Loppan & Livet

Direktlänk till inlägg 6 mars 2009

Inge mer, inge mindre...

Av Loppan - 6 mars 2009 14:01


..än en ny sång ja tycker om o en ny bild ja tycker om, o så en liiiiten historia som hör ti bilden ;-)


I morse när ja stega in i vårt pyttelilla badrum (som ja trots dess minisize älskar vällldigt mycke. Där e så varmt på moron när man stiger opp trött o ruggi, o d bara e såå mysigt så) satt sonen där o sket. Jo, han skiter allti me dörren oppe, o blir allti lika sur oxå när man går in helt oskyldi o ovetande. Iaf, den här gången va d roliga att han satt där me ett stort fliin i sin prikkiga nuuna, o en DUSCHMÖSSA på huvu!!!

Vafför fråga jag, jo d va förstås för att int smitta oss andra me sina vatten"vårtor". Sikken omtänksam unge man har...:-D


Alltså ja ha fått SÅ mycke gjort ida!! men d känns int alls så. D e fredag men känns som lördag, d känns som en helt absurt slapp dag men ja ha fått massor me nyttigheter undanstökade. Skööönt.

Nu har vi hela helgen på oss. Ti vaddå kanske du undrar...d gör ja me :-P


Hmm, där va väl allt ja hadde på hjärta just nu, återkommer, men d kanske ja int behöver skriva mer ;-)


Jooo, en sak sku ja ju säga!!! om ni nån gång behöver aktiver er (elä nån annans dogg), testa me de här. Ja tejpa fast ändorna på en tom vessapappersrulle, slängde in några hundknoplor o voila, världens hund-leksak va född. Den skramla ju lite oxå av knoplorna inuti, o åtm Attelainen va som besatt av den :-)


Heppz Hoppz Over & In...

Loppan



 
 
Ingen bild

Breezie

6 mars 2009 18:53

Hittar inte på dig jö :(

 
Ingen bild

FB-Lotta

6 mars 2009 18:55

nemeeh! hu ska ja söka dig då?

 
Sofia

Sofia

6 mars 2009 19:45

Åh, tack ska du ha!

Vad söt han var i badmössan :D

http://sofiasko.bloggagratis.se

 
Micke

Micke

6 mars 2009 21:34

Får jag så celebert besök... Ja man får nog plats med minst 2-3 stycken i ugnen :)

http://tomten.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Loppan - 12 januari 2015 17:13


Hej här har ni mig igen. E totalslut efter 2 dagar av grubblande o hårslitning. Tito e betydligt piggare nu, vill leka hela tiden o smaskar glatt i sig allt jag sätter i skålen, hittills bara sej o spad o lite piimä men iaf. Jag kan inte fatta va som...

Av Loppan - 10 januari 2015 18:02

Äntligen e pajen i ugnen! Fick ett tips på grönkålspaj av min far, en glutenfri botten på kikärter o mandelmjöl, d måst ju testas . Receptet är från DN o ni kan hitta det HÄR.    I övrigt bara undrar jag, fast jag INTTTTE vill klaga, om d faktisk...

Av Loppan - 9 december 2014 20:59


Pling pling på bloggen. En liten tid sen sist   Eeeeeeevigheter sen sist alltså, men jag hinner inte gå in på allt som har hänt. Egentligen, va ha hänt heller (ha haa) annat än att vi yrar på som bara vi kan. Snart e d Jul o vi förbereder oss me sj...

SOS

Av Loppan - 3 juli 2014 08:43

Sjukstugan här igen. Överallt ligger d sjuklingar. Lätt att tänka på byke o packas när än den ena rumpan ska putsas, än den andra halsen lindras. Stora ljusröda tabletter ska klämmas ner i doggens hals mårån o kväll, o hans rumpa ska putsas så ofta s...

Av Loppan - 22 juni 2014 20:18

Förlåt, d ha int hörts av mig på en tid igen. D blir allti så mycke allt möjligt dom sista veckorna före semestern, o nu närmar den ju sig verkligen me stormsteg. Stormar gör d iofs annars oxå.... men iaf, FEM dagar jobb kvar, fem ynkliga små fjutted...

Presentation

Minilexikon i muminländska

Fråga mig

35 besvarade frågor

stat

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

LÄNKAR HIT & DIT

Bloggar av mammor och gravida
Reggad på Commo.se

Mina recept

start

Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards