att kan d va han :-).


Sånt en Fre..Lörda som denna. Pizzorna står på köksborde o pööser, ba ugnen e varm ska dom in.

Ha märkt att relativt många av er tycker d e negativt att ja ändrar på bloggens utseende. D e synd, för ja tycker ju om o pilla o mixtra me den. Får sii hu d blir framöver. Antingen får ja anpassa mig efter er, mina kära läsare, elär så dyrkar ni helt enkelt mina texter så helhjärtat att ni anpassar er efter mig....


Va törsti ja ble av allt d här skrifvandet...

HERREGUUD ja ha glömt att sätta ut dom där förkylda flaskorna!!!!

Nu måst ja sluta!


kram

loppan





Av Loppan - 14 mars 2009 11:41


Glatt GoMårååååååån (igen en gång)

Lördag ljuvliga Lördag e här hos oss igen!!! Klockan e 12.43 o vi e oklädda, oduschade o paddlika (!!!), som bror uttryckte sig på telefon tidigare....:-S

Dom sku på råttutställning o vi hadd tänkt gå me, men me Nunnis koppbeklädda tåmellanrum går man ju int så mycke...


D ble ändrade planer igår (hadd vi egentligen nå planer..?). Mari o Milja kom hit o Fredagsslappa me oss. Glodde lite film o drack några öl. Ble i misstag o sii på en helt sjuk Q-klass film (kuuma sinkkuristeily/Boattrip från 2002). Den va så sjukt dålig att den nästan ble bra.

Ungarna (ett konstigt par) lekte bra den här gången, glodd ritade på datorn o somna sen i Manolis säng. Dvs Milja somna...Manolis va fullt upptagen me o hålla koll på när ja sku gå o lägga mig :-D


Ida blir d pizzabak, pizzafram o så lite annat mitt imellan. Ja ska först av allt lämna över här för sonen o hans spel medan ja hoppar i duschen o försöker återuppliva mig själv. Sen ska vi o handla. D snöa rätt mycke tidigare i morse men nu tyxx d ha sluta. 


Nedan en bild på hur mycke tryggare än stor mjuk korvis (INT menat i perverst syfte....efter Boat trip kan man ju tolka d där hur som helst...) e än ett litet sovande fruntimmer...;-P


Kram på dig o ha en MYYYSIG lördag me dom du tycker om!!


Loppan & Nunski







Presentation

Minilexikon i muminländska

Fråga mig

35 besvarade frågor

stat

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

LÄNKAR HIT & DIT

Bloggar av mammor och gravida
Reggad på Commo.se

Mina recept

start

Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards