Loppan & Livet

Alla inlägg den 17 mars 2009

Av Loppan - 17 mars 2009 19:51


Testa d här, SNABBT, GOTT å till o me BILLIGT!


Bryn 400 gr malet nötkött och 2-3 dl frysta rotsaker (wokmix elä andra grönsaker går säkert lika bra). Ja krydda me salt, svartpeppar, chili, löksoppspulver, örtsalt, tomatpuré o tigersås.

Koka 2 paket beef-nudlar (me kryddpåsarna) nätt o jämnt mjuka. Häll av nudlarna o blanda i köttet o grönsakerna. Puttra en stund o krydda ev mer.


Skiitgott ble d, till o me sonen älska d (han hällde på mer tigersås...) ;-P


Gudd Najjt


Loppan


Av Loppan - 17 mars 2009 12:39


Tjoo i burken!


Ida e d Tisdag, en bra sån förmodar jag. Arbetsavtalet e skrivet, kommer att få både löneförhöjning o eget "kontor" (studsar halvhjärtat rakt opp o ner), näst intill fria händer när d gäller matlistorna o beställningarna ska i framtiden skötas av MIG :-O. Jaa ja....skratta du, ja förmodar att d e fler än jag som e skeptiska...Skit samma, som vi brukar säga, "d e ju en utmaning"


Va snabbt klar på Rinkeli så ja bestämd mig för att hämta nunni tidigt. Handlade färdigt o gick sen mot Eftis för o möta honom. Ja ställd mig o vänta vid ett övergångsställe mellan skolan o eftis. Glädjen i hans ögon när han fick syn på mig, d gav den där känslan, den där ja aldrig kan få nog av. Nu sitter han o gör sina mattaläxor.  Sen vet ja int va vi ska hitta på. Ja ska skriva 2 veckors matlistor till imo, så har ju att fundera på, men d gör ja senare.


Har så himla mycke o va glad för i live, o d e jag, verkligen. Men du som läser har säkert märkt att ja har ett humör ostadigare än Griseknoen efter körsbären, detta både på gott o ont. Ibland e ja glad att ja har ett sånt humör. Annars sku nog int mina bubbliga dagar existera. Men d e ju så, att kan man bli RIKTIGT bubbel-lycklig av en väldigt liten sak, då kan man (tyvärr) oxå bli RIKTIGT ledsen av en väldigt liten sak. Så d för ju både gott o ont me sig. 

Ja känner mig för de mesta rätt glad o lycklig me tillvaron. Ha till o me fått skära ner dosen färggranna piller ja poppar....men....


Under allt, längst inne, där finns d öppna såret kvar, o tiden verkar va kniven som bara skär d djupare...


Ja älskar dig, du vet vem du e


Loppan



Presentation

Minilexikon i muminländska

Fråga mig

35 besvarade frågor

stat

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

LÄNKAR HIT & DIT

Bloggar av mammor och gravida
Reggad på Commo.se

Mina recept

start

Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards