Loppan & Livet

Alla inlägg den 18 oktober 2009

Av Loppan - 18 oktober 2009 07:19


AAAAAAAAAAAAAAAALLLLTSÅ d här börjar bli allvarligt på allvar nu! Klockan e 08.19 på Söndag o ja sitter här me mitt pissljumma kaffe  o tänker BLOGGA! Till o me sonen får i nerverna me mig Tyst, han gnissla någo om att "vi sku ju sova lää-ä-ä-ä-ä-ä-nge" före han resolut vände sig bort o somna om.


Vi somna tidigt igår, prydligt nerbäddade i soffan. Huuur mysigt som helst. Ja va trött o frusen (hur tråkigt låter int d?) o ti råga på allt (d här kräver nog en dubbelparentes) ((så rörd ja int vinflaskan!!!)). Mano verka oxå lite off efter en dag på stan. Annars ska vi be o få tacka Mårran för gårdan, både mat o sällskap. D va roligt att "umgås" en gång, så där utan att bara träffas o springa om varann när d e för att ja behöver hjälp. D blir sällan man rikit har tid så där.

Hitta vinterkläder åt Mano oxå, både kängor o mössor, så vi slog många flugor i en smäll.


För att återgå liiite ti rubriken, före ja glömmer d Tungan ute, så ropa min son nånting åt mig igår. Ordena ha återvänt ti mina tankar flera gånger efter d, o ja tycker d e lite förbryllande. Han va i köke, o ja nån annastans, o då fråga han plötsligt : e d int så lotta att du använder "försötningspiller"? Skrattande

Joo sa ja, visst gör ja d. Då svara ungen : men du ska int använda så hemskt mycke för d e ju så att dom e cancerframkallande FörvånadFörvånadFörvånad

Ja ble lite häpen, ja ble lite tyst, smålog sen o konstatera att han igen en gång hade så rätt den lille mannen. Men alltså, eeeeeeeeeeeeeee d sånt han måst veta när han e 8? Ja bara undrar, elär int vet ja va ja gör (int vet ja...) men men men...Vafför kan int barn bara få fortsätta va barn så länge d går? Vi vuxna klarar ju galant av att göra våra dumheter på egen hand så länge. D e ju så vrickat, först ska ungarna bli stora fort fort fort o sen när man e vuxen ska man ju egentligen int få bli gammal heller. Myskot. O vällldigt myskoga tankar d här för att komma från mig, men heeeeej, d eeee söndagmorgon, klockan e nu 08.33 o ja mår prima, så no need to worry Foten i munnen


Ja vill ha mera kaffe, o VEM ska koka d åt mig??? Int manolis åtm för då har vi 3l kaffe sen o dessutom antagligen flöödande över köxgolve, häxgolve...va d nu sen hett...Flört

Till imo ha ja beställt hit en kaffekokare. Denna kaffekokare ska komma en lååång lååång väg o d e en låång låång story, men en vacker dag, kära bloggläsare o andra, kanske ni får höra den Glad.


Ojjj, va ja ha blogga nu Förvånad Nån som ha orka så här långt? Ja ska ta o koka lite häxkaffe nu imellan, o sii om d poppar opp nå mer lustiga tankar i mitt huvud värda att blogga om....


Nu e kaffe igång, o ja ska nog efter närmare omtanke lämna er ifred. D e ju trots allt Söndag Tyst

Hoppas Söndan blir fiin, här siir d grått o ruggigt ut. Spelar apselut ingen roll. Vi ska träffa Tim o hans dad. Tim gick i dagis me Manolio o dom ha int träffats på 2-3 år nu tror ja, så d ska bli skitroligt.


Puss i nacken elä kramar i största allmänhet, hur ni vill Flört. Nu dunstar jag!


loppan


Psst, ännu va ja hör på just nu. Gammal som gatan men d gör den int sämre.





Presentation

Minilexikon i muminländska

Fråga mig

35 besvarade frågor

stat

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2009 >>>

LÄNKAR HIT & DIT

Bloggar av mammor och gravida
Reggad på Commo.se

Mina recept

start

Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards