Loppan & Livet

Direktlänk till inlägg 14 mars 2009

sönderstressad av flipper...

Av Loppan - 14 mars 2009 16:39


Nä, skämt o sido. Men lite nervwrecking e d nog att spela dataspel. Vi ha haft flipperturnering ida.....Efter d kände ja att några öl MÅSTE ut på balkongen för kylning... Int förkylning...öl kan väl int bli förkyld? elä kanske d e orde man bord använda när man glömmer öl i frysen lite för länge, så där så d blir ölmos som man får dunkka ur flaskan så tänderna nästan spricker?

D snöar igen, huur mycke som helst. Men imorse när vi vakna, me fönstre oppe förstås, kvittra fåglarna värre än manolis :-D

Va iväg o handla, o vetttni vem ja såg? jo typ, nja int mitt livs 1a kärlek, men 1a pojkvän om ja int minns fel. Sån därnt e ju förstås oxå väldigt relativt...vem o vad som räknas ti pojkvän...;-)

Men iaf, en av dom där man minns som den 1a ha ha ha, alltså int såååå, utan 1a pojkvän (snuskiga duuu!!). Där stod han utanför Valintatattatatatalo o sku lyfta pengar före oss. Lite slasi o lite hasi, några storlekar större oxå, men han likna sig nog, o d slog mig faktiskt före han vände sig om o hälsa, att kan d va han :-).


Sånt en Fre..Lörda som denna. Pizzorna står på köksborde o pööser, ba ugnen e varm ska dom in.

Ha märkt att relativt många av er tycker d e negativt att ja ändrar på bloggens utseende. D e synd, för ja tycker ju om o pilla o mixtra me den. Får sii hu d blir framöver. Antingen får ja anpassa mig efter er, mina kära läsare, elär så dyrkar ni helt enkelt mina texter så helhjärtat att ni anpassar er efter mig....


Va törsti ja ble av allt d här skrifvandet...

HERREGUUD ja ha glömt att sätta ut dom där förkylda flaskorna!!!!

Nu måst ja sluta!


kram

loppan





 
 
pekkelipekk

pekkelipekk

14 mars 2009 22:06

jag tycker sidan e fin.
gottit med pizza, hoppas den smaka och ölen också.

http://pekkelipekk.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Kent

15 mars 2009 15:25

Trodde det var jag som var din första kärlek... eller? hehe
Ha det gott på andra sidan potten.

 
Ingen bild

L8

15 mars 2009 16:40

-Kent:d va du ju kanske, på sätt elä annat, men pojkvän? Som sagt, allt e ju relativt ;-)

 
Ingen bild

Kent

15 mars 2009 17:59

Helt klart på ett annat sätt. Kanske det kallas fjortis?
Hehe.

 
Ingen bild

loppz

15 mars 2009 18:56

trettis, tolvis..... :-D

 
Ingen bild

en som var med då det begav sej

18 mars 2009 21:38

oj! vilken av de första pojkvännerna var det? Han som fick chokladbåten från Deutschland, eller Mi, Jy eller Ni? Kanske Mi?

 
Ingen bild

*L*

19 mars 2009 06:01

P va ingen pojkvän, samla dig nu liite i din iver kvinna!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Loppan - 12 januari 2015 17:13


Hej här har ni mig igen. E totalslut efter 2 dagar av grubblande o hårslitning. Tito e betydligt piggare nu, vill leka hela tiden o smaskar glatt i sig allt jag sätter i skålen, hittills bara sej o spad o lite piimä men iaf. Jag kan inte fatta va som...

Av Loppan - 10 januari 2015 18:02

Äntligen e pajen i ugnen! Fick ett tips på grönkålspaj av min far, en glutenfri botten på kikärter o mandelmjöl, d måst ju testas . Receptet är från DN o ni kan hitta det HÄR.    I övrigt bara undrar jag, fast jag INTTTTE vill klaga, om d faktisk...

Av Loppan - 9 december 2014 20:59


Pling pling på bloggen. En liten tid sen sist   Eeeeeeevigheter sen sist alltså, men jag hinner inte gå in på allt som har hänt. Egentligen, va ha hänt heller (ha haa) annat än att vi yrar på som bara vi kan. Snart e d Jul o vi förbereder oss me sj...

SOS

Av Loppan - 3 juli 2014 08:43

Sjukstugan här igen. Överallt ligger d sjuklingar. Lätt att tänka på byke o packas när än den ena rumpan ska putsas, än den andra halsen lindras. Stora ljusröda tabletter ska klämmas ner i doggens hals mårån o kväll, o hans rumpa ska putsas så ofta s...

Av Loppan - 22 juni 2014 20:18

Förlåt, d ha int hörts av mig på en tid igen. D blir allti så mycke allt möjligt dom sista veckorna före semestern, o nu närmar den ju sig verkligen me stormsteg. Stormar gör d iofs annars oxå.... men iaf, FEM dagar jobb kvar, fem ynkliga små fjutted...

Presentation

Minilexikon i muminländska

Fråga mig

35 besvarade frågor

stat

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

LÄNKAR HIT & DIT

Bloggar av mammor och gravida
Reggad på Commo.se

Mina recept

start

Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards