Loppan & Livet

Direktlänk till inlägg 15 oktober 2009

Häxdynor, småprat & lediga dar

Av Loppan - 15 oktober 2009 06:14


Gumåååråååååååååååååån!!!


Sovit gott? d ha ja, inrullad i en tröja, som va väldigt varm o skön på alla tänkbara o otänkbara sätt o vis....

Har lite liite brått, egentligen ingen slug tid o blogga när klockan står på 07.16, vi ska iväg 07.40 o sonen ännu ligger o småpyser i min säng Tyst. Men å andra sidan, när gjord ja nå jätteslugt senast??


Ida börja sonens höstlov, o d könstiga e att d känns som ja me sku ha lovFörvånad. Han ska va me mig i köke ida d lilla live. Skala potatis o putsa o veja som han brukar. Han e en jäkel på o jobba stackarn. Vikken annan 8-åring väljer förresten att stiga opp svintidigt o jobba i ett kök på höstlove......(börjar igen fundera på om ja gjort nå allvarligt fel i hans uppfostran..)

Äh, fundera ska man int, int heller tro. D e ju sånt man gör inom politiken elär i kyrkan, o ingendera står mitt hjärta särskilt nära Skrattande.


Nu får vi snabba på oss här, njut av dan, den e just förbi igen Flört


KyssloppanKyss




 
 
Ingen bild

Filosof-Bisamråttan

15 oktober 2009 10:09

Världen är full av sådana som tycker det är bättre att tro än att veta! Fundera på du bara, alltid kan det reta någon!

 
Ingen bild

loppan

15 oktober 2009 12:41

Filosof-Bisamråttan......? :-O

 
Pups

Pups

15 oktober 2009 13:01

Alltså du tar dag när jag tar natt. Vi människor är allt bra annorlunda. Du är alltså ingen nattmänniska? Din son kunde kanske komma ner hit på sitt höstlov och hjälpa oss packa och flyttstäda lite? Måla väggarna till och med. Det kanske han kan få göra, för det hatar vi mest. ;)

http://www.pupsikgoes.com

 
Ingen bild

Filo-Bisam

15 oktober 2009 13:07

Han som alltid funderar på alltings onödighet...och sen sätter sig på gräddtårtan!

 
Ingen bild

loppan

15 oktober 2009 13:19

Pups, sonen sitter ren på flyge! glöm int plocka opp honom :-D
Ja den filon ja....men vikken/vad e gräddtårtan???

 
stefan

stefan

15 oktober 2009 15:15

Sitter du inte med i Kyrkofullmäktige Lotta och du som är skriftskolad och allt??!! ;)
Dags för lite andakt då!
Förbli i mig, så förblir jag i er. Liksom grenen inte kan bära frukt av sig själv, utan endast om den förblir i vinstocken, så kan inte heller ni det, om ni inte förblir i mig. Jag är vinstocken, ni är grenarna. Om någon förblir i mig och jag i honom, bär han rik frukt, ty utan mig kan ni ingenting göra.
Joh 15:4-5
Höö..jag fattar inget..men du som gillar vin Lotta det var något om vinstock kanske förstår du dagen andakt! ;)

http://stefansvedberg.wordpress.com

 
Ingen bild

ööö vah?

15 oktober 2009 15:53

Nemen Stefan, va går du på ida? känner int igen dig ha ha
Vin va orde, imo blir d rött :-D

 
Ingen bild

JesusMaria

16 oktober 2009 08:55

vilka högtravande kommentarer! Är det någon som håller på att bli frälst bland läsarna? Lycka till med det i så fall!!
Också det har du lyckats med, Lotta!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Loppan - 12 januari 2015 17:13


Hej här har ni mig igen. E totalslut efter 2 dagar av grubblande o hårslitning. Tito e betydligt piggare nu, vill leka hela tiden o smaskar glatt i sig allt jag sätter i skålen, hittills bara sej o spad o lite piimä men iaf. Jag kan inte fatta va som...

Av Loppan - 10 januari 2015 18:02

Äntligen e pajen i ugnen! Fick ett tips på grönkålspaj av min far, en glutenfri botten på kikärter o mandelmjöl, d måst ju testas . Receptet är från DN o ni kan hitta det HÄR.    I övrigt bara undrar jag, fast jag INTTTTE vill klaga, om d faktisk...

Av Loppan - 9 december 2014 20:59


Pling pling på bloggen. En liten tid sen sist   Eeeeeeevigheter sen sist alltså, men jag hinner inte gå in på allt som har hänt. Egentligen, va ha hänt heller (ha haa) annat än att vi yrar på som bara vi kan. Snart e d Jul o vi förbereder oss me sj...

SOS

Av Loppan - 3 juli 2014 08:43

Sjukstugan här igen. Överallt ligger d sjuklingar. Lätt att tänka på byke o packas när än den ena rumpan ska putsas, än den andra halsen lindras. Stora ljusröda tabletter ska klämmas ner i doggens hals mårån o kväll, o hans rumpa ska putsas så ofta s...

Av Loppan - 22 juni 2014 20:18

Förlåt, d ha int hörts av mig på en tid igen. D blir allti så mycke allt möjligt dom sista veckorna före semestern, o nu närmar den ju sig verkligen me stormsteg. Stormar gör d iofs annars oxå.... men iaf, FEM dagar jobb kvar, fem ynkliga små fjutted...

Presentation

Minilexikon i muminländska

Fråga mig

35 besvarade frågor

stat

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2009 >>>

LÄNKAR HIT & DIT

Bloggar av mammor och gravida
Reggad på Commo.se

Mina recept

start

Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards