Loppan & Livet

Alla inlägg den 2 mars 2009

Av Loppan - 2 mars 2009 10:03


Kom just på 2 saker till!!!

Ena gången hadd ja lämna Nunni på Dagis o gick sen gladeligen iväg me dom blåa påsarna på ytterskorna. Kom över hela gården o till grinden före nån påpeka d för mig! tänk om ingen sku ha kommi emot, ja sku ha gått hela vägen ti jobbe så!!!! :-O

Andra gången hadd ja köpt nya solbrills o gick o känd mig otroooligt chic...tills ja hemma förstod att ja int hadd tagi bort den där lilla klisterlappen som sitter på när man köper dom......vadddåå nolot :-D

Men d e ju såndärnt man bjuder på...va annat kan man :)


Bäkk ti köke..

glömske-loppan

Av Loppan - 2 mars 2009 08:28


....före ja glömmer o blogga om d :-D. Har int så mycke speciellt o blogga om just nu faktiskt. Live rullar på i sin lugna takt, jo men d kan ja ju säga, ett stooort framsteg ida!!! INT EN TÅR imorse på skolgården!!! Okeej då, ett litet återfall, han sprang tibax o krama mig en gång, men inge ynk, inge alls, o då va skolgården ändå FULL av ungar, både stora o små. Vaaa glad ja ble!!

Sen tänkt ja ta o UTMANA er, eftersom utmaningar e d man siir både här o där o var man än går in nuförtiden. Min utmaning har förstås o göra me glömska, va annars. D e ju åtm nå ja har erfarenhet av...;-)


Min utmaning alltså, som int e jätte-genomtänkt elä planerad (sånt hör int ti mina starka sidor..) kommer här. Du ska hitta på dom sjukaste tillfällen i ditt liv, gånger du glömt nån/nåt :-)


Här kommer mina:


1. Gick in i butiken genom ena dörren, ut genom den andra o passa då på o glömma Gumman (min dog) vid den andra. Märkte efter kanske 1h hemma att d va ovanligt tyst o tomt....gick tibax ti butiken o där satt hon ju, glad som aldri förr :-)

2. Gick ti posten för att skicka en 2 månader försenad julklapp, märkte att ja glömt adressen hemma. Gick igen nästa dag, hade då adressen me mig, men paketet låg hemma....

3. Gick o träna. Efter att ja hadd lämna Nunni på barn"parkeringen" märkte ja att träningsbagen va hemma..hmmm...(selektivt minne elä?)

4. Va på "lemmenloma" i Tallinn för nåt år sen. Lyckades då glömma mina favorit-jeans nånstans...Var förbliver ett mysterium ;-)

5. Jaja, där va väl dom värsta/bästa. Hela mitt liv e ju en enda glömska, så d blir lite svårt att välja ut dom bästa ;-D


Ska sluta här nu. D här jävla skrivande blir ingenting då .... sitter breve mig o pladdrar non-stop. Ibland e d jobbigt o va en förstående handledare me ett tålamod som aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaalder tar slut :-S


Ha d allllra bäst nu så hörs vi snart igen!!


kram

LoppLottan







Presentation

Minilexikon i muminländska

Fråga mig

35 besvarade frågor

stat

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

LÄNKAR HIT & DIT

Bloggar av mammor och gravida
Reggad på Commo.se

Mina recept

start

Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards