Loppan & Livet

Direktlänk till inlägg 31 mars 2009

en KATASTROFAL & solig dag

Av Loppan - 31 mars 2009 09:28


Mårningg!

Så va d Tisdag, o vikken Tisdag sen....

Börja förstås me att vi försov oss, okej int ens vi, utan JAG. När ja vakna o hysteriskt raffsa fram telefonen från under alla dynor ifrån låg sonen breve mig o smila så brett så brett. Han hadd vari vaken lääänge sa han, o ville bara kolla om ja klarar av en sån härn ny dag, på d lilla viset....:-D Ja får nå feeel me den ungen :-)

Ett jävla spring ble d, o inge morgonkaffe hann ja ens me, men nässstan i tid va ja på jobb. Solen skiner fint ida, o mycke av snön e borta.

Köttleveransen ha tappa bort sig ida igen, den sku komma igår, men men...

Så här sitter ja o ska laga stroganoff utan kött. Jävla mixtrande, rikti nödmat blir d. Har ju inge i lagren heller när vi just först börjar komma igång.  Fattigmansgryta me skinkrester & sojaslimssor. Hu gått låter d....


Nåja Nåjo, d e ju sånt som händer. Huvudsaken att ja får någo på borden ti 11.30 :-)

Undrar ni förresten oxå vafför ja sov så gott inatt? D gjorde ja, fram ti nu för nån sekund sen. D va ju mina PYJAAAAMASBÖXOR!! Dom kom igår, dom ja berätta om här för någo tag sen. Visserligen sov ja int me dom på mig, som man kanske brukar. Nej, för när ja va klar i duschen o sku "bekläda mig för natten", då låg mina pyjamasbyxor inlindande runt sonens hals :-O

Han sov så sött så ja lät d va.  


Ida e d alltså Tisdag o ja vet int va som händer. E fortfarande helt bortråddad av morgonens strapatser. Joo förresten, parenteserna kommer från Prag ikväll. Vi ska plocka opp dom från buss-stationen nångång. Tidpunkt vet ja int, d meddelar dom som vanligt 5 min före dom e framme..


Nu ska ja fortsätta jobba, me mitt "andra jobb" menar jag ;-)


Kramar o ha d så bra så länge!!!

pst, glöm int kommentarererererererna, ja blir ju så glaaaad.


loppan 



 
 
Daniel

Daniel

31 mars 2009 11:12

Även de bästa pa försova se ibland, he pa jag dje å vid oss!

http://danielfagerholm.webblogg.se

 
Ingen bild

loppan

31 mars 2009 12:11

även dom bästa va d ja ;-)

 
Ingen bild

das prager entelein

31 mars 2009 21:31

fem minuter innan? denna gången ringde vi faktiskt nästan en timme (och dryga FEM MIL!!!) innan! sådeså!

 
Ingen bild

Loppz

1 april 2009 08:02

jajajaajajajajaj, d gjord ni faktiskt, DENNA GÅNG alltså...tar tibax mina ord ;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Loppan - 12 januari 2015 17:13


Hej här har ni mig igen. E totalslut efter 2 dagar av grubblande o hårslitning. Tito e betydligt piggare nu, vill leka hela tiden o smaskar glatt i sig allt jag sätter i skålen, hittills bara sej o spad o lite piimä men iaf. Jag kan inte fatta va som...

Av Loppan - 10 januari 2015 18:02

Äntligen e pajen i ugnen! Fick ett tips på grönkålspaj av min far, en glutenfri botten på kikärter o mandelmjöl, d måst ju testas . Receptet är från DN o ni kan hitta det HÄR.    I övrigt bara undrar jag, fast jag INTTTTE vill klaga, om d faktisk...

Av Loppan - 9 december 2014 20:59


Pling pling på bloggen. En liten tid sen sist   Eeeeeeevigheter sen sist alltså, men jag hinner inte gå in på allt som har hänt. Egentligen, va ha hänt heller (ha haa) annat än att vi yrar på som bara vi kan. Snart e d Jul o vi förbereder oss me sj...

SOS

Av Loppan - 3 juli 2014 08:43

Sjukstugan här igen. Överallt ligger d sjuklingar. Lätt att tänka på byke o packas när än den ena rumpan ska putsas, än den andra halsen lindras. Stora ljusröda tabletter ska klämmas ner i doggens hals mårån o kväll, o hans rumpa ska putsas så ofta s...

Av Loppan - 22 juni 2014 20:18

Förlåt, d ha int hörts av mig på en tid igen. D blir allti så mycke allt möjligt dom sista veckorna före semestern, o nu närmar den ju sig verkligen me stormsteg. Stormar gör d iofs annars oxå.... men iaf, FEM dagar jobb kvar, fem ynkliga små fjutted...

Presentation

Minilexikon i muminländska

Fråga mig

35 besvarade frågor

stat

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

LÄNKAR HIT & DIT

Bloggar av mammor och gravida
Reggad på Commo.se

Mina recept

start

Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards