Loppan & Livet

Direktlänk till inlägg 3 mars 2009

inga rullar här..

Av Loppan - 3 mars 2009 08:02

Rullader va d visst du kalla d :-D

Kanske Mangeltussen gillar den här bilden bättre... ;-)

 
 
Ingen bild

mor som var i Kreta

3 mars 2009 09:03

Men uj nog såg det där stackars fåret på spett ganska eländigt ut. Tycker riktigt synd om det. Se på dom små händerna! Känner absolut inte för att ta en bit.. Uj uj nej! Kött får inte se ut som om det kom från riktiga djur, absolut inte. Det ska vara klumpar eller bitar eller så. Om man ser på profilen märker man tydligt att det är ett grekiskt får, dom har också "balkannäsa" likdom dins ägare.

Kommer ännu ihåg det vidriga ögat som jag blev ilurad av en viss person på Kreta..

 
Ingen bild

loppz

3 mars 2009 09:17

händer???? dins ägare....va DILLAR du om kvinna???

 
Ingen bild

mor som inte mera far till Kreta

3 mars 2009 09:21

fårets små händer ja, ser du inte, dom som så förtvivlat klamrar sig fast vid spettet!

Det ska vara deras, alltså fårens, ägare... Va nu inte småaktig! Du vet ju hurdana långa krökta näsor balkanfåren har, inte såna där korta som våra söta får!

 
Mangeltussen

Mangeltussen

3 mars 2009 16:27

NU snackar vi mat och upplevelser! Har själv grillat många grisar i mina dar, men aldrig får, det kommer jag att göra eftersom dom är billiga här! Är det från en fest ni hade på Kreta? Dom där små "händerna" är nog ditbundna så att inte hela djuret skall falla av! Mat skall smaka mat och se ut som mat, fiskpinnar i all ära, men hur roligt är det ;-)?

Fårskallen-Mange

http://www.lucifer.se

 
Josefin

Josefin

4 mars 2009 11:54

Äckligt!! Tur att man är vegetarian. =)

http://msjoan.blogg.se

 
Makrill

Makrill

4 mars 2009 13:03

Ehhhuuuuu :O

http://makrills.blogg.se

 
Ingen bild

Linda

4 mars 2009 17:55

Ett kebabdjur!! =D Jag har alltid undrat hur de ser ut. Maten blev förresten riktigt bra idag-TOKBRA med citron, det hade jag aldrig tänkt på! (om någon säger nåt annat så var det ett svart får från början...)

 
Ingen bild

de bläck dog

4 mars 2009 20:01

varför i fridens dar heter det "favorit"listan? 383 bloggar som ingen - absolut ingen - vatt in på! ska man bara läsa själv vad man skrivit behöver man ingen blogg, det räcker med peppar och panna!

 
Eriiza

Eriiza

4 mars 2009 22:53

Hm. . . Skål ? ;P

MvH Eriiza

http://eriiza.webblogg.se

 
Ingen bild

dö bläck shiip

5 mars 2009 10:08

du svarta hunden, ja fattar int rikit tror jag, va har ja me d o göra? peppar ha ja köpt, pannan fanns från förr...;-)

 
Mange B

Mange B

5 mars 2009 10:57

Jag gissar på att bläck dog när datorn kom, men det är ju bara en gissning, har således inte alls med hundar att göra ;-), det skrivs ju om papper och penna, och en ´penna innehåller bläck...

Kram kram

Mange B

http://www.lucifer.se

 
Ingen bild

blyerts

5 mars 2009 11:00

aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!
Men men men, ja fattar ju ändå int...va har d me miggg o göra? hund elä int, behöver väl int tassa runt här om d int nappar?

 
Ingen bild

L8

5 mars 2009 11:02

ja skiter väl i om bläcke dog :-D
oj va d knattrar mellan mina öron nu, jäkla tur ja har er på bloggen iaf, så min hjärna får liiite aktivering :-)
kram kram o sånt

 
Stina

Stina

5 mars 2009 12:07

Hej....jag såg att du tittat in till mej på min blogg....Kul...Nu har jag varit här och tittat lite. Återkommer snart// kram : )

http://stinastankar.blogspot.com

 
Mange B

Mange B

5 mars 2009 15:33

Vikken jävla favoritlista är det :-O???? Det Är väl bara avundsjuka eller nått, kanske man kan få en länk till listan som innehåller 383 bloggar som ingen läst?

Blogga på

Mange B

http://www.lucifer.se

 
Ingen bild

bloggar utan bläck!!

5 mars 2009 15:44

antar att d e http://www.favoritlistan.se/ som menas, int för att ja vet hur många bloggar där finns registrerade. D kanske int e jätteträngsel här på min blogg men den som säger att INGEN läser kan ju skiit ner sig, eftersom ja just såg att ja va på 10nde plats på listan, sos sos :-D

 
Mange B

Mange B

5 mars 2009 16:38

Aja, med fler än hundra läsare om dagen skall du vara nöjd, det är jag... Du har ju gott om kommentarer så det är ju bra! Förresten var det väl inget mot din blogg väl???

Mange B

http://www.lucifer.se

 
Ingen bild

loppan

5 mars 2009 17:09

Mange-B-tuss : keeeeeine Aaaaahnung va d va mot. Men d siiiter vi ju i ;-P

 
Ingen bild

stefan

6 mars 2009 10:28

är det inte kvalitet och inte kvantitet som räknas? 1000 besökare på min blogg eller 1000 vänner på facebook..ovidkommande i det stora hela? Jag ligger 1:a på min sambos lista! det räknas!

 
Ingen bild

kvalle-lalle-loppan

6 mars 2009 13:04

1000 vänner på FB ger ja int mycke för...men här på bloggen e alla välkomna ;-)
E ju roligt om folk vill läsa ens dumheter, men du har så rätt så rätt, så ja kör vidare me kvalitet som rockar :-D

 
Ingen bild

mor i stugan

6 mars 2009 22:16

jaa vänner på FB Är verkligen bara "Silmälumetta" (förlåt kära rikssvenskar, men svårt att hitta lika målande ord på svenska. Betyder ungefär att man låtsas visa att man har vänner trots att det inte stämmer)!
Har ju inget med verklig vänskap att göra inte.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Loppan - 12 januari 2015 17:13


Hej här har ni mig igen. E totalslut efter 2 dagar av grubblande o hårslitning. Tito e betydligt piggare nu, vill leka hela tiden o smaskar glatt i sig allt jag sätter i skålen, hittills bara sej o spad o lite piimä men iaf. Jag kan inte fatta va som...

Av Loppan - 10 januari 2015 18:02

Äntligen e pajen i ugnen! Fick ett tips på grönkålspaj av min far, en glutenfri botten på kikärter o mandelmjöl, d måst ju testas . Receptet är från DN o ni kan hitta det HÄR.    I övrigt bara undrar jag, fast jag INTTTTE vill klaga, om d faktisk...

Av Loppan - 9 december 2014 20:59


Pling pling på bloggen. En liten tid sen sist   Eeeeeeevigheter sen sist alltså, men jag hinner inte gå in på allt som har hänt. Egentligen, va ha hänt heller (ha haa) annat än att vi yrar på som bara vi kan. Snart e d Jul o vi förbereder oss me sj...

SOS

Av Loppan - 3 juli 2014 08:43

Sjukstugan här igen. Överallt ligger d sjuklingar. Lätt att tänka på byke o packas när än den ena rumpan ska putsas, än den andra halsen lindras. Stora ljusröda tabletter ska klämmas ner i doggens hals mårån o kväll, o hans rumpa ska putsas så ofta s...

Av Loppan - 22 juni 2014 20:18

Förlåt, d ha int hörts av mig på en tid igen. D blir allti så mycke allt möjligt dom sista veckorna före semestern, o nu närmar den ju sig verkligen me stormsteg. Stormar gör d iofs annars oxå.... men iaf, FEM dagar jobb kvar, fem ynkliga små fjutted...

Presentation

Minilexikon i muminländska

Fråga mig

35 besvarade frågor

stat

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

LÄNKAR HIT & DIT

Bloggar av mammor och gravida
Reggad på Commo.se

Mina recept

start

Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards