Loppan & Livet

Direktlänk till inlägg 21 mars 2009

O DÄR FRAMFÖR OSS STÅR.......

Av Loppan - 21 mars 2009 08:50


.............INGE ANNAT ÄN ÅRETS FÖRSTA GLASSPJÅSK!!!!!!!!


Finns inge tvivel om glädjen d väckte i oss båda faktiskt, igår morse när vi trippa vår vanliga väg ti skola o jobb. Just när vi sku komma opp ti gågatan, då såg vi dom, gubbarna i full färd me att köra ut alla stans glasspjåsker ti sina ställen!  D va väl ändå ett vårtecken som heter duga???

O ida strålar solen igen ner på oss, d blir faktiskt vår nu :-)


Manolis va ovanligt pigg ida, han måst ha stritta opp ren runt 8-tiden, o börja jama om att han vill laga varm kakao själv..

9.15 fick han opp mig me o nu ha vi äti gröt o rostade bröd me en himla massa hallonsylt. Nunski glor på Loranga & Mazarin (dom gillar vi) o ja ska hoppa i duschen. 


Lössena fortsätter sin framfart i Cynkkan. Räkna o räkna igår o hittills ha ja kommi ti 2, en lite båddågare (måst va loppbesläktad) o så en liten mörk lus... ;-)


Ja bara väntar på Måndag jag. D ska bli sååå roligt nu, tänk att ja helt får ansvare över köke o va som händer där. Kan knappt fatta d, ja som int ens e kock :-O Gud va glad o bubbli ja e.


Nej, hinner int sitta här nu, d bubblar i ben o annat.


Kram på er alla o ha en jätteskön helg!!!


Loppan


Psst, Nunni hälsar ida ;-)


 
 
Ingen bild

Linda

21 mars 2009 09:38

Tjohoo!! SOL, SOL, SOL, pinfärska fräknar på min näsa och alldeles vårstädade glasspjåsker! Jag bubblar ikapp med dig och ser också fram emot måndag-så himla roligt att få dig tillbaks! Ha en fantastisk dag! KRAM.

 
Ingen bild

bubblan

21 mars 2009 10:40

ojj linda, vikka bubblare vi e! Ha en super dag du me, så siiiis vi...jo just d...på MÅNDAAAAAA :-)

 
Ingen bild

mor med myror

21 mars 2009 12:44

men hej.... var hitta du dom, den båddoga och den lilla mörka???

 
Ingen bild

loppan

21 mars 2009 13:15

i spegeln, storbåddsdabbe :-P

 
Ingen bild

stefan

21 mars 2009 13:51

Loranga & Mazarin är 50elav ggr flummigare än hela Mumindalen! Är det det inte någon Farfar som sitter i träd å tror att han är en gök? Sen tigrar i ladugården!! :)

 
Ingen bild

loppan

21 mars 2009 13:55

joo joo joo, o spelar hockey me kanelbullar o en uggla tror ja farfar va, skiiiiitbra, vi ha nog sitt filmen 150 ggr :-D

 
Annette

Annette

21 mars 2009 14:27

Va glad för att det inte är riktigt lika hög action på paddorna för då hade du haft grodlår att steka till middag ;) Inte såå rockigt haha
Ha det gott i vår solen och njut av glass och allt annat för här har det blivit molnigt igen på dagarna :( Kramiz

http://arom.blogg.se

 
Ingen bild

lopplår

21 mars 2009 14:57

nemen....hu blir d grodlår av paddor ha ha ha

 
Ema - Metalälskare och fotonörd

Ema - Metalälskare och fotonörd

21 mars 2009 16:21

sv: tack, ja det är det :)
det är en radtext ur en låt ja^^

http://emaaaaa.blogg.se

 
Quen Lizzy

Quen Lizzy

21 mars 2009 16:47

jag dricker vin och river min trappa inomhus - men jag kan seeee att du har valt en annan lay out på din blogg.
jag tycker att den är fiiiiin. Jättefiiiin.

//Lotten Potten

http://ensprallibrallis.spaces.live.com

 
Ingen bild

Loppan

21 mars 2009 17:56

Tack ju Lotten Potten utan Botten som int e Rotten. Ja har ungar här ikväll, d kräver lite vin....
Lay outen jaa, ja blir ju så lätt uttråkad...;-)
Ha nu en treeeevli lördagkväll!!

 
Sofia

Sofia

21 mars 2009 18:39

Tyvärr är den inte min ÄN, men det är den jag vill ha.

Vilken blogg du har, jag kommer tillbaks.
Loranga & Mazarin *älskar*

Sofia

http://www.3barnsmamma.bloggagratis.se

 
Ingen bild

loppan

21 mars 2009 18:40

Taaaaaaaaaaaaaack Sofia, man gör va man kan (elä int kan) ;-)
Ha d bra & välkommen tibax!!

 
Breezie

Breezie

21 mars 2009 19:21

Glass ja det är absolut ett vårtecken. Här finns ännu inga glassgubbar

http://Breezie

 
Ingen bild

swede

22 mars 2009 03:30

inget illa menat mot nån eller så, men vad behöver vi gubbar till? hö hö hö hö hö, hör melodin i natten, jag bara är glassig ikväll...

 
Ingen bild

gubbelös

22 mars 2009 08:46

ibland känns livet ju onekligen lättare utan gubbar, fast de nog är bra att ha i alla fall.Tror att kvinnz förstår varann på ett helt annat sätt o tänker annorlunda än gubbar.

 
Ingen bild

loppan

22 mars 2009 11:01

jasså gubbelöst...ja...man undrar ju hur d sku va bäst? För min del får d nog va av den sorten nu. Vafför skada sig själv mer, vafför igen bli beroende av nåt man int behöver?

 
Ulla

Ulla

22 mars 2009 19:41

Klart att det passar på mörkt bröd också, men då blir det ingen LCHF mat.

http://soderen.myblogg.se

 
Ingen bild

de bläck dog

22 mars 2009 20:33

Ovaanlit förgubbad diskussion! Vakatten sku gummorna ta sej till utan gubbar? Jag tänker bara på jordgubbar, glassgubbar, varma korvgubbar...d finns säkert fler bara man tänker efter! Gör nu int av me dom alla bara för kvinnosakens skull!

 
Ingen bild

Spindelmamman

22 mars 2009 23:20

Hjälp. Vad många kommentarer, Loppiz:) Avundsjuk... Hos mej är det nästan bara du som lämnar(stort tack för DEM!) vi hade vår här, men nyss kom 2 cm SNÖ. Knasväder. Kram. Hoppas vi ses snart:) Jezz

 
Ingen bild

mor i stugan

23 mars 2009 11:40

Men inte klarar du dej väl utan tomtegubbar heller??

 
Ingen bild

tomtemor

23 mars 2009 11:44

men du vet väl att "gubbarna i stubbarna sa ingenting, dom bara tissla o tassla runt omkring..."

 
Ingen bild

Loobo

23 mars 2009 14:27

hej tomtemor,
gubbarna får nog tissla o tassla o idissla o dassa oxå utan mig framöver

 
Ingen bild

tomtemor

23 mars 2009 17:53

det ä säkert bäst att låta gubbarna idissla för sig själv i stubbarna, jo!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Loppan - 12 januari 2015 17:13


Hej här har ni mig igen. E totalslut efter 2 dagar av grubblande o hårslitning. Tito e betydligt piggare nu, vill leka hela tiden o smaskar glatt i sig allt jag sätter i skålen, hittills bara sej o spad o lite piimä men iaf. Jag kan inte fatta va som...

Av Loppan - 10 januari 2015 18:02

Äntligen e pajen i ugnen! Fick ett tips på grönkålspaj av min far, en glutenfri botten på kikärter o mandelmjöl, d måst ju testas . Receptet är från DN o ni kan hitta det HÄR.    I övrigt bara undrar jag, fast jag INTTTTE vill klaga, om d faktisk...

Av Loppan - 9 december 2014 20:59


Pling pling på bloggen. En liten tid sen sist   Eeeeeeevigheter sen sist alltså, men jag hinner inte gå in på allt som har hänt. Egentligen, va ha hänt heller (ha haa) annat än att vi yrar på som bara vi kan. Snart e d Jul o vi förbereder oss me sj...

SOS

Av Loppan - 3 juli 2014 08:43

Sjukstugan här igen. Överallt ligger d sjuklingar. Lätt att tänka på byke o packas när än den ena rumpan ska putsas, än den andra halsen lindras. Stora ljusröda tabletter ska klämmas ner i doggens hals mårån o kväll, o hans rumpa ska putsas så ofta s...

Av Loppan - 22 juni 2014 20:18

Förlåt, d ha int hörts av mig på en tid igen. D blir allti så mycke allt möjligt dom sista veckorna före semestern, o nu närmar den ju sig verkligen me stormsteg. Stormar gör d iofs annars oxå.... men iaf, FEM dagar jobb kvar, fem ynkliga små fjutted...

Presentation

Minilexikon i muminländska

Fråga mig

35 besvarade frågor

stat

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

LÄNKAR HIT & DIT

Bloggar av mammor och gravida
Reggad på Commo.se

Mina recept

start

Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards