Loppan & Livet

Alla inlägg den 31 mars 2009

Av Loppan - 31 mars 2009 20:16


Ja tänkt så här när d ble tal om fisun o sillar o bilder på såna, så ska ja visa er min allra bästaste fiskbild. Den tog ja i Helsingfors för några år sen när vi åkte dit o kolla undervattensmuséet. Han elä hon på bilden va väldigt nyfiken elä hungri elä ja vet int va, närgången kan man kanske säga. Fick iaf några fina roliga bilder tack vare de ;-)

Va säger ni, ska vi ha en  fisk-bilds-competitititition??? har ni några roliga fiskbilder? ja vet att d finns NÅÅN därute som har d.......


FRAM ME FISKEN!!!!


Fiskl(s)oppan

Av Loppan - 31 mars 2009 14:18


....som vår söta supersnabba diskare säger titt som tätt. Fan va d smittar av sig sånt, små saker folk säger. Vi ha märkt d flera gånger, speciellt på Fredagar då han int e här, då säger vi andra hans Jaaaaaaaaha hela tiden iställe ;-)


Dan ha gått fort igen, nästan för fort. Ha iaf hunni baka både mörka limpor o ostsemlor till imo, o nu räknat ut lite styckepris för bakverk o annat. Fattttar ni att en torrkaka, typ va-som-helst-för-torrkaka (banankaka den här gången) blir o kosta runt 2 euro när du bakar den hemma!!!!! ja menar fattta, 2 euro! o va tar dom för en sån om du köper den nånstans? Ha! iss ja int ens gå in på. Visserligen e d ju bara ingredienserna ja ha räkna me, men ändå.

En vaniljbulle kostar ca 30 cent. D e ju nästan humoristiskt. Sen går du på café o får kaffe o bulle för 4,50....


Nåjo, nog om sånt skit. Ska dalla efter sonen så småningom. Ja har fortfarande ingen aning om va som ska göras hemma ikväll. Kanske ingenting :-)

Man får väl börja förbereda sig för 1a April.....Ja kommer o bli lurad så d viiner om örona (vems lämnar vi osagt). Manolis ha planera i veckor nu, o d enda han avslöjar e att jag nog kanske kommer att bli ganska arg....:-O

Låter ju lovande, mycke lovande.. I fjol höll han på o lura mig ännu i slute av April, bara för att han tyckt d va så kul. I hans värld ska man luras hela månaden, int hela dan.


Ja börjar få ont i halsen, int roligt alls. Tar så där liite ont när ja sväljer, känns just som före man blir sjuk...Ja hinner int bli sjuk nu. Manolis ha vari täppt några dar, o här på jobbe e flera förkylda. Blää.


Nåja, nu ska ja silla iväg efter sonen


ha d bäst, kläm fast din väst

loppz




Av Loppan - 31 mars 2009 09:28


Mårningg!

Så va d Tisdag, o vikken Tisdag sen....

Börja förstås me att vi försov oss, okej int ens vi, utan JAG. När ja vakna o hysteriskt raffsa fram telefonen från under alla dynor ifrån låg sonen breve mig o smila så brett så brett. Han hadd vari vaken lääänge sa han, o ville bara kolla om ja klarar av en sån härn ny dag, på d lilla viset....:-D Ja får nå feeel me den ungen :-)

Ett jävla spring ble d, o inge morgonkaffe hann ja ens me, men nässstan i tid va ja på jobb. Solen skiner fint ida, o mycke av snön e borta.

Köttleveransen ha tappa bort sig ida igen, den sku komma igår, men men...

Så här sitter ja o ska laga stroganoff utan kött. Jävla mixtrande, rikti nödmat blir d. Har ju inge i lagren heller när vi just först börjar komma igång.  Fattigmansgryta me skinkrester & sojaslimssor. Hu gått låter d....


Nåja Nåjo, d e ju sånt som händer. Huvudsaken att ja får någo på borden ti 11.30 :-)

Undrar ni förresten oxå vafför ja sov så gott inatt? D gjorde ja, fram ti nu för nån sekund sen. D va ju mina PYJAAAAMASBÖXOR!! Dom kom igår, dom ja berätta om här för någo tag sen. Visserligen sov ja int me dom på mig, som man kanske brukar. Nej, för när ja va klar i duschen o sku "bekläda mig för natten", då låg mina pyjamasbyxor inlindande runt sonens hals :-O

Han sov så sött så ja lät d va.  


Ida e d alltså Tisdag o ja vet int va som händer. E fortfarande helt bortråddad av morgonens strapatser. Joo förresten, parenteserna kommer från Prag ikväll. Vi ska plocka opp dom från buss-stationen nångång. Tidpunkt vet ja int, d meddelar dom som vanligt 5 min före dom e framme..


Nu ska ja fortsätta jobba, me mitt "andra jobb" menar jag ;-)


Kramar o ha d så bra så länge!!!

pst, glöm int kommentarererererererna, ja blir ju så glaaaad.


loppan 



Presentation

Minilexikon i muminländska

Fråga mig

35 besvarade frågor

stat

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

LÄNKAR HIT & DIT

Bloggar av mammor och gravida
Reggad på Commo.se

Mina recept

start

Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards