Loppan & Livet

Alla inlägg den 28 oktober 2009

Av Loppan - 28 oktober 2009 18:52


Ja men kan ja låta bli, KAN JAG DET??? Nääää, o vem trodd väl d?

Här e alltså bilden på hela dagens fuffens, som ja väntat på detta ögonblick Tyst

Artisten finns alltså i familjen, ni kan försöka lista ut om d e Nunni elä Frank. Antar att d här inlägget, elär egentligen då mitt lilla FUFFENS, kommer att starta små dispyter här på bloggen (sku d ens stanna bara här på bloggen ha ha), men sånt e ju bara kul, eller huuuur mamma muuuu?


 

Ha haaa, nu när ja siir den så här framför mig e ja så nöjd igen så ja bara vill skrika o studsa opp o ner. Ja tror faktiskt ja ska göra d oxå. ......


Ja träffa Ritu Pitu på stan ikväll. Dom va här på nån jättestor mässa som ja int visst nånting om (dax att börja läsa tidningarna iaf...?) o sku ta kvällsbåten hem ida. Vi köpte lite stövlar o konstiga skor åt henne, o ja vet int vafför men typ alla butiker vi va in i sku absolut stänga när vi kom igång o pröva shoes...Foten i munnen Förbryllande...

Iaf, d va skiiitroligt o sii dig Ritu, d e d allti, om d sen oxå e för bara 50 minuter. Kanske d e så att d räcker Tyst (baaaa skojar ju)


   


Okeeej, d va väl allt just nu...antar ja. Torsdag imo o då händer d saker igen, tror ja. På jobbe ska vi ha lax- o spenatsoppa som ja aldri förr ha lagat. Känner ända ner i svansspetsen att d kommer o bli gott.

Sen e d ju Fredag som oftast efter TROSdagen o då ska vi i bastun, elä Nunni ska i bastun, int jag o Laboliinus, vi får nöja oss me dusch o lonkku elä nå... i den stilen. Va ja försöker komma fram till e att på lördag ska vi åka bååååååt. D e Halloween o ja e pyntad ända in i skinne Tyst. Ha ha, nu måst ja sluta, börjar ju spåra ur igen.


Men skål för denna dag. En öl e aldri heelt fel...


Puzzar o Kramar o allt som hör till,


loppan


Av Loppan - 28 oktober 2009 16:03

Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej!!!!!


Nån som väntar på fuffens news? Elär e ni alla för illa berörda av mitt ordval? Tyst Shittolainen, int visst ja ju att mor min va så känslig...

Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaanyway, ja ha fufflat ida, o ja e NÖJD, ja e nöjdare än nöjd.

Nu sitter ja här o hör mina gamla fjoll-favoriter Melody Clubs nya singel "the only ones" för hundrasjuttielfte gången, o baa myyyyser åt allt. Live e föööör härligt!



Låt oss återvända ti fuffleriet en stund, ja kan ju int låta bli....Tungan ute

Ett litet smakprov så länge kanske...?


 


Ha haaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa Tyst

Må vara rejält vrickad men för tillfälle tycker ja faktiskt himla mycke om mig själv o mina dåraktiga infall.  Ha aldri kännt så tror ja, kan man ens säga (elä skriva?) så??? Skäms ju nästan....känner hur örona rodnar...

Skit samma, sagt e sagt sa en gång en vis man ti mig. Den visa mannen ha sagt mycke ti mig efter d, vissa saker visare än andra...Flört


Jahapp, ska hjälpa artisten lite me läxorna nu. Sen bär d offf ti scouter, vargar o andras ungar.


Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaamar från er loppa

Av Loppan - 28 oktober 2009 07:11


Måråååån!!!


VIKKEN mårån!!! ha fått dubbelväckning (av 2 MÄN samma morgon) o en fullt fungerande kaffekokare, dock utan lys...o sug...tror ja...Ska en kaffekokare ha sug? tratt åtm...Tungan ute

Ja läst just igenom min tag på FB o bestämd mig hastigt o lustigt för att d e bäst att ja int bloggar mer...just nu Tyst


"Världens lyckligaste kaffeböna, ska snart förenas me spöket Labans kusin....Ha d bäst alla ute som inne!"

 

 

  

 

Vi säger som så alltså.... o häärär lite i köke så tankefladdre lugnar sig Glad

Ja återkommer me ALL säkerhet senare ida, har väääärldens FUFF på gång Tyst

 

Kramar o sånt...

 

L8

Presentation

Minilexikon i muminländska

Fråga mig

35 besvarade frågor

stat

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2009 >>>

LÄNKAR HIT & DIT

Bloggar av mammor och gravida
Reggad på Commo.se

Mina recept

start

Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards