Loppan & Livet

Alla inlägg den 10 mars 2009

Av Loppan - 10 mars 2009 22:30


Gooooookväll i stugan!


Här har ni mig igen, pigg som en mört, o fortfarande glad som en flört. En dag som denna kan ja bara int gå o lägga mig utan o blogga ännu ett ynkepynkepynkligt litet inlägg :-) Faast.....ni ha vari lite på lata sidan me era kommentarererererrerererere (ajjjjja bajjjjjjja)

Tänkte dra till me en liten utmaning så här på kvällskvisten. Nunni somna som den lilla kalv han e, o fort gick d. Nu har ja alltså aaalll tid i världen på mig att fundera ut fina svar ti mig själv ;-) Här kommer d nu alltså, lite av allt ni vill o int vill veta om mig...


- 4 jobb jag har haft:  receptionist, servitris, konditor, kock

- 4 ställen jag har bott:  Mariehamn, Åbo, Moskva, Kreta

- 4 språk jag talar: svenska, finska, engelska, grekiska

- 4 favoriträtter: lasagne, räkor, bröööööd, bläckfisk

- 4 saker jag säger FÖR ofta: ella, ree, psst, satan

- 4 saker jag e bra på: matlagning, bakning, att prata fort, att håmssa

- 4 saker ja e dålig på: att stiga opp på mårån, att va lugn o saklig, att lyssna, att ha tråkigt

- 4 saker ja int kan tåla: backstabbers, vidrigt ouppfostrade ungar, sand på golve när man går barfota, att tappa bort ena av ett par, typ strumpor o vantar

- 4 bästa låtarna: Stand by me me Shayne, Du får inte me Aldén, Pio polu me Xatzigiannis, Pauhaava Sydän me Lauri Tähkä

- 4 ja utmanar: Ritupitu, Lotten-Potten, Jonna & Popsan (å fan ta er om ni int antar min utmaning....) :-D


Lycka till, ha så kul o soooov så gotttttt! D ska jag!

hörs imo darlingssss!


loppan



Av Loppan - 10 mars 2009 19:32


Absolut inge ja sku blogga om normalt, men så e d int heller normal ja känner mig ida. Å va e förresten normal å för vem?

Iställe för att i godan ro fortsätta printta ut "finn fem fel"-are åt Nunni ramla ja alltså in HÄR :-O

Kan man bara förbli oberörd? Int för att ja vet hur mycke av d där som e fixat me dator o så, men ändå!!! Alltså d e ju sjuukt!!


"hellre finn 5 fel"-lotta



Av Loppan - 10 mars 2009 12:49


Jiiiiiiiiiippiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii!!

Ida e ja en supervarelse, en supermom, en superkvinna, en supersak me supervänner (dom bästaste i världen), me superfamilj, superlya, superunge o superliv. Vi har supersnyggt duschdraperi, kaffe i min mugg e supergott, saften vi köpt e supergod, mitt hår e supersnyggt osv osv. Tror int ja iss gå vidare där, d kan bli för stöddigt :-D. Så känns d iaf, fråga int mig vafför, d vet ja int, o d tycker ja int e väsentligt heller i d här känslotillstånde. D bara bubbblar ur & i mig just nu :-)

Skit sen i att ja e arbetslös, att ja int har karn ja älskar, att allt e ett stort stort frågetecken, ja e så glad just nu så d e int klokt.

(o nää, ja går int på droger elä så) Ja e bara uppriktigt glad o välmående. Undrar va d e som gör att man får sånhärna bubbel-tillstånd? Får ni o såna??


Igår hände nå riktigt stort här, ja fick gå ut me roskis o manolis ble kvar inne! Okeej några små tårar kom d, men ja kund iaf gå. Sa att ja e tibax på mindre än 4 minuter. När ja kom tibax (1,5 minut senare) satt ungen på en köksstol framför spisklockan :-D


Igår kväll drog vi ut min säng mitt på golve i rumme o låg o glodd på Flintstones. Kul, njaaa men sonen uppskatta d :-)

Ska dricka ur mitt goooda pulverkaffe ;-P o avsluta här. Lova sonen lite dataspel. Sen ska d lagas skoluppgifter. Syster Yster hämta dom ida. Bland annat ska han göra en mind mapping om sig själv. Roligt ju.


Last but not least, ÄNNU en bild på den sötaste ungen på Strandgatan. Ni som fått leidun på hans nuna kan fast blunda.


Fladder- & BubbleKramar i mazzor


Loppan






Presentation

Minilexikon i muminländska

Fråga mig

35 besvarade frågor

stat

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

LÄNKAR HIT & DIT

Bloggar av mammor och gravida
Reggad på Commo.se

Mina recept

start

Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards