Loppan & Livet

Direktlänk till inlägg 11 mars 2009

Fuck some Fathers

Av Loppan - 11 mars 2009 21:28


Så va även denna dag på slutrakan. Grekiskan gick bra. Fatta va skönt d e att sitta, bara sitta, i bussen en halvtimme dit o en halv tibaka, pluggarna i örona o fladdret i full gång. D e riiiktigt najs :-) Lika skönt varje Onsdag.

Ja ha vari glad ida, ja ha oxå vari jäkligt arg, elär kanske arg int e orde, upprörd tror ja passar bättre. Storyn kommer här...


Ja tog alltså kraft o mod till mig o ringde sonens farmor på Kreta ida. Först inge svar, men ti sist nappa d. Hon prata me mig en god stund före hon fråga "vem va d nu du va?" :-) men faktum e att samtale gick högt över förväntningarna (denna kvinna hatar mig alltså mer än mycke, ha gjort de sen dag 1 o antagligen före det oxå. Ja antar att ja va typ skräckscenariot fasanfullaste flickvän i hennes ögon. Orsak, ja va ju onekligen int grek, int ens halvsån, blond va ja oxå, o nånting på väg till självständig, allt saker som gav långa tjocka svara minusstreck ((nej int mustasch)) på min lista ((nej int läpp)) Nåja, efter att ja flydd landet (och ragatan) ble ja helt tydligt mer acceptabel :-P

Ja fick daddys nya nummer (!) o börja ringa. Lääänge tog d men vi fick faktiskt svar. Då oxå några i-öra-slängningar men när ja gav nunni luren hadd han int pokka mer. D kom fram både d ena o d andra. Ja fattar fortfarande knappt hälften av va ja hörd. Int för att ja sku ha såå svårt me grekiskan utan...

D ja nu vet e alltså, att  han är på botten, jo så sa han, han "kan inte ta mer problem" Nähä, men kan man välja så? Ska ja sätta ut manolis här på gatan utanför me en "till salu"-skylt i handen? för att ja int "kan ta mer" problem just nu???? Ja försökte säga att ja förstår om han har d jobbigt, men d e ju ändå hans son. Ti svar då fick ja ett ursinnigt grekvrål om att han vet att d e hans son. Jaha, men sori då, d verkar ju int rikit så....

Ja sa att nunni e sjuk, int att han en gång  fråga mig VAD han har!

Orsaken ti allt d här e alltså att han int HAR pengar. Okeeej, men sku d då möjligtvis va bättre att MEDDELA mig om d här, o diskutera d o komma överens om nå, som vi gjort förr? nä, d e bättre att undvika o bojkotta oss i 3 månader så jag tror han bryr sig skit i pojken o allt annat...Vi visst ju varken om han levd elär int!! Alltså TÄNKER pappor så här, tänker NÅN så här????

Arg e ja så d knattrar om mig, men...ja ha åtm tala me honom nu, d lugnar ner mig lite. Glädjen inom mig rår int denna lilla skitsak på :-)

Glädjen...berätta ja nånsin för er om samTalet ida??? ja fick ju jobbb ju :) :) :) vart to näsorna vägen???

Iaf, nästa vecka börjar ja jobba igen. Ja ska kocka som förr, fortsätta handleda i köket o oxå få börja planera matlistorna nu :-D


Öjj öjjj öjjjj va ja bloggar ida, synd att ingen orkar läsa...

Men man bloggar ju för sig själv, så man kan väl kommentera själv oxå ha ha HAAAA

Känner mig halv-psyk-nånting ida...vet int vafför. Hadd förberett mig på o sii gamla Marsupilami-filmer ida me Nunski men d va nå konstigt me filerna så d sket sig. Får trajja igen imo.

Satt i bussen o fladdra på om allt o ingenting som ja brukar, o kom fram ti en massa himla oppblåst positivitets-fladder. Tänk ba, åren i Grekland, va nöjd ja e för dom ida. Va lycklig ja e över d ja har i mig som finns inom mig pga dessa år då. Alla minnen, goda & dåliga, ja e så otroligt glad för dom nu. Dom ha gjort mig ti den ja e ida, o nån annan vill ja int va. O tänk nu, va coool  ja va som stritta iväg så ;-P


Lycklig i alla fall-loppan











 
 
Ingen bild

de bläck dog

11 mars 2009 22:24

Grattis, grattis, grattis, alla goda ting e tre! Ringt ti farmorn, ringt ti farmorns son, fått jobb! Såna dagar måste man ju bara fira, hoppas du har nåt att fira me därhemma!

 
Ingen bild

loppan

11 mars 2009 22:56

d som fanns e slut, men kanske lika bra så ;-)
Nu e d bedden som gäller. Sista sovmornarna ska Njuuuuutas av!

 
Annette

Annette

12 mars 2009 07:22

Jag orkade ju läsa :P

Grattis till jobbet!! Gud vad gott för dig!

Sen vill jag bara säga att det finns ingen det är så synd om i helhet än pappor med dålig ekonomi. Men hur en annan lever skiter dom fullständigt i. Tack och lov för barnen så har vi mer hjärta ialllafall och tar vårat ansvar hur jobbigt o kämpigt det än är ibland.

Önskar dig en fin fin dag.

Kram

http://arom.blogg.se

 
Ingen bild

mor i stugan

12 mars 2009 07:42

lycka till! Du hade en fin dag igår!
Den som skulle ha haft det!

 
Annette

Annette

12 mars 2009 08:49

Klart jag visste vem det va ;) Kan läsa mellan raderna på hur var och en skriver nu mera så min vän över på Finskagränsen känner jag igen ;)

Kram

http://arom.blogg.se

 
Ingen bild

loppan

12 mars 2009 09:10

;-)

 
Ingen bild

Queen Lizzy

12 mars 2009 11:33

Joooo, min sons pappa (inte grek men walesare) tänker något i samma stil som din sons far... Ha ha ha. ;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Loppan - 12 januari 2015 17:13


Hej här har ni mig igen. E totalslut efter 2 dagar av grubblande o hårslitning. Tito e betydligt piggare nu, vill leka hela tiden o smaskar glatt i sig allt jag sätter i skålen, hittills bara sej o spad o lite piimä men iaf. Jag kan inte fatta va som...

Av Loppan - 10 januari 2015 18:02

Äntligen e pajen i ugnen! Fick ett tips på grönkålspaj av min far, en glutenfri botten på kikärter o mandelmjöl, d måst ju testas . Receptet är från DN o ni kan hitta det HÄR.    I övrigt bara undrar jag, fast jag INTTTTE vill klaga, om d faktisk...

Av Loppan - 9 december 2014 20:59


Pling pling på bloggen. En liten tid sen sist   Eeeeeeevigheter sen sist alltså, men jag hinner inte gå in på allt som har hänt. Egentligen, va ha hänt heller (ha haa) annat än att vi yrar på som bara vi kan. Snart e d Jul o vi förbereder oss me sj...

SOS

Av Loppan - 3 juli 2014 08:43

Sjukstugan här igen. Överallt ligger d sjuklingar. Lätt att tänka på byke o packas när än den ena rumpan ska putsas, än den andra halsen lindras. Stora ljusröda tabletter ska klämmas ner i doggens hals mårån o kväll, o hans rumpa ska putsas så ofta s...

Av Loppan - 22 juni 2014 20:18

Förlåt, d ha int hörts av mig på en tid igen. D blir allti så mycke allt möjligt dom sista veckorna före semestern, o nu närmar den ju sig verkligen me stormsteg. Stormar gör d iofs annars oxå.... men iaf, FEM dagar jobb kvar, fem ynkliga små fjutted...

Presentation

Minilexikon i muminländska

Fråga mig

35 besvarade frågor

stat

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

LÄNKAR HIT & DIT

Bloggar av mammor och gravida
Reggad på Commo.se

Mina recept

start

Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards