Loppan & Livet

Direktlänk till inlägg 26 oktober 2009

Färggranna löv, färggranna dar...

Av Loppan - 26 oktober 2009 17:55


Att hösten e här ha ja vetat, me alla sina vackra färger o oxå sitt gråa smosk (nytt ord, ja bara testar d). Igår blev mitt liv berikat på ännu mer färg! Inte världens trevligaste upptäckt varje månad men d går att leva me, d oxå....;-)

Den här gången va d lite roligt faktiskt, ja ble rikit glad Förvånad. Int som ja sku ha trott att ja va på smälln elä nå, o vari orolig för d, neeej neeej. Lugna ner dig lilla mor i stugan o tänk på hjärta o blodtryck Skrattande. Ja ha bara vari lite onödigt irriterad o ovillig att lyssna på sonens pladder dom senaste dagarna. Börja ju sen (född ti fladdrare som man e) fladdra o fundera. Herreguuuud int kan ja ju va sååå mot honom, d stackars lilla live. Dessutom känns d som om all irritation ha gått ut över just honom, o ingen annan Rynkar på näsan. Ha dock, efter ännu mer genomtänkt fladder, konstaterat att d nog delvis beror på dessa färgranna tider, o kanske oxå lite på att ja faktiskt int ha haft nån egentlig barnfri kväll på runt 2 månader Förvånad. Så nu e d lugn o ro me den saken oxå, i mitt sinne menar ja.


Måndag ida, ja undrar hur många gånger ja frågat mig själv (o andra) va för dag d egentligen e. Fick privatskjuts hem från jobbe i en röd limousin. Nun fick sina läxor gjorda me nöd o näppe. Han va extremt okoncentrerad, ointresserad, orklös, omotiverad o oooooooooooooooooooooooooooooooo-ja-vet-int-vad ida!! Diktamensövningen gick mest ut på att han rulla på golve o sjöng små operettstumpar Skrattande Såg till o få d mesta gjort, sen skicka ja ut honom o leka före simningen. Vi får ta igen läxorna imo. Skit samma. Allti kan man int va på topp Tungan ute.


Nu ha ja lyssna på Muse 113 ggr typ, o sitter o gnuggar mina prickiga ben. Hadd bara halppishyvlar hemma...att man aldri lär sig. Nästa gång ska ja fan hyvla hela benena av mig på en gång så man slipper klie o prickarna Tyst

Sku ju passa nu så här ti Halloween ha ha ha. Okeej den va dålig....


I lördag blir d kryssning. Ha int sitt jätttttemycke fram emot d men i morse när vi tala om d me sonen börja ja faktiskt oxå vänta. Ska bli skitskoj. Lilla ligan (mor i stugan, systeryster, jag o nun) slår till igen!


Nej, nu ska här göras någo, va vet ja int men....rumpan ska opp ur stolen!


Ha en skön va d nu måndag-kväll!!!


loppekramar





 
 
Ingen bild

systeryster

26 oktober 2009 18:36

En part av "lilla ligan" måst medge att inte hon heller sett så mycket fram emot kryssningen förrän nu plötsligt..Kan ju liiite bero åxå på söndagens program...love is in the air...men nu ska det bli sååå kul att prata i munnen på varandra,äta gott och sörpla vin i hytten...kunde det bli bättre?Saknat er hela hopen!

 
Ingen bild

loppan

26 oktober 2009 18:44

glad att du kommer me sis!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Loppan - 12 januari 2015 17:13


Hej här har ni mig igen. E totalslut efter 2 dagar av grubblande o hårslitning. Tito e betydligt piggare nu, vill leka hela tiden o smaskar glatt i sig allt jag sätter i skålen, hittills bara sej o spad o lite piimä men iaf. Jag kan inte fatta va som...

Av Loppan - 10 januari 2015 18:02

Äntligen e pajen i ugnen! Fick ett tips på grönkålspaj av min far, en glutenfri botten på kikärter o mandelmjöl, d måst ju testas . Receptet är från DN o ni kan hitta det HÄR.    I övrigt bara undrar jag, fast jag INTTTTE vill klaga, om d faktisk...

Av Loppan - 9 december 2014 20:59


Pling pling på bloggen. En liten tid sen sist   Eeeeeeevigheter sen sist alltså, men jag hinner inte gå in på allt som har hänt. Egentligen, va ha hänt heller (ha haa) annat än att vi yrar på som bara vi kan. Snart e d Jul o vi förbereder oss me sj...

SOS

Av Loppan - 3 juli 2014 08:43

Sjukstugan här igen. Överallt ligger d sjuklingar. Lätt att tänka på byke o packas när än den ena rumpan ska putsas, än den andra halsen lindras. Stora ljusröda tabletter ska klämmas ner i doggens hals mårån o kväll, o hans rumpa ska putsas så ofta s...

Av Loppan - 22 juni 2014 20:18

Förlåt, d ha int hörts av mig på en tid igen. D blir allti så mycke allt möjligt dom sista veckorna före semestern, o nu närmar den ju sig verkligen me stormsteg. Stormar gör d iofs annars oxå.... men iaf, FEM dagar jobb kvar, fem ynkliga små fjutted...

Presentation

Minilexikon i muminländska

Fråga mig

35 besvarade frågor

stat

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2009 >>>

LÄNKAR HIT & DIT

Bloggar av mammor och gravida
Reggad på Commo.se

Mina recept

start

Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards