Loppan & Livet

Direktlänk till inlägg 7 mars 2009

Laziness pays off...

Av Loppan - 7 mars 2009 20:20


....ja, bilden säger resten. Mycke annat finns int att säga om denna dag. Vi ha sitt på tv, sitt på tv igen, läst lite, sitt på tv, läst lite till, pusslat faktiskt, så ätit, sitt på tv, spelat dataspel (nunni), sitt på tv, ätit igen...osv..

Till o me JAG (!!!) ha sitt på hela idols, alltså från början ti slut!! Vet ni hur sällan ja siir på nå i teven, o dessutom från början ti slut??? d e INT ofta.

Nu ligger Nunni o glor på Pinocchio, o ja bara orkar int ligga där o hålla honom sällskap längre. Måssst göra nå annat. 

Försökte fiffla lite me bakgrund o annat här på bloggen, för o få lite omväxling bara. Va tycker ni, okej eller?

Imo e d söndag o va ska man göra då? Vi sku ju på kalas. I o för sig har Nunni ingen feber mer, men ja antar att han int mår superbra då han hålls i sängen helt frivilligt. D e ju bara int normalt :-D

D e väl bäst att han ligger där han ligger, så kläder o annat int skaver på blåsorna. Fan va pripli han e, tycker såååå synd om honom.


Yezzz, d här va väl va ja åstadkommer just nu, nya tag imo, d eee ju den festligaste dagen av alla, Söndag :-D


Sov gott nu o glöm int händerna ovanför täcke (d kan bli kallt)


kraaaaaam

L8

 
 
Ingen bild

Stefan

7 mars 2009 21:05

tv..tv..TV!...tv?

 
Ingen bild

loppan

7 mars 2009 21:14

eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeh, live e fullt av överraskningar :-D
Hu ha du förresten lyckats sliiita dig? ;-)

 
Breezie

Breezie

8 mars 2009 08:31

Det kan vara skönt med tv, tv, tv, tv dagar ibland ;)
Ja man brukar märka ganska tydligt på barnen när de är pigga eller inte. Vattkoppor har vi haft allihopa. Nu har ju ni avklarat det också , snart ;)

http://Breezie

 
Tomas

Tomas

8 mars 2009 09:16

Bakgrunden är helt ok tycker jag. Den matchar ditt bruna hår :)

Söndag är inte alls den festligaste dagen tycker jag. Det är den tråkigaste dagen på hela veckan.

http://tomaskarls.wordpress.com

 
vesna

vesna

8 mars 2009 09:38

d lugnt =) haha ve rtinte, men heta skor har hon iaf..

http://vesna.blogg.se

 
Ingen bild

mor i stugan

8 mars 2009 09:39

snygg bakgrund i o för sig. Vad är det? Men nog är det roligare med Nunski-och djurbilder!!!

 
Ingen bild

loppan

8 mars 2009 09:44

vet int va d eee, men d får mig o tänka choklaaad, o d gillar ja :-)
Hej tooomas, länge sen sist. Roligt o sii dig här! Dan blir så festlig du gör den, testa me gröt o vattkoppor, finemang ;-)

 
Tomas

Tomas

8 mars 2009 10:49

Jag är nog in hit så gott som varje dag, fast jag inte alltid kommenterar :)

http://tomaskarls.wordpress.com

 
Ingen bild

loppan

8 mars 2009 11:22

Naaajz ;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Loppan - 12 januari 2015 17:13


Hej här har ni mig igen. E totalslut efter 2 dagar av grubblande o hårslitning. Tito e betydligt piggare nu, vill leka hela tiden o smaskar glatt i sig allt jag sätter i skålen, hittills bara sej o spad o lite piimä men iaf. Jag kan inte fatta va som...

Av Loppan - 10 januari 2015 18:02

Äntligen e pajen i ugnen! Fick ett tips på grönkålspaj av min far, en glutenfri botten på kikärter o mandelmjöl, d måst ju testas . Receptet är från DN o ni kan hitta det HÄR.    I övrigt bara undrar jag, fast jag INTTTTE vill klaga, om d faktisk...

Av Loppan - 9 december 2014 20:59


Pling pling på bloggen. En liten tid sen sist   Eeeeeeevigheter sen sist alltså, men jag hinner inte gå in på allt som har hänt. Egentligen, va ha hänt heller (ha haa) annat än att vi yrar på som bara vi kan. Snart e d Jul o vi förbereder oss me sj...

SOS

Av Loppan - 3 juli 2014 08:43

Sjukstugan här igen. Överallt ligger d sjuklingar. Lätt att tänka på byke o packas när än den ena rumpan ska putsas, än den andra halsen lindras. Stora ljusröda tabletter ska klämmas ner i doggens hals mårån o kväll, o hans rumpa ska putsas så ofta s...

Av Loppan - 22 juni 2014 20:18

Förlåt, d ha int hörts av mig på en tid igen. D blir allti så mycke allt möjligt dom sista veckorna före semestern, o nu närmar den ju sig verkligen me stormsteg. Stormar gör d iofs annars oxå.... men iaf, FEM dagar jobb kvar, fem ynkliga små fjutted...

Presentation

Minilexikon i muminländska

Fråga mig

35 besvarade frågor

stat

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

LÄNKAR HIT & DIT

Bloggar av mammor och gravida
Reggad på Commo.se

Mina recept

start

Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards