Loppan & Livet

Alla inlägg den 16 mars 2009

Av Loppan - 16 mars 2009 22:37


Ikväll gjord ja d igen, misslyckades, dabba till d totalt...

Ja sträckt ut min hand, försökte säga nånting. Men, d ble fel, meddelandet gick fel ut elär fel in, som vanligt. Ja vet int.

Allt va väl ett enda stort missförstånd, byggt av många små små missförstånd.

När ska ja nånsin inse?


Kanske d här då va d allra sista missförståndet i kapitlet, kanske hjärtat nångång igen kan få ro....





Av Loppan - 16 mars 2009 19:59


Vem e d som ha tappa sin vessa? Döm om vår förvåning när vi ble mötta av denna på vägen hem ida! O ni kan ju baa tänka er blickarna vi fick, när ja ställde mig för att fotografera o sonen frenetiskt försökte spola :-D

Viikke liv man lever. Börjar ju snart tro på d där Tom Hanks sa, att livet är som en ask me chocolates ;-)


Fick ett infall ida efter skolhämtningen o gick o klippte Nunski Balunski. Nu e han så där fräckt bus-snygg igen. Den ungen kommer att utgöra en stor fara senare i live....bland qvinnsen menar ja ;-)

Ha äti smaskigt goda knackiga-knockiga salamiwurstar ti mat ida. Toppgott fast ja trodd ja int sku äta d. Där siir man igen, undrens tid e aaalder förbi. På tal om under, händ nå riktigt roligt ikväll. Nunskis PAPPA RINGDE!! joo, d gjorde han :-) o han tala till o me me mig oxå, fast han försökte undvika d ti sista stund. Han verka ganska okej nu. Kanske d skrämd honom lite att ja spåra opp honom HA! Forfarande verkar d va ett stort sjukt problem för nya frun att Nunni har kontakt me sin far, OCH sina andra släktingar därnere! Ja fattar int.....men ja antar att d e lika så bra att ja int gör d.


Va efter pakete ti posten, men inga pyjaamasböxor ännu. D va en massa underbara underkläder iställe. Don´t we just love these things?

Liite synd ändå, för ja hadd såå ställt in mig på att haasa omkring här i mina nya pandeloner, men nu får ja väl strutta omkring i nå annat iställe ;-P


Imo ska ja ti jobbe o diskussa framtiden. Nunni ska o simma me skolan. 

Ska gå o blåsa håre torrt nu, sen blir d nog nani nanni tidigt ikväll. Va trött som en saltgurka imorse kl.06


Hur har DU haft d ida då? Ha d hänt nå kul får du ju apselut skriva o berätta d för mig!


Annars säger vi naani naani to pedi tha kani o förväntar oss ett monsunregn av kommentarer härinne inatt ;-)


Många loppkramar







Av Loppan - 16 mars 2009 09:29


Här e jag igen, glad o gemytlig som ni känner mig ;-) Lite ironisk kan man väl få va, efter 1a tidiga uppstigningen på veeeckor (år känns d).

Nunni kom opp bra, strax efter mitt 1a skrii hörde ja honom trippa ti köke! O i skolan gick d heeelt super, ja som hadd vänta mig motsatsen MINST, tänkt d sku va ett himla kramas o gråtas efter så länge hemma, men icke! Min lilla stora boy va såå duttti så dutti, sprang iväg me ett hastigt hej :-D.


Nu dricker ja förresten riktigt KOKT kaffe. Inte ofta d kokas sånt här kan ja ju avslöja, faktiskt nästan aldri. Baa om d kommer nån lixom...som kan tänkas befinna sig på högre höjder än mitt pulverkaffe :-)

Men ida fick ja för mig o köpa riktigt kaffe, o nu kan ja avslöja ännu en sak, ja känner INGEN skillnad i smaken på pulverkaffe o d här!


Va iväg o sku inhandla mina Mumingott ida. Dom har lagertömning på Anttila o man kan hitta dom häftigaste saker ti jättebilliga priser. Ja kom hem me 2 plastkassar fulla, + en ryggsäck. ALLT som tänkas kan finns i dom kassarna, shampo, balsam, foundation, handdukar, mattor (en sååå häftig granngrön rund matta ti badrumme!!!), ja i princip allt alltså.....

UTOM MINA MUMINGOTTTTTT :-O

Dom va slutt :-(  i ren desperation vägra ja tro d o gick runt butiken sådär 25 extra varv, men ti sist va d ju ba att acceptera. D KANN hända att d kommer nya ännu, på Onsdag. D passar ju utmärkt, min 1a jobbdag så ja kommer int att hinna dit..... *muttrar*


Ett litet tips vill ja ge er, helt enkelt ett supertips som ja minns nu o då o så testar, o varje gånge e ja lika förtjust efteråt. En ansiktsmask, världens enklaste, o nästan världens billigaste oxå tror ja, o så e den baa såååååå himla bra!

Blanda alltså 1 tsk rinnande honung me 1 tsk strösocker. Smeta i rengjort ansikte me cirklande rörelser tills huden varmnar lite. Låt sen verka en stund o tvätta bort me ljummet vatten. Voila, du har en på djupet rengjord mjuk o len hy. D funkkar faktiskt, testa. Helt ljuvligt!


D va kanske allt nu, ska hälla opp lite mer "riktigt" kaffe o läsa lite av era bloggar. Sen ti posten efter H&M-kläder. Fick byta ut en del förra gången. Hoppas mina ljuuvliga pyjamasböxor kommer nu :-)


Kram så länge

Ha en fiiin Måndag!!


Lärkan Lotta





Presentation

Minilexikon i muminländska

Fråga mig

35 besvarade frågor

stat

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

LÄNKAR HIT & DIT

Bloggar av mammor och gravida
Reggad på Commo.se

Mina recept

start

Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards