Loppan & Livet

Direktlänk till inlägg 28 mars 2009

Tjausan igen!!!

Av Loppan - 28 mars 2009 10:49


då va d Löööördag o en massssa står på spel...nå int nu heller, men en massa har vi att göra, står på spel lät ju så bra bara ;-)

Ble väckt ida (av Linda d galopperande leendet) ((nå neeej nå neeej linda, vi VA vakna då du ringd)). I vikke fall som helst får vi hit Attelainen ikväll. Linda ska förstås ut o supa, o int vart som helst heller, neeeeej ni, ut i dom farliga Lielaxskogarna ska hon. Ja hoppas o ber att Atte får sin matte tibax hel o hållen efter helgen ;-)

D passar mig utmärkt me en liten dogi att krafsa på då Nunni eventuellt ska iväg ti en kompis. 


Nog om d, nu va d brått. 12 ska vi egentligen va hos M&M o plocka opp dom, men d blir ju ändå int så...o e man försenad kan man lika gärna va d ordentligt tycker ja :-D

Vi ska åka ti plantagen o hämta lite blommz, kanske oxå titta efter kökslampa åt oss. Jo, vi ha bott här nu i över 2 år tror ja o klarat oss galant utan (ibland e d ju onekligen bättre att int sii va man stoppar i mun...o inga perversa syftningar där intte!!)

En skrivbordsstol åt Herr Ballong sku int heller va fel. Den FICK han i julklapp.....precis som d gick me kökslampan........


Nåjo, en utskällning ha ja fått för att förgylla lördagsmorgonen. Nån därute som känner igen sig i att ALLTID bli beskylld för ALLT sonen (elär dottern) förlägger????

Ida sprack d, ja ble sååå arg. D e nämligen flera dar i rad nu han förlagt stuff o sen blitt skitarg på mig för att ja plockat undan dom. Sen täcks han be MIG hjälpa leta, o så hittar JAG dom där HAN SJÄLV ha lagt dom!!!!

Tala om fräckhet, så ida vråla ja rätt ut att han får skärpa sig liiite o int beskylla mig varje gång han tappar bort sina små rosk o annat. Han ble liiite nolo (generad), speciellt en liten stund senare när han i tysthet hadd hitta   korte inne i sitt rum....:-D


Va gör man när d siir ut som d gör i hans rum (sii bild). Ja menar, rätt städigt o prydligt e där har ja för mig, elär?? men ALLA dom grejorna!! ALLT ska sparas, från slickepinnspapper ti mandarinfrön :-O


Anna mun kaikki kestää (översätts kanske bäst me Gud giv mig styrka)....


kram på dig o dig o dig, o ha en jättefin Lördag!


Loppan


 
 
Ingen bild

morr i Prag

28 mars 2009 18:01

hmmmm.. en sista tur med bilen... var det den bilen det? ha en fin kvall!
kram

 
Ingen bild

Mimmulimia

29 mars 2009 11:02

Man köper många små lådor/korgar från Ikea, Tarjoustalo eller någå annat billighetshus och sen sorterar man upp allt! eller som min syrra; hon har en halv vägg fylld med glasslådor där hon har allt från sytrådar till silkespapper till byknipor och skosnören. väldans praktiskt :o)

 
Ingen bild

loppan

29 mars 2009 11:24

ojj ojj ojj, o detta ska alltså JAG göra....
d tar ju flera daaaar!!!

 
Ingen bild

Mimmulimia

29 mars 2009 15:25

nej nej tillsammans gör ni ju det! du får säkert via jobbet en massa praktiska lådor å byttor, bara ti börja spara :o) sen går det i ett nafs att reda upp sörjan.

 
Ingen bild

naffzloppz

29 mars 2009 20:07

I ETT NAFFFFS SA DU...... d vill ja att du kommer hit o visar :-D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Loppan - 12 januari 2015 17:13


Hej här har ni mig igen. E totalslut efter 2 dagar av grubblande o hårslitning. Tito e betydligt piggare nu, vill leka hela tiden o smaskar glatt i sig allt jag sätter i skålen, hittills bara sej o spad o lite piimä men iaf. Jag kan inte fatta va som...

Av Loppan - 10 januari 2015 18:02

Äntligen e pajen i ugnen! Fick ett tips på grönkålspaj av min far, en glutenfri botten på kikärter o mandelmjöl, d måst ju testas . Receptet är från DN o ni kan hitta det HÄR.    I övrigt bara undrar jag, fast jag INTTTTE vill klaga, om d faktisk...

Av Loppan - 9 december 2014 20:59


Pling pling på bloggen. En liten tid sen sist   Eeeeeeevigheter sen sist alltså, men jag hinner inte gå in på allt som har hänt. Egentligen, va ha hänt heller (ha haa) annat än att vi yrar på som bara vi kan. Snart e d Jul o vi förbereder oss me sj...

SOS

Av Loppan - 3 juli 2014 08:43

Sjukstugan här igen. Överallt ligger d sjuklingar. Lätt att tänka på byke o packas när än den ena rumpan ska putsas, än den andra halsen lindras. Stora ljusröda tabletter ska klämmas ner i doggens hals mårån o kväll, o hans rumpa ska putsas så ofta s...

Av Loppan - 22 juni 2014 20:18

Förlåt, d ha int hörts av mig på en tid igen. D blir allti så mycke allt möjligt dom sista veckorna före semestern, o nu närmar den ju sig verkligen me stormsteg. Stormar gör d iofs annars oxå.... men iaf, FEM dagar jobb kvar, fem ynkliga små fjutted...

Presentation

Minilexikon i muminländska

Fråga mig

35 besvarade frågor

stat

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

LÄNKAR HIT & DIT

Bloggar av mammor och gravida
Reggad på Commo.se

Mina recept

start

Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards