Loppan & Livet

Direktlänk till inlägg 23 oktober 2009

Knatter & Raxutus

Av Loppan - 23 oktober 2009 07:57


Hej ni,


Nu knattrar d på här, mellan mina stora små öron, riiikit ordentligt. Först o främst för ett teflonsamtal ja just fick, men d lär ni ju int ska få veta mer om Skrattande. Om nån nu slår ner mig senare ida o stjäl min telllefjong för att gå igenom den VET jag att d e en bloggläsare....

D andra som raxuttar e gårdagens statistik. D måst ju ba va nå fel på den. Hur sku d kunna gå från runt dryga 100 (menar int att mina läsare sku va dryga!!) ti nästan 300 Förvånad

Ja menar, va finns här att hämta annat än en massas üüüüberpositivt fladder? inga smaskiga detaljer (yet) o inga namn nämnda ha ha ha


Ja ja, (ja vet int) ja e glad för varendaste liten eller stor läsare. Kommentarer får ni sååå gärna lämna oxå. Vi sku kunna testa hur långt min fladdriga positivivitivitivetetetet kan gå, exploderar ja ti sist elä? Vem tar sen över bloggen? några frivilliga??


Nu ska ja fundera vidare i mitt stilla sinne (HA!). D finns viktiga saker i livet oxå, faktiskt Glad

Kanske ja ska ta o göra mitt jobb oxå...vi ska ha stifado ida, fast utan rödvin. D drack ja tyvärr opp, i misstag helt....

Fick dock ett tips om att använda rödvinsvinäger o sirap (om ja kommer rätt ihåg) iställe, så d ska testas. "Utan vin blir d ingen stifado"-lagen kanske ändrar ida...Tack isf duuuuu Kyss



Tjoppz Kalopz


loppan



 
 
Ingen bild

Kent

23 oktober 2009 09:23

Mmmmm Stifado. Min absoluta favoriträtt.
Börjar vara länge sedan man laga den nu, kanske man sku sticka iväg till affären och fixa lite gott till Lördag.
Undrar hur ungarna skulle tycka om den rätten?

 
Ingen bild

lotaki

23 oktober 2009 09:39

Min unge älskar d! Han ha älska allt grekiskt ja ha laga förutom stifado på kastanjer o fava :-)

 
Ingen bild

halgrekisk kock från laaande

23 oktober 2009 09:47

Visst går det att laga stifadho på rödvinsvinäger (försiktigt, inte för mycket!) fast inte vetja om sirap behövs?

 
Ingen bild

mor på väg ur stugan

23 oktober 2009 10:12

sirap e väl int nödvändigt?

 
Ingen bild

loppan

23 oktober 2009 10:40

d ble bra faktiskt, men vin eeeee ju allti vin, hamnar d sen i mun elä i kasserollen :-D

 
Ingen bild

Kent

23 oktober 2009 10:46

Fixa ett redept här. Vill kolla hur mycket mitt skiljer mot ditt
=)

 
Ingen bild

löppan

23 oktober 2009 10:55

okeeej, baa ja hinner ;-) fföörresten, ja ha lagt opp mitt egna Georgioupoli-recept här förr, kolla bland recepten!!

 
stefan

stefan

23 oktober 2009 14:21

Stifado låter väldigt gott! Men krångligt..tacka vet jag surströmming om det ska enkelt och super gott! Men i dag blir det tyskt potatissallad och kryddad körv men surkål hinner jag inte..
Ha en ett trevligt veckooosluut Lotta! :)

http://stefansvedberg.wordpress.com

 
Ingen bild

systeryster

23 oktober 2009 14:51

Stifado e nåt av det lättaste...prövade syrrans recept på en speciell person och fick mycket godkänt...pröva du med!

 
Ingen bild

stefan

23 oktober 2009 15:15

Stifado lätt!! Det är ju grejer till förban..över 10 saker då är det inte lätt!! Har just gjort potatissallad med 5 grejer i..helt slut ju!

 
Ingen bild

systeryster

23 oktober 2009 15:20

Nja,ibland kan ingredienslistan förskräcka...men jag lovar dig,lättare än det ser ut och då du fixat grytan så står den ju å puttrar för sig själv...dessutom e d bra att utmama sig själv ibland...med mer än 5 ingredienser:)

 
Ingen bild

stefan

23 oktober 2009 15:34

Jag håller mig till korv med bröd det blir enklast så! ;)

 
Ingen bild

3 names

23 oktober 2009 16:43

en jävla massa snack om mat här:-) jag försöker läsa mellan raderna och det måste vara min "twisted mind" eller nåt men jag hittar en massa.. int veit ja:)

 
Ingen bild

one little ghost

23 oktober 2009 16:46

Vad hittar du om man vågar fråga....;-D

 
Ingen bild

stuvad/stuffed/stifado

23 oktober 2009 20:49

Stifado är ju jättelätt - bara litet grejor i en ugnsform med lock och in i ugnen mens man gör annat, sallad eller så! Fast visst kan man krångla till det om man försöker!

 
Ingen bild

en av dom dryga

23 oktober 2009 21:01

100 i förrgår - 300 i går - 1000 i dag? Hur ska det sluuuta? Är det inte kul att vara poppulär?

 
Ingen bild

löppan

24 oktober 2009 08:47

D ska int sluta, varken på d ena sätte elä d andra ;-)

 
Ingen bild

mor i stugan

25 oktober 2009 08:12

men var det en hel armé som hade fått nys om dej i förrgår? Otroliga mängder folk var på din blogg! Synd att så få kommenterar.

 
Ingen bild

Debattglader

25 oktober 2009 08:19

Tänk att mat kan väcka sååå mkt känslor! Men om man ser på matsajterna på nätet så...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Loppan - 12 januari 2015 17:13


Hej här har ni mig igen. E totalslut efter 2 dagar av grubblande o hårslitning. Tito e betydligt piggare nu, vill leka hela tiden o smaskar glatt i sig allt jag sätter i skålen, hittills bara sej o spad o lite piimä men iaf. Jag kan inte fatta va som...

Av Loppan - 10 januari 2015 18:02

Äntligen e pajen i ugnen! Fick ett tips på grönkålspaj av min far, en glutenfri botten på kikärter o mandelmjöl, d måst ju testas . Receptet är från DN o ni kan hitta det HÄR.    I övrigt bara undrar jag, fast jag INTTTTE vill klaga, om d faktisk...

Av Loppan - 9 december 2014 20:59


Pling pling på bloggen. En liten tid sen sist   Eeeeeeevigheter sen sist alltså, men jag hinner inte gå in på allt som har hänt. Egentligen, va ha hänt heller (ha haa) annat än att vi yrar på som bara vi kan. Snart e d Jul o vi förbereder oss me sj...

SOS

Av Loppan - 3 juli 2014 08:43

Sjukstugan här igen. Överallt ligger d sjuklingar. Lätt att tänka på byke o packas när än den ena rumpan ska putsas, än den andra halsen lindras. Stora ljusröda tabletter ska klämmas ner i doggens hals mårån o kväll, o hans rumpa ska putsas så ofta s...

Av Loppan - 22 juni 2014 20:18

Förlåt, d ha int hörts av mig på en tid igen. D blir allti så mycke allt möjligt dom sista veckorna före semestern, o nu närmar den ju sig verkligen me stormsteg. Stormar gör d iofs annars oxå.... men iaf, FEM dagar jobb kvar, fem ynkliga små fjutted...

Presentation

Minilexikon i muminländska

Fråga mig

35 besvarade frågor

stat

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2009 >>>

LÄNKAR HIT & DIT

Bloggar av mammor och gravida
Reggad på Commo.se

Mina recept

start

Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards