Loppan & Livet

Direktlänk till inlägg 10 mars 2009

Fyra, Neljä, Vier & Tessera

Av Loppan - 10 mars 2009 22:30


Gooooookväll i stugan!


Här har ni mig igen, pigg som en mört, o fortfarande glad som en flört. En dag som denna kan ja bara int gå o lägga mig utan o blogga ännu ett ynkepynkepynkligt litet inlägg :-) Faast.....ni ha vari lite på lata sidan me era kommentarererererrerererere (ajjjjja bajjjjjjja)

Tänkte dra till me en liten utmaning så här på kvällskvisten. Nunni somna som den lilla kalv han e, o fort gick d. Nu har ja alltså aaalll tid i världen på mig att fundera ut fina svar ti mig själv ;-) Här kommer d nu alltså, lite av allt ni vill o int vill veta om mig...


- 4 jobb jag har haft:  receptionist, servitris, konditor, kock

- 4 ställen jag har bott:  Mariehamn, Åbo, Moskva, Kreta

- 4 språk jag talar: svenska, finska, engelska, grekiska

- 4 favoriträtter: lasagne, räkor, bröööööd, bläckfisk

- 4 saker jag säger FÖR ofta: ella, ree, psst, satan

- 4 saker jag e bra på: matlagning, bakning, att prata fort, att håmssa

- 4 saker ja e dålig på: att stiga opp på mårån, att va lugn o saklig, att lyssna, att ha tråkigt

- 4 saker ja int kan tåla: backstabbers, vidrigt ouppfostrade ungar, sand på golve när man går barfota, att tappa bort ena av ett par, typ strumpor o vantar

- 4 bästa låtarna: Stand by me me Shayne, Du får inte me Aldén, Pio polu me Xatzigiannis, Pauhaava Sydän me Lauri Tähkä

- 4 ja utmanar: Ritupitu, Lotten-Potten, Jonna & Popsan (å fan ta er om ni int antar min utmaning....) :-D


Lycka till, ha så kul o soooov så gotttttt! D ska jag!

hörs imo darlingssss!


loppan



 
 
Ingen bild

förvånad

11 mars 2009 09:36

oj jag trodde du bott i Pargas också???

 
Ingen bild

loppan

11 mars 2009 09:48

man måst välja o vraka mellan alla dom hääärliga ställen man vistats ;-) fyra e fyra

 
Ingen bild

mor I STUGAN

11 mars 2009 10:03

oj hej! jag märkte inte heller att du önskade mig gooooookväll igår kväll! Då sov jag kanske, eller nej såg CSI!!! Men tack i alla fall!

 
Ingen bild

nog inte förvånad heller

11 mars 2009 10:04

medger att inte Pargas är det mest lysande....

 
Ingen bild

Lotten-Potten

11 mars 2009 14:27

You´re on! :-D

 
Ingen bild

loppan

11 mars 2009 20:24

Hej potten i hatten, hitta int dina utmanande utmaningar nånstans...?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Loppan - 12 januari 2015 17:13


Hej här har ni mig igen. E totalslut efter 2 dagar av grubblande o hårslitning. Tito e betydligt piggare nu, vill leka hela tiden o smaskar glatt i sig allt jag sätter i skålen, hittills bara sej o spad o lite piimä men iaf. Jag kan inte fatta va som...

Av Loppan - 10 januari 2015 18:02

Äntligen e pajen i ugnen! Fick ett tips på grönkålspaj av min far, en glutenfri botten på kikärter o mandelmjöl, d måst ju testas . Receptet är från DN o ni kan hitta det HÄR.    I övrigt bara undrar jag, fast jag INTTTTE vill klaga, om d faktisk...

Av Loppan - 9 december 2014 20:59


Pling pling på bloggen. En liten tid sen sist   Eeeeeeevigheter sen sist alltså, men jag hinner inte gå in på allt som har hänt. Egentligen, va ha hänt heller (ha haa) annat än att vi yrar på som bara vi kan. Snart e d Jul o vi förbereder oss me sj...

SOS

Av Loppan - 3 juli 2014 08:43

Sjukstugan här igen. Överallt ligger d sjuklingar. Lätt att tänka på byke o packas när än den ena rumpan ska putsas, än den andra halsen lindras. Stora ljusröda tabletter ska klämmas ner i doggens hals mårån o kväll, o hans rumpa ska putsas så ofta s...

Av Loppan - 22 juni 2014 20:18

Förlåt, d ha int hörts av mig på en tid igen. D blir allti så mycke allt möjligt dom sista veckorna före semestern, o nu närmar den ju sig verkligen me stormsteg. Stormar gör d iofs annars oxå.... men iaf, FEM dagar jobb kvar, fem ynkliga små fjutted...

Presentation

Minilexikon i muminländska

Fråga mig

35 besvarade frågor

stat

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

LÄNKAR HIT & DIT

Bloggar av mammor och gravida
Reggad på Commo.se

Mina recept

start

Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards