Loppan & Livet

Alla inlägg den 8 oktober 2009

Av Loppan - 8 oktober 2009 18:17


Mö!


Bara för att ingen e in här o läser mer så måst ja för o jävlas me mig själv skriva ett inlägg till ida Skrattande.

Ha just vaska hela vårt gigantiska badrum in o ut & opp o ner. Gigantiskt kanske d int e....MEN, d suuuger åt sig damm!! mer damm än d ryms i ett helt jävla varulager! Helt otrooligt alltså. Typ så man siiir hur d nya damme seglar ner o lägger sig när man torkat rent Skrikandes.


Annars ha dan gått bra, mitt sinne fladdrar i höjderna o gör små dyk neråt turvis. D kallar ja uppfriskande omväxling...

Anyway, ja stack tidigt från jobbe ida. Hadd "stuff" att sköta. Som tex att gå ti Glitter o köpa nya örhängen Tyst.

Som vanligt väckte manolis uppmärksamhet så fort vi steg in. Han ruuuusade fram ti dom största färggrannaste smycken han kund sii o utbrast : "alltså om ja sku va flicka så sku ja villa att du sku köpa d här åt mig, o d här o d här o d här" OM jaa........

När ja sku betala kund hon i kassan int hålla sig mer utan bara brast ut i gapflabb. Hon förstod alltså svenska...

Ja ja, d e ju sånt man får (o me lätthet kan) bjuda på när man rör sig me sonen. Ja tror han ännu e lite småsur på mig för att han int fick guldfärgade innetossor ti dagis Skrattande. Undrar va d ska bli av den ungen. D där e iaf en sak ja lärt mig att int grubbla på dess mer. Finns andra saker d int går lika lätt me. . .


O så från d ena ti d 57nde så undrar ja hur en präst skriver. Nån som vet, nån präst därute kanske? D står nämligen bland recensionerna om min blogg (på bloggregistret) att ja skriver som en präst o e rolig som en clown, elä någo sånt. Ble lite nyfiken på d ju. Ha aldri sitt mig själv som präst Tyst. Vet ju int vikken väg ja ska välja nu....

   


Nåjo, nu ska ja sluta tråka ut er o gå o göra nå annat. Lova min lilla fjolla att vi ska spela ordspel ida.


Pussar o Kramar i stora lass ti den som vill ha!


loppan




Av Loppan - 8 oktober 2009 07:18


Å d gjord hon alltså rikit på riktigt riktigt. Hon sa att hon "verkligen aldrig har sett mig sånhärn".

D kändes bra, samtidigt lite skrämmande & halvhysteriskt. Ja tror int ja själv heller ha sitt mig sånhärn nånsin, elär kännt mig så...


Skit samma, ja ha igen en gång kommendera mitt inre ti att int grubbla (för mycke). Lycka e lycka o får man den ska man ta emot den. Punkt.


Så ska ja ännu säga att när 200 pers ha rösta på min omröstning kommer ja att bli ännu gladare & godare än ja e nu i denna stund Foten i munnen.


Ja lär int ska slippa ut den här helgen HELLER Skrikandes. Nåh, men va gör man egentligen? D e som d e o såna småsaker e onödiga o pirra över. D pirras tiräckligt som d e....Flört

Funderar på o göra en sista cykeltur ti Runsala iställe, me sonen. Filtar o termosar o hela faddddirullan me o iväg o trampa. Men då får d bli fiiint höstväder, så ja passar på o beställa d nu samtidigt.


Nu ska ja sii om ja får någo torrkakor bakade ida. Behöver fylla frysarna..


Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam,


Loppan




Presentation

Minilexikon i muminländska

Fråga mig

35 besvarade frågor

stat

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2009 >>>

LÄNKAR HIT & DIT

Bloggar av mammor och gravida
Reggad på Commo.se

Mina recept

start

Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards