Loppan & Livet

Direktlänk till inlägg 25 oktober 2009

Strömming & Snabba Kyssar

Av Loppan - 25 oktober 2009 17:49

Söndagkväll igen en gång. Haft en 1a klassens helg me allt va en sån bör innehålla: vänner, kärlek, strömming (...o lonkero) Tyst

Fredan vår va fylld av lycka, lördan oxå, o jo kan ni tänka er, den här dan me Skrattande.


Egentligen ha vi väl int gjort hemskt mycke. Behöver man d? Nunni va iväg ti Zoolandia igår, d sa ja väl ren. Sen kom han hem, skiiitsur för att batterierna i kameran hadd vari slut Skäms. M&M kom sen o vi gjord egentligen ingenting. Låg väl mest i soffan o snarvla o sörpla, medan ungarna slet håre av varandra i Nunnis rum Tyst. Nåneeej nåneeeej, dom va nästan vänner den här gången ha ha ha. D gick nog rikit bra. Sen sku vi sii på film på kvälln, 5 över 12. Nån thriller-drama-nånting om en psykolog vars fru ble förälskad i en av hans farliga klienter Förvånad Huur spännande låter int d!!!

Men....kärringvarningen va hög igen en gång o vi somna efter 23 då M hadd fått mig o hållas vaken nästan ett helt patetiskt avsnitt av BB . . . . (onnittelut sulle M!)


Strömmingsmarknad ida, helt enligt tradition duggregna d o ble svinkallt när man hadd Strosa omkring en stund. Aivan sama, lite kyla gör kanske allti gott? åtm när man kommer in i värmen me nån man tycker om .  . .   .   Kyss

Vi köpte rökt fisk, piroger i stora lass o så värmeljus som doftar allt från kokos ti marsipan... Foten i munnen

Vi deltog i en tävling oxå, där man sku gissa va fisun vägd. Har en bild, men man siir bara gape.


 


 


Nu hinner ja egentligen int skriva mer. Ja har för brått me o vänta på Måndan Flört


Aftonpussar på er alla, o tack för titten igen en gång


kärleksbaggen L8




 
 
Ingen bild

gästbloggaren

25 oktober 2009 18:19

kärleksbaggen,jag myser, dags för kvällens första skratt haha. trevligt att se att du haft en händelserik dag, det hadde jag med,slet hela dagen för att sen varva ner och upp i 1000/sek. hur skön känsla är inte det för en alkoholist som bara borde ha ett tråkigt och händelsefattigt liv,för att klara varje dag utan smärta. nej,skit på er alla som tror det.. :-) alltså,tänkte bjuda lite på mej själv åt dej vännen, för att du ger så mycket åt mej:-) (skriv om du vill att jag slutar skriva, då gör jag det) för det första: en läkare sa till mej att ni alkkisar har bara ett problem förutom alkoholen som skapar skit åt er och det är den där förbannade ärligheten!! man har levt ett liv i lögn och hemligheter,och då man äntligen kommit ur det så håller man sig till det,det är sant, så var försiktig med vad du frågar:-), :-) tack för mycket måste jag säga till dej kärleksbaggen lotta, som väckt mej mer eller mindre från dvalan jag trodde jag skulle bli i,har inte på flera år tänkt längre fram än en dag i sänder och mittiallt står jag här med framtidsvisioner!som aldrig förr.. en nära till mej sade: va fan e d me dej?du tror du e femton igen? måste bara säga ,joo, så känns det, och det är härligt... lotta,förändra dej aldrig, var den du är och låt ingen förändra dej :-) för du är en vacker människa såväl inombords som ditt yttre, kramar fra mej.

 
Ingen bild

en som behöver skönhetssömn!

25 oktober 2009 18:21

du missade inget om du somnade före thrillerdramat i lördags, ifall det var den filmen som kom direkt i TV! Jag såg en minidel och somnade nästan genast, den verkade faktiskt jättetrög! Det tyckte min vän också så han hade stängt av TVn mitt i och vi snarkade hellre!

 
Ingen bild

mor i skogen

25 oktober 2009 18:23

till gästbloggaren: Vilka fina öppna ärliga ord! Man blir riktigt rörd och tagen! Det är sällan man läser sådant. Vem du än är så har du rätt att våran Lotta är en vacker och god mänska både utom- och inombords! Det verkar som om du också skulle vara det...

 
Ingen bild

maria

25 oktober 2009 18:25

jag håller också med gästbloggaren att du är en genomgod och ärlig och snäll människa, kanske du är lite för snäll också för denna onda värld.

 
Ingen bild

loppan

25 oktober 2009 18:37

oj....OJ.....tog en stund för mig, först för å få fast munnen igen, sen för o kravla mig opp från golve dit ja dunsa. Försöker ni pöösa mitt blåsta ego ti höjderna :-D

Gud va gött ni skriver! TACK.
O du me framtidsvisionerna, du får skriva så möcke du vill här hos mig ;-)

 
Ingen bild

gästbloggaren

26 oktober 2009 05:33

det var faktist många fin a ord,av många.. tack mor i skogen för dina positiva kommentarer :-) det här tänkte jag till dej L8. vet du?hur det är att ha nån som man i mitt tillstånd kan prata om ALLT med,till och med sitta på krog med(nåt som man inte ens vågat drömma om) göra småsaker med som bara gör livet lite härligare?för en som lever livet i en berg&dal bana så känns det som en varm julimorgon:-) jag vet,kan låta lite sjuk ibland, men det jag försöker säga är ungefär: jag har faktist varit nere,djupt nere där jag inte trodde jag skulle komma uppifrån mera och hadde snart slut på utvägar,och så träffade jag en vän som ordagrant "drog" upp mej och delade tankar,åsikter om livet och jag märkte från första minut att jag tycker om människan,och livet igen... hur myskot låter det? har du haft såna känslor? du behöver inte svara,fast det känns som jag i.a.f känner dej underligt bra ren!Maria du skrev om "denna onda värld" jag börjar småningom tro att världen i allafall den man själv är i går att förbättra lite.lite :-) och sakta men säkert. ha en skön dag alla,det tänker jag.. kramar till dej.

 
Ingen bild

löppZ

26 oktober 2009 08:31

Kan man annat än ha en skön dag efter att ha läst dom orden?
:-)

 
Ingen bild

Nicke Nyfiken

26 oktober 2009 08:47

Vad vägde fisken? Hur nära kom ni?

 
Ingen bild

mor i stugan

26 oktober 2009 09:01

gomorron gomorron, vem kan det va-a-a-ra, skynda dej att sva-a-a-ra... Önskar dej en riktigt fin dag trots allt det gråa ute!

 
Ingen bild

loppan

26 oktober 2009 09:08

Vet int va fisun vägd, Nun tippa på 21kg.
Ha, vikke gråa? Ja siiir bara soooolsken jag ;-)

 
Ingen bild

konsult i polskt uttal just nu

26 oktober 2009 10:16

då måste det vara inne hos dej som det är solsken! Här är det grått, rått och regnar så smått!

 
Ingen bild

Sunnyside

26 oktober 2009 12:37

Dzien dobre! Bättre med sol inombords och grått ute än tvärtom!

 
Ingen bild

loppan

26 oktober 2009 13:05

Apselut!!!! o här fortsätter solen o skina ;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Loppan - 12 januari 2015 17:13


Hej här har ni mig igen. E totalslut efter 2 dagar av grubblande o hårslitning. Tito e betydligt piggare nu, vill leka hela tiden o smaskar glatt i sig allt jag sätter i skålen, hittills bara sej o spad o lite piimä men iaf. Jag kan inte fatta va som...

Av Loppan - 10 januari 2015 18:02

Äntligen e pajen i ugnen! Fick ett tips på grönkålspaj av min far, en glutenfri botten på kikärter o mandelmjöl, d måst ju testas . Receptet är från DN o ni kan hitta det HÄR.    I övrigt bara undrar jag, fast jag INTTTTE vill klaga, om d faktisk...

Av Loppan - 9 december 2014 20:59


Pling pling på bloggen. En liten tid sen sist   Eeeeeeevigheter sen sist alltså, men jag hinner inte gå in på allt som har hänt. Egentligen, va ha hänt heller (ha haa) annat än att vi yrar på som bara vi kan. Snart e d Jul o vi förbereder oss me sj...

SOS

Av Loppan - 3 juli 2014 08:43

Sjukstugan här igen. Överallt ligger d sjuklingar. Lätt att tänka på byke o packas när än den ena rumpan ska putsas, än den andra halsen lindras. Stora ljusröda tabletter ska klämmas ner i doggens hals mårån o kväll, o hans rumpa ska putsas så ofta s...

Av Loppan - 22 juni 2014 20:18

Förlåt, d ha int hörts av mig på en tid igen. D blir allti så mycke allt möjligt dom sista veckorna före semestern, o nu närmar den ju sig verkligen me stormsteg. Stormar gör d iofs annars oxå.... men iaf, FEM dagar jobb kvar, fem ynkliga små fjutted...

Presentation

Minilexikon i muminländska

Fråga mig

35 besvarade frågor

stat

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2009 >>>

LÄNKAR HIT & DIT

Bloggar av mammor och gravida
Reggad på Commo.se

Mina recept

start

Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards