Loppan & Livet

Direktlänk till inlägg 25 mars 2009

Härlig morgon helt utan orsak

Av Loppan - 25 mars 2009 07:14


Plopp!

Gumårån på dig me! Vi ha sovi gott, hoppas samma gäller hos dig. Sitter nu på kontore o försöker mjuka opp mina förisade käkar o ansiktsmuskler. Kanske d e så här d känns efter för mycke botox?

Fasansfullt kallt ida, men soligt o vackert. Snön gnistrar ikapp me mina röda öron, fast int vet ja om dom gnistrar...


Anyway, Manolis tog på sig sin nya vinterrock ida, (den 25.3....), en ljuvlig grön stor tjock sak som vi köpt ren i höstas men den ha vari allt för stor hittills. D e den fortfarande men vem bryyr sig? Han såg ut som ett mellanting mellan dvärgeskimo o Michelingubbe. Gulli som få, o sååå nöjd inne i sitt moln av värme :-)


Onsdag ren ida, här ska kokas fisksoppa, (å joo, d ska palsternacka i den. Tack för alla era kommentarer o förslag). Semlorna e tagna ur kylen (bakar allti ut dom dan innan o kalljäser) o ska slängas i ugnen. Ikväll e d grekiska, sista gångerna nu före sommarn, o ja ha int förberett nånting!!! Tar int stress för d mer (otroligt skönt), ja hinner pilla me d lite i bussen om d känns så.

D där me stress förresten, märkte i morse, elä insåg imorse, att ja ÄNTLIGEN lärt mig ta d betydligt lugnare. Stängde igen ida av väckningen först 05.45, sen 06.00 (för några veckor sen steg ja ännu allti opp vi d här lage), sen 06.10, ännu en gång 06.15 (!!) o slutligen 06.18 då ja tänkte nej nu MÅST ja opp. O medan ja pynja o pyssla me våra morgonbestyr kund ja konstatera att vi hinner HUR BRA SOM HELST IAF :-) :-) :-)


Ja ja, nu ska ja joina dom andra i köke, kan ju int sitta här o känna mig viktig heeela dan heller ;-P


Kram på er alla o ha en great dag!!!!

Kom ihåg, d du sku göra imo, kan du lika gärna göra nu ;-)


puss-loppan



 
 
Ingen bild

mor i -14 kyla...

25 mars 2009 07:50

Det där låter bra! Du har fattat hur man ska leva! Tror jag har något att lära av dej...
Vilket vackert islandskap här är idag i skogen! Inifrån sett alltså.

 
Ingen bild

far i tomteskogen

25 mars 2009 08:02

Det ser ut som sockervadd, men är T-U-N-G-T att gå i! Ett visst mörkhårigt djur får oss att minnas Gustav Svenssons poem "hur ljuvt är att sk-ta i meterdjup snö..."

 
Ingen bild

loppan

25 mars 2009 08:38

TÄNK att far i tomteskogen kommenterar i min blogg!!! :-D Mycke ska man siii före dom röda faller av ;-)

 
Daniel

Daniel

25 mars 2009 09:47

Ja man ska int stress så myki på morgon.. man hinner nog! Kul att vara tillbaka igen hit! Var en intensiv russia vecka! :)

http://danielfagerholm.webblogg.se

 
loppan

loppan

25 mars 2009 09:58

neme hej daniel! trodd ryssarna hadd kidnappa dig ren ;-) Man vet ju aldri me dom grannarna....
Välkommen tibax!

http://lopplottan.bloggagratis.se

 
Ingen bild

hellu

25 mars 2009 12:17

Heipsan sinne kylmään Suomeen. Kyl Manolis oli varmasti supersöpö talvitakkinsa entré:ssa. Kiva kun aamut alkavat sujua jo noin disipliinillä. Minä kirjoitan sulle täältä Atlantin keskeltä "Onnellisten Saarilta" ( huom. täälläkin talouskriisi, eivätkä kaikki niin onnellisia, mutta ehkä stressaavat vähemmän kun me skandinaavit) en tarvitse niin takkia kuin lapasiakaan...
Toivottavasti kalakeitto meni hyvin kaupaksi ja maistui porukoille.
Iso halaus Sinulle ja tietty Manolis-murulle!

t.mummeli

 
queen lizzy

queen lizzy

25 mars 2009 12:47

I dag är det Våffeldagen i Sverige. (Mjam!) I Finland också?

http://ensprallibrallis.spaces.live.com

 
Ingen bild

våfflan

25 mars 2009 12:54

-hellu: lomallako oot? Nauti, nauti, ja viel kerran nauti auringosta ja lämmöstä!!Tääll me muut nautitaan kaikesta muusta ;-)
Pikkueskimosta tulee kuva blogiin kunhan ehdin ;-)
-Lizzy: naj, ingen våffeldag, toffel- kanske?
Ät några för mig o!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Loppan - 12 januari 2015 17:13


Hej här har ni mig igen. E totalslut efter 2 dagar av grubblande o hårslitning. Tito e betydligt piggare nu, vill leka hela tiden o smaskar glatt i sig allt jag sätter i skålen, hittills bara sej o spad o lite piimä men iaf. Jag kan inte fatta va som...

Av Loppan - 10 januari 2015 18:02

Äntligen e pajen i ugnen! Fick ett tips på grönkålspaj av min far, en glutenfri botten på kikärter o mandelmjöl, d måst ju testas . Receptet är från DN o ni kan hitta det HÄR.    I övrigt bara undrar jag, fast jag INTTTTE vill klaga, om d faktisk...

Av Loppan - 9 december 2014 20:59


Pling pling på bloggen. En liten tid sen sist   Eeeeeeevigheter sen sist alltså, men jag hinner inte gå in på allt som har hänt. Egentligen, va ha hänt heller (ha haa) annat än att vi yrar på som bara vi kan. Snart e d Jul o vi förbereder oss me sj...

SOS

Av Loppan - 3 juli 2014 08:43

Sjukstugan här igen. Överallt ligger d sjuklingar. Lätt att tänka på byke o packas när än den ena rumpan ska putsas, än den andra halsen lindras. Stora ljusröda tabletter ska klämmas ner i doggens hals mårån o kväll, o hans rumpa ska putsas så ofta s...

Av Loppan - 22 juni 2014 20:18

Förlåt, d ha int hörts av mig på en tid igen. D blir allti så mycke allt möjligt dom sista veckorna före semestern, o nu närmar den ju sig verkligen me stormsteg. Stormar gör d iofs annars oxå.... men iaf, FEM dagar jobb kvar, fem ynkliga små fjutted...

Presentation

Minilexikon i muminländska

Fråga mig

35 besvarade frågor

stat

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

LÄNKAR HIT & DIT

Bloggar av mammor och gravida
Reggad på Commo.se

Mina recept

start

Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards