Loppan & Livet

Alla inlägg den 11 mars 2009

Av Loppan - 11 mars 2009 21:28


Så va även denna dag på slutrakan. Grekiskan gick bra. Fatta va skönt d e att sitta, bara sitta, i bussen en halvtimme dit o en halv tibaka, pluggarna i örona o fladdret i full gång. D e riiiktigt najs :-) Lika skönt varje Onsdag.

Ja ha vari glad ida, ja ha oxå vari jäkligt arg, elär kanske arg int e orde, upprörd tror ja passar bättre. Storyn kommer här...


Ja tog alltså kraft o mod till mig o ringde sonens farmor på Kreta ida. Först inge svar, men ti sist nappa d. Hon prata me mig en god stund före hon fråga "vem va d nu du va?" :-) men faktum e att samtale gick högt över förväntningarna (denna kvinna hatar mig alltså mer än mycke, ha gjort de sen dag 1 o antagligen före det oxå. Ja antar att ja va typ skräckscenariot fasanfullaste flickvän i hennes ögon. Orsak, ja va ju onekligen int grek, int ens halvsån, blond va ja oxå, o nånting på väg till självständig, allt saker som gav långa tjocka svara minusstreck ((nej int mustasch)) på min lista ((nej int läpp)) Nåja, efter att ja flydd landet (och ragatan) ble ja helt tydligt mer acceptabel :-P

Ja fick daddys nya nummer (!) o börja ringa. Lääänge tog d men vi fick faktiskt svar. Då oxå några i-öra-slängningar men när ja gav nunni luren hadd han int pokka mer. D kom fram både d ena o d andra. Ja fattar fortfarande knappt hälften av va ja hörd. Int för att ja sku ha såå svårt me grekiskan utan...

D ja nu vet e alltså, att  han är på botten, jo så sa han, han "kan inte ta mer problem" Nähä, men kan man välja så? Ska ja sätta ut manolis här på gatan utanför me en "till salu"-skylt i handen? för att ja int "kan ta mer" problem just nu???? Ja försökte säga att ja förstår om han har d jobbigt, men d e ju ändå hans son. Ti svar då fick ja ett ursinnigt grekvrål om att han vet att d e hans son. Jaha, men sori då, d verkar ju int rikit så....

Ja sa att nunni e sjuk, int att han en gång  fråga mig VAD han har!

Orsaken ti allt d här e alltså att han int HAR pengar. Okeeej, men sku d då möjligtvis va bättre att MEDDELA mig om d här, o diskutera d o komma överens om nå, som vi gjort förr? nä, d e bättre att undvika o bojkotta oss i 3 månader så jag tror han bryr sig skit i pojken o allt annat...Vi visst ju varken om han levd elär int!! Alltså TÄNKER pappor så här, tänker NÅN så här????

Arg e ja så d knattrar om mig, men...ja ha åtm tala me honom nu, d lugnar ner mig lite. Glädjen inom mig rår int denna lilla skitsak på :-)

Glädjen...berätta ja nånsin för er om samTalet ida??? ja fick ju jobbb ju :) :) :) vart to näsorna vägen???

Iaf, nästa vecka börjar ja jobba igen. Ja ska kocka som förr, fortsätta handleda i köket o oxå få börja planera matlistorna nu :-D


Öjj öjjj öjjjj va ja bloggar ida, synd att ingen orkar läsa...

Men man bloggar ju för sig själv, så man kan väl kommentera själv oxå ha ha HAAAA

Känner mig halv-psyk-nånting ida...vet int vafför. Hadd förberett mig på o sii gamla Marsupilami-filmer ida me Nunski men d va nå konstigt me filerna så d sket sig. Får trajja igen imo.

Satt i bussen o fladdra på om allt o ingenting som ja brukar, o kom fram ti en massa himla oppblåst positivitets-fladder. Tänk ba, åren i Grekland, va nöjd ja e för dom ida. Va lycklig ja e över d ja har i mig som finns inom mig pga dessa år då. Alla minnen, goda & dåliga, ja e så otroligt glad för dom nu. Dom ha gjort mig ti den ja e ida, o nån annan vill ja int va. O tänk nu, va coool  ja va som stritta iväg så ;-P


Lycklig i alla fall-loppan











Av Loppan - 11 mars 2009 10:41


Hej igen på dig!

Kom o tänka på Marsupilami ida när ja studsa omkring här, jo studsa...ja fick nämligen ett samTal imorse, av okänt nummer. Mitt i "nu eee d nån som ringer så skynda dig o svara..." tog ju ackun förstås slut o ja hann int svara. Efter en stund plinga dock ett litet men mycke STORT meddelande fram i fjongen. Efter detta studsar jag. Så kom ja då alltså mitt i en studs att tänka på Marsupilami. Ja ällllllska den serien, o framför allt just han, den prickiga vettvillingen, Marsupilami, när ja va liten. Älskar den fortfarande. Men tänk om....tänk om d e HAN som gjort mig ti den studsare ja e idag?!?!? Han kan ha blivi en sorts förebild för mig, när ja i barndomen frenetiskt sökte mallar att ta efter :-D


Nu står ja egentligen i duschen. D va ju d ja sku göra. Laga mysfrukost åt oss, äta o så hoppa i duschen. Men men, ibland går d bara int att göra som man tänkt sig. Rumppan drooog sig likt en magnet hit mot skärmen o dom inbjudande tangenterna, va kan ja åt d?

Men NU, när ja ha fått sprudla ur mig lite bubbel, ska ja hoppa i duschen. 


Dagens plan är att samla krafter o ringa ti Nunnis farmor.....någo ja INT ser fram emot. Men ja börjar bli förbannad nu, så här ska d INT gå till.

Karn e skyldig oss över 700 euro o tycker d e okej att bara skita i oss o glömma allt! Låg vaken länge igår kväll o tvinna av o an. Va får en människa att ens TRO att man bara kan börja ett nytt liv, o glömma sitt barn????


Nu vill ja int tänka mer på d, får sii till o få de där samtale gjort, sen vill ja studsa vidare :-)


Kramiz

Loppan

Presentation

Minilexikon i muminländska

Fråga mig

35 besvarade frågor

stat

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

LÄNKAR HIT & DIT

Bloggar av mammor och gravida
Reggad på Commo.se

Mina recept

start

Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards