Loppan & Livet

Direktlänk till inlägg 6 mars 2009

Michael Jackson & VattenVårtor

Av Loppan - 6 mars 2009 07:32


Måråååån!


va Pigg man kan bli när man vet att man e ledig :-D Nå okeej, va int jättepigg när Atte först börja gnola vi sängkanten i morse men nu efter vår sköna promenix i solskene e jag pigg som en flört.

Nunni o jag ha just räkna "vattenvårtor", han har 45 st (!!) bara i ansiktet nu efter natten. Uuuuuh. Undrar hu d kan va så svårt att komma ihåg ett ord som vattkoppor förresten. Dom ha fått dom mest besynnerliga ord här under natten...


Riktigt fint väder ida, solen skiner o d e lite kallare, så all floska på gatorna ha frusi till igen. Alltså såg nån av er Michael Jackson i nyheterna? Igår va han åtm i kvällsnyheterna här (måst ju briljera liiite när  ja för en gångs skull ha sitt på dom...). Hans ekonomi suger så grovt att han måst göra comeback! O som han siir ut, ja vill sii honom utan brillsen. Måst kanske googla..

Ja kan int rå åt d, visst hadd han nååån helt okej sång för tusen år sen, men han e ju så jävla konsti!! Ja kan int rikit fatta tycke för "karn".

Tycker han sku passa på en sån därn "believe it or not"-utställning, bland Elefantmannen o dom andra.. (förlååt alla M.J-fans, bara va ja tycker)


Nu ska ja flaxa iväg igen, blodprov först, sen Työkkärin o annat skit.

Klottar mer ikväll, d e ju Freeedaaaag :-)


Happy Happy Frajdej ti er alla!

kramar

loppan


 
 
Ingen bild

AB

6 mars 2009 11:13

Hej du skriver bra men varför skrivs det in te på riktig svenska så man förstår?

 
Ingen bild

de bläck dog

6 mars 2009 12:12

Vaa e riktig svenska? Som Svenska Akademiens Ordlista påstår eller som folk talar? Eller som dom sku skriva i sin egen dagbok för de ee ju en blogg egenteligen? Skriv på du Loppa, dom som inte fattar får väl använda kommentarrutan för å få förklaringar, sen lär dom sej nog så småningom!

 
Ingen bild

de bläck dog

6 mars 2009 12:23

Men - va eee "brillsen"?

 
Ingen bild

Loppan

6 mars 2009 13:01

ha ha ha, tack bläcksprutan, d va skönt o höra, för ja kan int skriva annorlunda, även om ja sku villa o d vill ja int ;-)
Brillsen e brillorna förståss, glasbrillorna som sonen säger, glasögon för o va rikktigt tydlig.
Fråga gärna om d e nåt ni int förstår, du me AB, hoppas ja int skrämmer bort dig me min "dialekt" :-)

 
Mangeltussen

Mangeltussen

6 mars 2009 18:31

Tycker finlandsvenska (muminsvenskan) är kanon, kan man inte förstå kan man ju läsa en blogg man förstår, det är ju detta som är roligt med denna blogg, det skrivs som det pratas ;-)!

Blogga på Loppan, på muminspråk

Mange B

http://www.lucifer.se

 
Ingen bild

kanonen

6 mars 2009 18:57

Taaackkööööö juuuuööö Mange B! måst va såna som du som håller muminsvenskan vi liv...elä så e d såna som jag....hmmm jjajaajjjaaja

 
Queen Lizzy

Queen Lizzy

6 mars 2009 20:12

Ja, blogga på du bara på muminska! annars känner vi ju inte igen dig. Det är ju DU liksom. :-D
Å han såg ju för go´ ut ungen din i sin duschmössa. Äger du verkligen en sån förresten?? ha ha ha!!
Jag har länkat till dig nu. HOpp tra la la la.. Jag skriver igen på mitt gamla place och får se vart jag tar vägen senare i stället. That ´s all for now. Ska ju inte ta över din blogg här... med EN jättelång kommentar! :-D
Kram,.
Lotten

http://ensprallibrallis.spaces.live.com

 
Ingen bild

patrioten

6 mars 2009 20:17

Heeej LotttenPotten, superkiva o höra från dig, o att si dig här :-)
Duschmössan va morrrmorrrrrrrs, int min!!! :-D
Hopptralalalaaa på dig me, o tack för länkandet, elä va man nu ska säga
Treeeeeeeeeeeeeeeeeeeevli Fredag o helg!!!

 
Ingen bild

sårad

6 mars 2009 21:06

ganska trångsynt att int acceptera muminsvenska och barnspråk!!!
Då kan man väl läsa bibeln då!!!

 
Ingen bild

språkfantast

6 mars 2009 21:59

jag tycker nog att var och en har rätt att skriva sin blogg precis som han eller hon vill. Tycker att AB är mycket egoistisk! Vad är förresten "riktig svenska" nuförtiden??

 
Katinka

Katinka

6 mars 2009 22:37

Ja, det där låter definitivt som en bra hundleksak ju. Ha en bra helg nu!

http://presentabel.blogspot.com

 
Ingen bild

icke trångsynt

8 mars 2009 09:59

Till AB ännu: Undrar vad "in te" är för svenska??

 
Ingen bild

de bläck dog

8 mars 2009 10:17

Stackars AB - fick inge understöd! Fortsätt du bara att följa svenskalärarnas rekommendation - låt barnen skriva fritt, inte så viktit me de formella!

 
Ingen bild

arga loppan

8 mars 2009 10:23

Hej HEEEJ HEEEEEEJJJJJ!!!! käftas får ni göra nån annanstans. Ja skriver som ja vill, ni läser om ni vill. PUNKT

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Loppan - 12 januari 2015 17:13


Hej här har ni mig igen. E totalslut efter 2 dagar av grubblande o hårslitning. Tito e betydligt piggare nu, vill leka hela tiden o smaskar glatt i sig allt jag sätter i skålen, hittills bara sej o spad o lite piimä men iaf. Jag kan inte fatta va som...

Av Loppan - 10 januari 2015 18:02

Äntligen e pajen i ugnen! Fick ett tips på grönkålspaj av min far, en glutenfri botten på kikärter o mandelmjöl, d måst ju testas . Receptet är från DN o ni kan hitta det HÄR.    I övrigt bara undrar jag, fast jag INTTTTE vill klaga, om d faktisk...

Av Loppan - 9 december 2014 20:59


Pling pling på bloggen. En liten tid sen sist   Eeeeeeevigheter sen sist alltså, men jag hinner inte gå in på allt som har hänt. Egentligen, va ha hänt heller (ha haa) annat än att vi yrar på som bara vi kan. Snart e d Jul o vi förbereder oss me sj...

SOS

Av Loppan - 3 juli 2014 08:43

Sjukstugan här igen. Överallt ligger d sjuklingar. Lätt att tänka på byke o packas när än den ena rumpan ska putsas, än den andra halsen lindras. Stora ljusröda tabletter ska klämmas ner i doggens hals mårån o kväll, o hans rumpa ska putsas så ofta s...

Av Loppan - 22 juni 2014 20:18

Förlåt, d ha int hörts av mig på en tid igen. D blir allti så mycke allt möjligt dom sista veckorna före semestern, o nu närmar den ju sig verkligen me stormsteg. Stormar gör d iofs annars oxå.... men iaf, FEM dagar jobb kvar, fem ynkliga små fjutted...

Presentation

Minilexikon i muminländska

Fråga mig

35 besvarade frågor

stat

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

LÄNKAR HIT & DIT

Bloggar av mammor och gravida
Reggad på Commo.se

Mina recept

start

Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards