Loppan & Livet

Direktlänk till inlägg 29 oktober 2009

Jag som aldri...

Av Loppan - 29 oktober 2009 17:28

....trodde ja nånsin sku älska mornar så!! Nu e d ett faktum. Varje kväll längtar ja till nästa morgon, rikit längtar till att få vakna i svinottan Tungan ute. Ja live e mystisch, o d upphör aldri att förvåna o överraska mig heller.


Haft en superb dag på jobbe, igen Skrattande. Ett stort T från tacket går till min nya MoccaMäääääästör Tyst.

Ja ha faktiskt int ens mått illa ida! Va ganska brått på jobbe men aldri för brått för mig o mina hjälpredor. Min diskardarling fyllde år ida o bjöd på tårta. D va ja som sku baka den o ja vet faktiskt int va ja hadd in mind när ja börja men d ble bakelser ti slut, o slut ble dom oxå Skrattande

 

Ännu en bild på de glada födelsedagsbarnet. Han va på G hela dan o hadd utan att nån märkt d koka kaffe för hela Trädgårdsgatan Tyst

 


Okej, alltså nu kan ja int sitta här o snarvla mer. Har mess att skriva, glass att äta, o svinaktigt gott (om oxå lite gammalt) kaffe att värma opp Foten i munnen.


Pussar på d, o lev i spänning!


Köxloppan



 
 
Ingen bild

en liten kaffeböna

29 oktober 2009 18:48

hej vännen ;-) du gillar kaffe va?.. du tar kål på spänningen, för bloggarna eller... :-) nu diskuteras det nog vilt, liten bonusschock: fan va jag tycker om dej och det är det besta jag varit med om i mitt 15 åriga liv,kram på dej sötnos :-)

 
Ingen bild

intresserad

29 oktober 2009 19:17

Värsta dokusåpan du har härinne :-)

 
Ingen bild

hemkommen till skogen

29 oktober 2009 20:16

va rar o gullig er diskare är!!! Puss till honom!

P.S Så du har unga beundrare!

 
Ingen bild

L8

29 oktober 2009 20:21

ja ja ja, åldern spelar ju ingen roll säger dom som vet....:-D
E kaffet baa gott så :-P

 
Ingen bild

bortkommen i skogen

29 oktober 2009 21:06

Bakelserna ser goda ut! Var dom goda också? Recept?

 
Ingen bild

Rinsessa

29 oktober 2009 21:16

Klart dom va reee, d va ju ja som laga dom :-)
Fyllning som princess men utan diplomatkräm.

 
Ingen bild

vete sej faan

30 oktober 2009 05:56

ok, blev inget kaffe idag, för att fortsätta på dokusåpan,, men desto mysigare morgonstund under två täcken :-) givande diskussioner om allt mellan himmel o jord, signaturen : vete sej faan, har jag själv grubblat mej leidon på men börjar sakta o säkert förstå vem jag är rikit,rikit innerst inne,och jag trivs med den personen,störtskönt, ganska vimsigt dehär men, who gives a shit anyway!!

 
Ingen bild

vete sik fan

30 oktober 2009 06:04

I do, I give two ;-)

 
Ingen bild

Odiplomatisk

30 oktober 2009 18:03

Diplomatkräm? Känner bara till Diplomatkorv (troligen bättre än Hundkorv?) å så fanns det en gång i tiden Majestätsmargarin...

 
Ingen bild

L

1 november 2009 11:25

hälften vaniljkräm hälften kreta, d e diplomat d :-)

 
Ingen bild

Fortfarande Odiplomatisk men Förbryllad

1 november 2009 11:45

Hälften Kreta? Som M-n-l-s?

 
Ingen bild

L

1 november 2009 12:21

Nöömeeennnnnn, vispikreta reeeee

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Loppan - 12 januari 2015 17:13


Hej här har ni mig igen. E totalslut efter 2 dagar av grubblande o hårslitning. Tito e betydligt piggare nu, vill leka hela tiden o smaskar glatt i sig allt jag sätter i skålen, hittills bara sej o spad o lite piimä men iaf. Jag kan inte fatta va som...

Av Loppan - 10 januari 2015 18:02

Äntligen e pajen i ugnen! Fick ett tips på grönkålspaj av min far, en glutenfri botten på kikärter o mandelmjöl, d måst ju testas . Receptet är från DN o ni kan hitta det HÄR.    I övrigt bara undrar jag, fast jag INTTTTE vill klaga, om d faktisk...

Av Loppan - 9 december 2014 20:59


Pling pling på bloggen. En liten tid sen sist   Eeeeeeevigheter sen sist alltså, men jag hinner inte gå in på allt som har hänt. Egentligen, va ha hänt heller (ha haa) annat än att vi yrar på som bara vi kan. Snart e d Jul o vi förbereder oss me sj...

SOS

Av Loppan - 3 juli 2014 08:43

Sjukstugan här igen. Överallt ligger d sjuklingar. Lätt att tänka på byke o packas när än den ena rumpan ska putsas, än den andra halsen lindras. Stora ljusröda tabletter ska klämmas ner i doggens hals mårån o kväll, o hans rumpa ska putsas så ofta s...

Av Loppan - 22 juni 2014 20:18

Förlåt, d ha int hörts av mig på en tid igen. D blir allti så mycke allt möjligt dom sista veckorna före semestern, o nu närmar den ju sig verkligen me stormsteg. Stormar gör d iofs annars oxå.... men iaf, FEM dagar jobb kvar, fem ynkliga små fjutted...

Presentation

Minilexikon i muminländska

Fråga mig

35 besvarade frågor

stat

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2009 >>>

LÄNKAR HIT & DIT

Bloggar av mammor och gravida
Reggad på Commo.se

Mina recept

start

Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards