Loppan & Livet

Direktlänk till inlägg 5 mars 2009

Shayne & Sånt

Av Loppan - 5 mars 2009 09:24


Flååt att ja ha vari så seg me bloggande!! Men ja kan int me o skriva när ja måst draaa opp orden ur halsen, elä så känns d iaf. Ha int rikit haft nå o skriva om, okej d ha ja kanske men ja ha int orka. Mitt humör ha gått från sprudlande +1500 ti -117 på några dar. Motivationen e på noll, orken e på noll, allt e på noll. Men............. INT GÖÖÖR D NÅ! för ja vet att d går opp tibax igen. Just nu har ja all rätt o va seg o omotiverad, o även om ja hatar d låter ja mig själv va d, en dag till elä så..

Ibland börjar man undra. Ska man aldri få va så där fullkomligt lycklig, så där som man känt sig ibland små små stunder i live? D känns så ibland, men så kommer nästa bomb, o nästa o nästa. Kanske d ska va så, allti nån pusselbit som fattas? Kanske människan får tråkigt annars, blir för bortskämd? Kanske d där som fattas ska upprätthålla nån sorts balans i live? elä vikken e meningen?


Ja ble oppsagd på Tisdag, visst d ju i o för sig, men nu kom smällen på riktigt lixom. Vetskapen fanns ju där sen tidigare, men först namne på pappre o att verkligen int "få" gå ti jobbe (som blivi såå mycke mer än ett jobb) drämde till mig på riktigt. Allt d här tack vare en satskapsmänniska som fumlat me pengarna. En människa kan förstöra för så många andra. Ja blir så argargarg, men d tänker ja int gå in på nå mer. Människan e sjuk o har d förmodligen betydligt sämre än jag, även om hon kanske int förstår d (heller).


Nu e d då att söka jobb (hate it), att gå ti KELA (hate it even more) o gå här o lalla. Men........................har ja int ett jobb o sköta ska ja åtm sköta nå annat. Ja har ju vårt lilla hem, har min lilla son, o har ida oxå lilla AttePatte att rå om. Ska börja nu me o skura badrumme, där e så dammmit så d sir för jäävligt ut, vet ni när d blir såndärna dammjuttun i badkar o annat?. D gör ja mest för att skjuta opp arb.förmedlingen o kela lite, ja bara haaar int orken att gå dit just nu. Sen ska ja göra d, o gå efter Atte, o så nunni. För att få lite mer grädde på mose ska nunni ti skolkuratorn, antagligen nästa vecka, för o sii om vi får nån sorts järki i hans ängsliga funderingar. Får mig att sjunka ännu lägre ju, känner mig som världens drumligaste okapablaste mor. Men skit i d, d e ja ju int, d bara känns så. 

Min mage får dom int heller nån fason på, inga fel på testbitarna dom knep av mig, nähä. Vet int om d e bra elä dåligt för nu ska d tas mer blodprov o nå sorts GEN-test av mig!!! herrkkas, e ja nån freak elä nååå?

Alltså ja e så apatisk ida att d luktar om mig! Kan nästan int annat än skratta åt hela jävla situationen.  D e faktiskt va ja gör, tar d hela me en stoooor faslig skopa salt. Va annat kan ja?

Nej nej, värre saker kan ju hända, ja sku tex ha kunna förälska mig i en karl me portfölj o byxorna opp ti under armarna :-D

Ikväll ska vi steka körrv o vispa potatismos. Imo e d Fredag o bastu. D knallar väl på iaf....


Hoppas ni alla har d bra o att ni int ha glömt mig


Många Kramar

Loppan


Pssssst, ja höll på o glömma, Shayne Ward, han e nog min Gud för tillfälle, vikken röst reee.....:-)





 
 
Ingen bild

stefan

5 mars 2009 14:11

En bamsekram och en lycko spark till dig!
Hoppas verkligen att det ordnar sig snabbt för dig!
Vad är det för "debbat" på ditt förra blogg inlägg nån verkar ha vaknat på felsida eller?

 
Ingen bild

ritupitu

5 mars 2009 14:22

Gumman!!

Kram kram i mängder, De e ju precis så att int blir de någo bättre av att lipa heller...surviver de e va du är!!!!

Kjamkjam

 
Ingen bild

loppan

5 mars 2009 14:31

Tusen Tack ti er!! Faktum e att d ren sir mycke ljusare ut. Fick ett samTal ida :-)
Ang kommentaren på förra inlägget fattar ja fortf int rikit va d va frågan om, men ja tvingar ju ingen att svirra omkring här heller, så skit samma :-D
Kramarrrrr

 
Ingen bild

mia

5 mars 2009 21:07

nej crap, de e så tungt att bli av med arbetet... ser inte så ljust ut för min del heller :o( har jobb till sista maj med säkerhet men det som jag trodde skulle bli en eveentuell fortsättning (studera på läroavtal) verkar gå åt hellllvite. man blir så slut! men hoppas du får ett nytt jobb snart :o)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Loppan - 12 januari 2015 17:13


Hej här har ni mig igen. E totalslut efter 2 dagar av grubblande o hårslitning. Tito e betydligt piggare nu, vill leka hela tiden o smaskar glatt i sig allt jag sätter i skålen, hittills bara sej o spad o lite piimä men iaf. Jag kan inte fatta va som...

Av Loppan - 10 januari 2015 18:02

Äntligen e pajen i ugnen! Fick ett tips på grönkålspaj av min far, en glutenfri botten på kikärter o mandelmjöl, d måst ju testas . Receptet är från DN o ni kan hitta det HÄR.    I övrigt bara undrar jag, fast jag INTTTTE vill klaga, om d faktisk...

Av Loppan - 9 december 2014 20:59


Pling pling på bloggen. En liten tid sen sist   Eeeeeeevigheter sen sist alltså, men jag hinner inte gå in på allt som har hänt. Egentligen, va ha hänt heller (ha haa) annat än att vi yrar på som bara vi kan. Snart e d Jul o vi förbereder oss me sj...

SOS

Av Loppan - 3 juli 2014 08:43

Sjukstugan här igen. Överallt ligger d sjuklingar. Lätt att tänka på byke o packas när än den ena rumpan ska putsas, än den andra halsen lindras. Stora ljusröda tabletter ska klämmas ner i doggens hals mårån o kväll, o hans rumpa ska putsas så ofta s...

Av Loppan - 22 juni 2014 20:18

Förlåt, d ha int hörts av mig på en tid igen. D blir allti så mycke allt möjligt dom sista veckorna före semestern, o nu närmar den ju sig verkligen me stormsteg. Stormar gör d iofs annars oxå.... men iaf, FEM dagar jobb kvar, fem ynkliga små fjutted...

Presentation

Minilexikon i muminländska

Fråga mig

35 besvarade frågor

stat

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

LÄNKAR HIT & DIT

Bloggar av mammor och gravida
Reggad på Commo.se

Mina recept

start

Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards