Loppan & Livet

Direktlänk till inlägg 28 mars 2009

Fräs i gumman ida

Av Loppan - 28 mars 2009 16:47


Jo d eee d sini! Snön yyyr ner o ja e så ofattbart full av vår, lycka elä va d nu kan va. D bubblar o vibrerar i hela mig. Byter lakan (köpte så fiina nya på Ikea ida), ordnar o sköter blommz (köpte en heeel massa nya små & mindre små grönisar på Bauhaus), diskar, byker o bloggar (nej ja har ingen ny...). Va mer kan väl en liten gumma som jag begära? o jo, sonen e dumpad hos kompisen, ledig tid ääända fram ti kl.20.00 :-O. Snart kommer Attelainen o då ska vi leka o lite o mysa i soffan. Öl finns i kylen, o Nunnis glömda lördagsgodis ligger på köksborde ;-)

Va ti M&M en sväng oxå, kolla deras nya pet, ett litet intetsägande lurvhuvud vi namn Doooooris. Visst va hon lite söt o så, men aldri aldri att ja sku gå o skaffa en HAMSTER! Va har man egentligen för glädje av en sån? 


Jepp, ska fortsätta byta ti dom nya lakanen nu, (jo, ja e en av dom få som skiter i att byka dom före dom används...) 


Glada Goda Loppan säger HAJ o PÅ ÅTERSEEEENDE!


kram



 
 
Ingen bild

Mimmulmia

29 mars 2009 10:59

åååå men hamstrar e ju så sööööta!!! :o) och så fulla av underhållning *hihi* jag kan lååånga stunder stå och titta på vår Laku när hon svirar runt i buren, står på sina bakben och snusar, faller ner från stegen och proppar kinderna fulla med mat. hon e så klumpig så de e int sant :D men såklart, alla hamstrar e int som Laku, hon e nog en på miljonen...

 
Ingen bild

loppan

29 mars 2009 11:25

jaaa, nu e dom ju söta jo, men men...lixom, dom bara äter ju, o så sover dom när man e vaken o väcker man dom e dom bitska o inåtvända...

 
Ingen bild

Mimmulimia

29 mars 2009 15:23

nåjaaa, stereotypen av en hamster är sån men det beror ju på hur man uppfostrar dem :o)kanske vi bara råkade få en extremt obitsk och dagsaktiv dvärghamster!

 
Ingen bild

lena

29 mars 2009 16:00

Så tror jag också det är,som med barn,allt hänger på uppfostran:-D

 
Ingen bild

tjecka menyer

29 mars 2009 18:20

Kan man inte stuffa en hamster med pesto och svarta oliver och ugnsbaka?

 
Ingen bild

Queen Lizzy

29 mars 2009 18:40

Min är snart 16 och beskyller mig för allt möjligt från att ha tagit hans moppehjälm till en massa andra saker. Sen är det ändå alltid han själv som förlagt dem...
De är så sööööta så. :-)

 
Ingen bild

loppan

29 mars 2009 20:07

d vaaa väl ändå osmakligt d där me stuffad hamster??? ja hadd nån gång en pojkvän som sa att alla ojämnheter i heltäckande mattor va döda hamstrar....

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Loppan - 12 januari 2015 17:13


Hej här har ni mig igen. E totalslut efter 2 dagar av grubblande o hårslitning. Tito e betydligt piggare nu, vill leka hela tiden o smaskar glatt i sig allt jag sätter i skålen, hittills bara sej o spad o lite piimä men iaf. Jag kan inte fatta va som...

Av Loppan - 10 januari 2015 18:02

Äntligen e pajen i ugnen! Fick ett tips på grönkålspaj av min far, en glutenfri botten på kikärter o mandelmjöl, d måst ju testas . Receptet är från DN o ni kan hitta det HÄR.    I övrigt bara undrar jag, fast jag INTTTTE vill klaga, om d faktisk...

Av Loppan - 9 december 2014 20:59


Pling pling på bloggen. En liten tid sen sist   Eeeeeeevigheter sen sist alltså, men jag hinner inte gå in på allt som har hänt. Egentligen, va ha hänt heller (ha haa) annat än att vi yrar på som bara vi kan. Snart e d Jul o vi förbereder oss me sj...

SOS

Av Loppan - 3 juli 2014 08:43

Sjukstugan här igen. Överallt ligger d sjuklingar. Lätt att tänka på byke o packas när än den ena rumpan ska putsas, än den andra halsen lindras. Stora ljusröda tabletter ska klämmas ner i doggens hals mårån o kväll, o hans rumpa ska putsas så ofta s...

Av Loppan - 22 juni 2014 20:18

Förlåt, d ha int hörts av mig på en tid igen. D blir allti så mycke allt möjligt dom sista veckorna före semestern, o nu närmar den ju sig verkligen me stormsteg. Stormar gör d iofs annars oxå.... men iaf, FEM dagar jobb kvar, fem ynkliga små fjutted...

Presentation

Minilexikon i muminländska

Fråga mig

35 besvarade frågor

stat

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

LÄNKAR HIT & DIT

Bloggar av mammor och gravida
Reggad på Commo.se

Mina recept

start

Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards