Loppan & Livet

Direktlänk till inlägg 12 oktober 2009

En helt ovanlig måndag...

Av Loppan - 12 oktober 2009 18:43


...som ändå känns ganska så där hemtrevligt nästan-vanlig, börjar närma sig sitt slut. D ha vari en bra dag, igen.

Chokladen baa fortsätter hagla in, kaffe drixx o d ena intressanta samtale utlöser (jo, man kan tala om samtal o utlösning oxå) d andra. Till o me maten blir bra Skrattande. Vår diskare ha tillfrisknat o d va faktiskt roligt o ha tibax honom. Att han dessutom själv va glad som en lärka över att va tibax gör ju int saken sämre.


Hatch-atch-atch, ble avbruten av världen bästa (o ja menar BÄSTA) orsak ti o pausa bloggskrivandet ikväll. D ble int mer än så här nu. Soriii.

Sonen e just bäkk från schwimmen o dååååå ska d göras mindmapping, läsas o övas diktamen. Helt otroligt va mycke läxor dom små liven har.



Pssst, ändrar "en bra dag" oppe på 1a raden ti en f*****g pööööörfekt helt ljuvlig dag Flört.


Många Långa Liebesvolle Kramar


LoppanPoppan me näsan




 
 
Ingen bild

Johannes

12 oktober 2009 19:54

Jag har sagt det förut och säger det igen. ett inlägg av dig kan få den mörkaste kolteckning att glittra i färger. antidepressivt skulle jag vilja säga :-)

 
Ingen bild

loPPan

12 oktober 2009 19:56

Tack Johannes. Känns bra o höra varje gång! Nu ble ja ju ännu gladare :-)

 
Ingen bild

just one

12 oktober 2009 20:31

Hej,
En bra dag var på 2a raden, bara en liten rättelse :-)
Blogg on!

 
Ingen bild

en som också blev glad!

12 oktober 2009 22:46

jag tror bestämt att du borde blitt terapööööjjjt i stället! Så uppiggande inverkan som du har på din omgivning!!! Håller med Johannes!

 
Rickelito

Rickelito

13 oktober 2009 14:36

Sprit och spinning är en oslagbar kombo ;)

http://rickelitosreality.blogg.se

 
SpiderMom

SpiderMom

13 oktober 2009 18:35

Ja, Loppiz, visst är det måååånga läxor? Men samtidigt är det ganska bra...Tyvärr beror nog en del av läxorna på resurs/tidsbrist inom skolan. Det bästa vore ju om barnen fick lagom med tid/utrymme I SKOLAN så de faktiskt inte behövde ta hem en massa läxor. De går ju i praktiken VÄLDIGT LÅNGA skoldagar om man räknar in läxtiden... Är det någon som tänkt på det??? (Mer än jag då?)
:O)
Kramiz, mysa på. Vi bygger tågbana vi.

http://spidermom.bloggagratis.se

 
Ingen bild

stefan

14 oktober 2009 06:01

Mandelkubb?! Har du mandelkubb och kassler(svensk) gratäng (sparris&ost) den 21 dec så kommer jag till dit ställe! Vilka är koordinaterna? ;)

 
Ingen bild

köxloppan

14 oktober 2009 06:03

var kom mandelkubb in här? :-) vet int om ja ha baka såna nån gång, stora runda mjuka pepparkakor nog, o mazariner.

 
Ingen bild

Kubben i låådan

14 oktober 2009 09:05

Mandelkubb! MANDELKUBB! Redan att höra det ljuva ordet...

 
Ingen bild

mazarinen

14 oktober 2009 10:35

mandelkubb, mandelkubb, hördes dinglidong
mandlar som nu virvlar om i munter vintersång...

vad kan man annat tillägga?

 
Ingen bild

kubba kubba

14 oktober 2009 11:53

Shittolainen....va går ni på, annat än mandelkubbar då tydligen :-D
Men nyfiken ble ja, så fort tid o chans ges ska ja fiffla fram ett recept :-)

 
stefan

stefan

14 oktober 2009 18:10

Eeeh..måst man följa ämnet i dina bloggar!! men herreguuud löööötaaaa va du är noga! ;)

http://stefansvedberg.wordpress.com

 
Ingen bild

löööötaaaaa

14 oktober 2009 18:13

Naj naj naj, bara va lika konsekvent o sammanhängande som ja själv :-D

 
Ingen bild

stefan

14 oktober 2009 18:23

Nå blir det nå mandelkubb då? Mandelbiskvier är jäkligt gott det med! :)

 
Ingen bild

löppZet

14 oktober 2009 18:45

jajajaja, ha ja fått nån beställning elääääää??? :-D

 
Ingen bild

stefan

14 oktober 2009 19:59

Jag har inga koordinater till ditt ställe du jobbar på så hur ska jag då kunna skicka beställningen..va!? :)

 
Ingen bild

Zettet

14 oktober 2009 20:00

Du me dina koooordinater :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Loppan - 12 januari 2015 17:13


Hej här har ni mig igen. E totalslut efter 2 dagar av grubblande o hårslitning. Tito e betydligt piggare nu, vill leka hela tiden o smaskar glatt i sig allt jag sätter i skålen, hittills bara sej o spad o lite piimä men iaf. Jag kan inte fatta va som...

Av Loppan - 10 januari 2015 18:02

Äntligen e pajen i ugnen! Fick ett tips på grönkålspaj av min far, en glutenfri botten på kikärter o mandelmjöl, d måst ju testas . Receptet är från DN o ni kan hitta det HÄR.    I övrigt bara undrar jag, fast jag INTTTTE vill klaga, om d faktisk...

Av Loppan - 9 december 2014 20:59


Pling pling på bloggen. En liten tid sen sist   Eeeeeeevigheter sen sist alltså, men jag hinner inte gå in på allt som har hänt. Egentligen, va ha hänt heller (ha haa) annat än att vi yrar på som bara vi kan. Snart e d Jul o vi förbereder oss me sj...

SOS

Av Loppan - 3 juli 2014 08:43

Sjukstugan här igen. Överallt ligger d sjuklingar. Lätt att tänka på byke o packas när än den ena rumpan ska putsas, än den andra halsen lindras. Stora ljusröda tabletter ska klämmas ner i doggens hals mårån o kväll, o hans rumpa ska putsas så ofta s...

Av Loppan - 22 juni 2014 20:18

Förlåt, d ha int hörts av mig på en tid igen. D blir allti så mycke allt möjligt dom sista veckorna före semestern, o nu närmar den ju sig verkligen me stormsteg. Stormar gör d iofs annars oxå.... men iaf, FEM dagar jobb kvar, fem ynkliga små fjutted...

Presentation

Minilexikon i muminländska

Fråga mig

35 besvarade frågor

stat

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2009 >>>

LÄNKAR HIT & DIT

Bloggar av mammor och gravida
Reggad på Commo.se

Mina recept

start

Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards