Loppan & Livet

Direktlänk till inlägg 27 oktober 2009

MISSING

Av Loppan - 27 oktober 2009 06:16


Hej alla ni!


Undrar om d e nån av er som sitt min gamla mor galoppera förbi? Hon e lixom "försvunnen" tycker jag.....

Kan ha dom mest skiftande färgkombinationer på sig, oxå håre oppsatt i rullar, ja hon kan egentligen sii ut precis hur som helst, men glad e hon för d mesta, o förmodligen springer hon efter en stor svart best som lystrar ti namne Zarah.


Så här sir hon ut, me elä utan glas....Tyst (modern alltså int besten)

 


Kramar från undrande

 
 
Ingen bild

Best Man

27 oktober 2009 10:15

Vänta bara tills hon får se detta!!! Andra bullar utlovas...ev. storm och åskväder!

 
Ingen bild

Skallgångskedjan

27 oktober 2009 10:43

Hav tröst, hon dyker nog upp så småningom - framåt kvällningen urskiljer man väl inte svamparna längre...för övrigt upphör man aldrig att förundra sig över röstningssystemen på dessa blogglistor; somliga läsvärda bloggar har hur många besökare som helst men får knappt några poaäng alls, andra mindre läsvärda får tjugo poäng på lika många minuter! Kanske röstningssystemet är köpt billigt då DDR gick under?

 
Ingen bild

en försvunnen mor

27 oktober 2009 11:52

LLLLLOOOOOTTTTAAAAAA! här är jag ju! Var ju till Åbo igår kväll och på jumppa o resten av dagen gick ju med ett o annat grejande! Litet svamp har jag också sprungit fatt.

Försökte minsann nå dig på mesen, men icke sa Nicke, då var inte du där.

Besten har jag inte sprungit efter utan hon har galopperat mellan sin husse och mej ute på åkern! Hon kommer som en liten rund boll i rasande fart och hinner knappt nappa sin godis före hon vänder igen och rusar tibax! Det gillar hon.

Brukar jag galoppeeera???

Och varför skämmer du ut mig med denna vedervärdiga bild!!! Herrijestas jag höll på att få hjärtslag då jag öppnade din blogg! Fast du visste ju nog i vilken tåt du skulle dra för att få mig att svara...

Ja- a det blir nog ANDRA BULLAR!!! Det var en klok person som förutspådde det! Dvs du kommer att få baka kanelbullar åt mig som kompensation!

 
Ingen bild

loppan

27 oktober 2009 12:01

d där me liten (om besten) förstår ja då rakt opp o ner int :-)
Du va alltså ti stan din lilla ..., utan o kontakta oss :-O Där siiir man. Nå, int sku ... ...nä, lämnar d där osagt ;-)

Bilden e den absolut BÄSTA från förra kryssningen, ja fundera nog liiite att lägga in den från EFTER buffan oxå...då somliga ble trötta o somna (fnitter fnitter) men snäll som ja e :-D lät ja bli.

Ja ja, tack för titten då säger man väl :-D

 
Ingen bild

Storälgen

27 oktober 2009 12:07

såg ju nåt som lite liknade henne koma skumpande i storskogen i morse i regnet.. Men det hade någo grönt på sej o inga rullar nånstans o ingen best heller. Kan det ha vari mor din?

 
Ingen bild

dotten

27 oktober 2009 12:12

va d i skump elä i galopp? Lite svårt för mig härifrån o avgöra om d va hon, men d lär ska komma svar..........:-D

 
Ingen bild

den försvunna

27 oktober 2009 12:15

tänkte just att ni hade fullt program igår o jag hade bråttom att hinna dit jag skulle efter jumppan på kvällen! På väg hem var jag först efter halv 10 och då antar jag att ni anständiga mänskor redan låg och snusade!

 
Ingen bild

dotten

27 oktober 2009 12:17

ANSTÄNDIG va orde!!!! o tänk ändå e vi släkt :-D

 
Ingen bild

den efterlysta

27 oktober 2009 12:18

kämpade dessutom flera timmar igår för att hållas i nätet, stora svårigheter också med mobilen. Vet inte hur det är så eländigt ibland. Hade ju lovat lite konsulthjälp i polska åt dom som for på fadderortsmöte idag morse! Men det lyckades också först efter kl 22 igår.

Nu har jag lugnat mig så mycket att andningen är jämn...

 
Ingen bild

who the f**k am i?

27 oktober 2009 12:44

jag har faktist sett henne, på en mässa i åbo för en tid sen! inte sån mässa utan en anständig mässa.. då var hon lika glad :-) tur att du hitta henne...

 
Ingen bild

who the f**k is ALice?

27 oktober 2009 12:51

Att DU sku lugna dig så pass mycke så till o me andningen sku bli jämn nån gång har ja verkligt svårt o tro, men bra att du lugnar ner lite nu iaf, så du orkar me allt fuffens sen...;-)

men anständig...vem vill väl va d EGENTLIGEN? :-)

 
Ingen bild

aliiiiiiiiice i underlandet

27 oktober 2009 12:51

på EN MÄSSA?? ha hon vari på mässa oxå utan mig ha ha haa

 
Ingen bild

neighbour

27 oktober 2009 13:13

Don´t u know that Alice lives next door...

 
Ingen bild

xyz

27 oktober 2009 13:18

Tänk - såhär många kommentarer får bara stifado och försvunna mödrar! Värt att begrunda!

 
Ingen bild

fru trattkantarell

27 oktober 2009 13:19

Men hör ni snälla mänskor, nu ska svampen rensas och tillagas. Det blev ju inte så många idag, men hela plockningen kom ju till "av misstag", efter bestgaloppen på åkern i morse.

Den som vill ha crêpes med trattissås - med riktig grädde denna gång - ska vara snäll och rar!!!

 
Ingen bild

mia merida edo parakalooo

27 oktober 2009 13:28

alltså ja tänkt just på samma, blogga baa om din älskade gamla mor, kommentarerna haaaglar garanterat in (åtm om mor din e som min...) :-)
Fru Trattirell rensar då bara, så äter vi andra, när levererar du?

 
Ingen bild

fru trattkantarell

27 oktober 2009 13:45

vart skall leveransen adresseras, och när???

 
Ingen bild

den efterlysta

27 oktober 2009 13:48

Hör du Lotta, meddelar nu för säkerhets skull att jag går på dagsvoltan med Zarlingen nu då jag lugnat mig och blodtrycket normaliserats, så du inte blir orolig och jag möts av polispatrull någonstans under voltan!!!

Ha det så braaa och glöm inte diktamen med sonen!

 
Ingen bild

pakkopaita olisi tarpeen..

27 oktober 2009 13:56

hahaha... vilka alias gänget har, jag har inte skrattat såhär sen jag var andra gången till åbo igår!! ni e härliga allihopa och du med :-)

 
Ingen bild

paidaton

27 oktober 2009 14:10

hödddddu, duu den efterlysta, VEM ha satt polisen efter VEM egentligen va va vaaaah? :-D
Pakkopaita, diskutera vi int d ren? isf ska ja o ha, o i samma cell ;-) elä va d nu inmurade i nå tegelväggar....minns int rikit, kanske bäst så. . . . :-D

 
Ingen bild

den enda anständiga?

27 oktober 2009 15:35

paidaton riktigt!!! Åhå!

 
Ingen bild

paitaressu

27 oktober 2009 15:45

Inmurade var ett bra förslag - då skulle varken den ena eller den andra "förkomma" så ofta! Nu rymde hon igen, kom sen med två (2) kantareller! Anständigt är här beständigt...

 
Ingen bild

systertillsvidareyster

27 oktober 2009 16:29

Hmmm...vet int vaför svampar ni går på men börjar frukta att det kanske varit för mörkt i skogen då de plockats...vågar man liksom ens dela hytt under en kryssning med dessa anständiga släktingar...jag bara undrar.

 
Ingen bild

loppan

27 oktober 2009 17:05

Ja ja tvivlar själv o ha ha ha
Systeryster ska va tyst där, ja ha åkt båt me dig förr...:-P

 
Ingen bild

dekoktkokerskan

27 oktober 2009 18:02

syster yster
var int så dyster
av denna svamp
får man bara lite kramp...

 
Ingen bild

vampire

27 oktober 2009 18:37

...blir man bara en liten vamp kanske d sku va ;-)

 
Mange B

Mange B

27 oktober 2009 18:43

Det är ju Eva! Lika vacker som alltid! Alltid lika glad också! Hoppas ni har det bra i finnlandet, ALLIHOP!

Mange B

http://www.lucifer.se

 
Ingen bild

dotterns arme fader

27 oktober 2009 18:56

...jämna plågor varje dag...eller hur det nu var. Hälsa Skaune!

 
Ingen bild

den återfunna

27 oktober 2009 20:36

Tack Mange det var snällt sagt, lite för snällt kanske!!!
Nog har vi det här, flaxat omkring mellan Pargas, Nagu, Åbo Mariehamn det senaste året och har en känsla av att allt är på hälft överallt... Hoppas läget stabiliseras småningom.
Hoppas du mår bra, har jobb och har hunnit jobba på ditt mysiga hem. Ett fint ställe du bor på, åtminstone sommartid är det ljuvligt! Ha det så bra!!!

 
Ingen bild

En annan mor

27 oktober 2009 23:02

Helt otroligt att det ska behövas en gammal mor för att liva upp det hela!!! Men så fint!

 
SpiderMom

[url=http://spidermom.bloggagratis.se ]SpiderMom[/url]

27 oktober 2009 23:05

Vilket äventyr! Oj, vilka roliga och härliga kommentarer! Du har alldeles underbara lärare/föräldrar och syskon! Tjo, vad kul att läsa dessa mer eller mindre knasiga kommentarer. Ha det bäst! Och Mange, HUR mår rygg/nacke? Sov gott Loppiz. Duktiga ni varit idag med läxor å allt:)

http://spidermom.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Ortografen

28 oktober 2009 10:35

Skrev du inte fel i rubriken? Det ska väl vara "Miss Sing" och inte "Missing"? Så som hon sjunger?

 
Ingen bild

Kent

28 oktober 2009 13:37

Du Eva om du vill hämnas så tror jag att jag har en bild av Lotta som hon säkert inte vill se. =)
Ska leta i alla skrymsel och vrår när jag drar hem till Finland vid jul.

 
Ingen bild

Eva

28 oktober 2009 15:13

hahaha Kent! Jag visste väl att dej kan jag lita på!!!!! Återkom vid jul så får vi se vad vi hittar på för FUFFFENS!!!!

 
Ingen bild

Laboliina

28 oktober 2009 15:38

aLLTSÅ hallååÅÅÅÅÅÅ, d här e MIN blogg ju!! Era fuffensheter får ni kanonisera nån annanstans. Heter d förresten kanoni....nånting på svenska alls?

 
Ingen bild

en från Skövde

29 oktober 2009 10:55

Kanon, kanon, kanon!!!!!

 
Ingen bild

loppan

29 oktober 2009 14:05

vadå för kanoner? näää, int ens andra bullar o storm ble d, fast d utlovades.....;-)

 
Ingen bild

den återfunna

29 oktober 2009 20:19

det kommer, det kommer! Det mognar, ligger och "muhir"!

 
Ingen bild

muhismamma

29 oktober 2009 20:26

Sluuuuuutaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!! ja SKAAA baka bullar, ja lovar. Fyller hela er frys :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Loppan - 12 januari 2015 17:13


Hej här har ni mig igen. E totalslut efter 2 dagar av grubblande o hårslitning. Tito e betydligt piggare nu, vill leka hela tiden o smaskar glatt i sig allt jag sätter i skålen, hittills bara sej o spad o lite piimä men iaf. Jag kan inte fatta va som...

Av Loppan - 10 januari 2015 18:02

Äntligen e pajen i ugnen! Fick ett tips på grönkålspaj av min far, en glutenfri botten på kikärter o mandelmjöl, d måst ju testas . Receptet är från DN o ni kan hitta det HÄR.    I övrigt bara undrar jag, fast jag INTTTTE vill klaga, om d faktisk...

Av Loppan - 9 december 2014 20:59


Pling pling på bloggen. En liten tid sen sist   Eeeeeeevigheter sen sist alltså, men jag hinner inte gå in på allt som har hänt. Egentligen, va ha hänt heller (ha haa) annat än att vi yrar på som bara vi kan. Snart e d Jul o vi förbereder oss me sj...

SOS

Av Loppan - 3 juli 2014 08:43

Sjukstugan här igen. Överallt ligger d sjuklingar. Lätt att tänka på byke o packas när än den ena rumpan ska putsas, än den andra halsen lindras. Stora ljusröda tabletter ska klämmas ner i doggens hals mårån o kväll, o hans rumpa ska putsas så ofta s...

Av Loppan - 22 juni 2014 20:18

Förlåt, d ha int hörts av mig på en tid igen. D blir allti så mycke allt möjligt dom sista veckorna före semestern, o nu närmar den ju sig verkligen me stormsteg. Stormar gör d iofs annars oxå.... men iaf, FEM dagar jobb kvar, fem ynkliga små fjutted...

Presentation

Minilexikon i muminländska

Fråga mig

35 besvarade frågor

stat

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2009 >>>

LÄNKAR HIT & DIT

Bloggar av mammor och gravida
Reggad på Commo.se

Mina recept

start

Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards