Loppan & Livet

Alla inlägg den 12 mars 2009

Av Loppan - 12 mars 2009 16:49

 

Här får ni några bilder som visar hur glada våra päddz blir när d nalkas mjölmask :-)

Dom ha blivi otrooligt sociala båda 2, nästan så dom söker sällskap när dom siir liv o rörelse utanför terran. Ganska häftigt e d oxå när dom sitter o tittar på tv me oss ;-)

Skygga kan man int säga att dom sku va, o däfför blir d nog antagligen int att släppa ut dom nå mer. Dom sku nog bli middag rätt fort då :-(

Ja funderar på nån sorts "samboende"-fundering i sommar när sköldpaddorna ska inhandlas. Va tror ni om d? padda som padda, d e ju bara skale som saknas :-) Man sku kanske kunna fixa nån sorts nivåer i terran, så dom sku ha två etage lixom, värsta lyxvåningen ha ha. Lite torrare för sköldisarna o fuktigare för paddzen...

Får fundera mer på d där.


Hej från,

Skalkvinna


pst, den sista bilden e ja liite nöjd me ;-)


Av Loppan - 12 mars 2009 09:51


....hmmm..hu börjar ja nu d här? I princip när man klämt fram en groda båddågare än normalt sku man kanske va tyst o försöka försvinna ett tag. Inte jag inte...neeeej, ja lever på min slughet.

Nu e d ju så...hmm hrmm...att d kan va lite svårt att svara på om d int går att kommentera på min blogg, om d alltså int går att kommentera......

Men ha lite förståååååelse, ja ha vakna just. Kan oxå säga att en vecka inne me en nipprig liten (STOOOR, hu va d nån sa, färgstark...) personlighet som Manolis gör sitt på psyket....:-D. Missförstå int, ja ha njuti för fulla muggar, heela tiden, men nu när han börjar bli lite mer "sig själv",  lite mer duracel o lite mindre febermatt, börjar d kännas väldigt liiitet här inne i vårt bo ;-) Ni förstår säkert.

Ja menar alltså  att ja gärna vill veta om d e så att d int går att kommentera härinne längre. Min e-mail finns väl på profilen elä nå, så ni kan ju klämma iväg en rad om ni iss, bara så jag vet. thanx!!!


Torsdag ida, hörde ni om skolskjutningen i södra Tyskland? fy faan va hemskt! 17 döda va d visst sammanlagt, o några av dom skadade va illa ute  dom me. Ska man överhuvudtage skicka ungarna ti skolan mer? För nån dag sen fick jag hem ett papper från Nunnis skola (som e ett lågstadium). Nån av ungarna hade haft me sig patroner ti skolan...


Ja ja, nog om d, ja vet int vafför men några dar nu ha skygglapparna glidigt ner på mig. Måst nog spänna dom lite, mår mycke bättre när dom sitter där dom ska.


Planer idag.......

- matte me Nunni

- printta o skicka foton ti fammo i greece

- bondomelett


Va ska NIIII hitta på?


TorsdagsKramar

Sluggo-Loppan


Av Loppan - 12 mars 2009 09:17


Hepp gumårånläpp,

En kort liten grej (tänkt du nå perverst där e d int mitt fel), ja ha fått höra att d int går att kommentera på min blogg. Fler som märkt av det??

Hoppas ni svarar isf för d sku va en totaaal katastroooof för mitt själsliv...


kramar

problematiska loppan

Presentation

Minilexikon i muminländska

Fråga mig

35 besvarade frågor

stat

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

LÄNKAR HIT & DIT

Bloggar av mammor och gravida
Reggad på Commo.se

Mina recept

start

Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards