Loppan & Livet

Direktlänk till inlägg 10 oktober 2009

Ur den djupaste av skogar...

Av Loppan - 10 oktober 2009 10:44


..skriver ja min blogg ida. Sitter i Pargas. Hastigt o lustigt ble d så. Bestämd oss för o gå på kalas när ja en gång int slapp ut o roiva. Kaverins lilla lady fyller 3. Handla present på vägen. Ja ba om lite tips o svare löd : "allt ljusrött men absolut inte kritor elär annat fanstyg". D lilla live lär ha måla om d mesta som går o måla om i huse Tyst. D fresta mig lite att köpa en förpackning av varje sorts kritor-pennor-tuscher dom hadd i butiken, meeeeeen, ja e ju snällare än så, så den tanken skippa jag.


Nu ble d iställe Hello kitty-vantar (i ljusrött), 5-pack extremt små trosor (ljusrött), Hello Kitty armband (delvis ljusrött), 2 små böcker (den ena ljusröd) o så en helt wuuuuunderbaaaar liten filur me stooooooora stooora ögon (fötter o händer ljusröda). Den sista va förresten rikit hemskt söt, så söt så ja nästan ble megasjälvisk o tänkt ta den ti jobbe iställe, men men, nån gräns för allt, så nu e den tryggt inpackad. En bild knäppt ja dock me telllefjongen så den ska ja försöka få in här senare idag.


Igår va en helt obeskrivli Fredag, hela allt från mårån ti kväll, men höjdpunkternas höjdpunkt kom på kvällen. Ja kan int säga va som händ för ja vet int om ja drömd....

Faktum e att ja helt glömd bort o äta igår Förvånad, så ja vakna opp hungri som Stina o hitta morsan liggande i soffan!! Gissa om ja ble paff. Där låg hon under en filt o baa garva åt oss. Vet int vaför slugheter vi hadd tala om när vi vakna, Nun o jag. Åtminstone spraya han näsan full me nässpray o gick sen o snöt ut allt igen...


Jabba dabba, nu ska ja väl avsluta, o gå o sii va dom andra har för sig. D e vääääärldens finaste höstväder idag igen! Kanske tar en sväng me hundmonstre.


Puzzar & Drama


loppan





 
 
Ingen bild

stefan

10 oktober 2009 14:17

Ni i Sverige som fundera vad ljusröd är för färg så är det samma som rosa. Här säger de Ljusröda Pantern!! Kan ni förstå!!?? ha haha hahahah.. hehe..Ljusröda jag tror jag ..Sen så..nä nu så räcker det! ;)

 
Ingen bild

systeryster

10 oktober 2009 14:58

Hälsningar från Västra Nyland...allt mycket bra här.Morgonpromenad och allmänt tidsfördriv i bra sällskap!
Ha det bra och ta hand om varandra och hundmonstret...
Kraam

 
Ingen bild

var fan e 54:an

10 oktober 2009 16:05

du är ju helt super,alltså :)

 
Ingen bild

loppan

10 oktober 2009 17:42

Stefan din apa, får du kixx av o fittas me mig ha ha ha.
Braaavo re Sis mou, ja hoppas ni har d bra!!
Vikken j....a 54:a????? o super gör ja int alls... :-D

 
Den elaka masen!

Den elaka masen!

10 oktober 2009 18:04

Fittas..huva hemskt vilket ord! ;)

http://www.smartochsöt.nu

 
Ingen bild

loppan

10 oktober 2009 18:09

huva, vi säger lixom huppare här i detta land :-D

 
Ingen bild

Den elaka masen!

10 oktober 2009 18:22

Asså! Men jag har norrländska gener i blodet! Såg inte dig på Kåren i måndags by the way?!

 
Ingen bild

loppan

10 oktober 2009 18:50

På kåren????ja e för gammal för kåren :-)

 
Ingen bild

stefan

10 oktober 2009 18:55

Det var ju skivreleasekonsert med ARTO RINTAMÄKI med KOMPisar! Du hade tillhört de under 30! ;)

 
Ingen bild

stefan

10 oktober 2009 18:58

Du hade tillhört de 2 under 30! ;)

 
Ingen bild

loppan

10 oktober 2009 19:06

under 30 vaddå, centimeter ovanför marken? 30 cent för fatti, vadå?

 
Ingen bild

Semantiker

10 oktober 2009 22:34

Ljusröd, rosa - vart katten tog SKÄR vägen? Skära pantern, det skulle vara nåt!

 
Ingen bild

pantern

11 oktober 2009 07:32

Jag röstar för KÄRA pantern....;-)

 
Ingen bild

mor i skogen

11 oktober 2009 09:20

ja men jag håller med att f-s är ett hemskt ord! Det kunde du gärna lämna bort från den här annars så fina, helt balanserade bloggen!!!

 
Ingen bild

PP

11 oktober 2009 09:21

Hur vore det med "pinka" pantern??? Haha!

 
Ingen bild

Pantervännen

11 oktober 2009 09:26

Eftersom kärt barn har många barn, och vi väl alla älskar Pantern - vilken färg han än har - så är det väl naturligt att han har många namn! Huvudsaken att han är så ljuvlig.

 
Ingen bild

balansgång

11 oktober 2009 09:38

Sa du BALANSERAD? :-D

 
Ingen bild

Vågen

11 oktober 2009 10:43

Jaaa, alltså helt balanserat obalanserad, typ!

 
Ingen bild

loppan

11 oktober 2009 11:56

d låter mer som mig o min blogg :-)

 
Ingen bild

gammal beundrare till Arto

11 oktober 2009 13:11

ARTOs skivrelease kunde faktiskt ha varit nåt! Också om man inte hade varit en av de två under 30! Känns faktiskt fint att se hur han klarat sig ur sitt elände.

 
Ingen bild

morsan

12 oktober 2009 09:58

du hade tydligen helt glömt att jag sku tiiiidigt till stan den morgonen?? Men visst var ni ju förvånade. Speciellt sonen som gick förbi två gånger med skumma ögon, utan att se något! haha, det var festligt!

 
Ingen bild

Gammal Guide

12 oktober 2009 10:59

Släpade en gån en grupp på tretti norrmän till teatern för att se ett halvmusikaliskt lustspel med Arto i en av huvudrollerna! Dom var helt tagna, inte minst av att Arto gick runt i foajén med gitarren under hela pausen och sen bums stod på scenen igen!

 
Ingen bild

dottern

12 oktober 2009 11:14

Du e nog FESTLIG du......

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Loppan - 12 januari 2015 17:13


Hej här har ni mig igen. E totalslut efter 2 dagar av grubblande o hårslitning. Tito e betydligt piggare nu, vill leka hela tiden o smaskar glatt i sig allt jag sätter i skålen, hittills bara sej o spad o lite piimä men iaf. Jag kan inte fatta va som...

Av Loppan - 10 januari 2015 18:02

Äntligen e pajen i ugnen! Fick ett tips på grönkålspaj av min far, en glutenfri botten på kikärter o mandelmjöl, d måst ju testas . Receptet är från DN o ni kan hitta det HÄR.    I övrigt bara undrar jag, fast jag INTTTTE vill klaga, om d faktisk...

Av Loppan - 9 december 2014 20:59


Pling pling på bloggen. En liten tid sen sist   Eeeeeeevigheter sen sist alltså, men jag hinner inte gå in på allt som har hänt. Egentligen, va ha hänt heller (ha haa) annat än att vi yrar på som bara vi kan. Snart e d Jul o vi förbereder oss me sj...

SOS

Av Loppan - 3 juli 2014 08:43

Sjukstugan här igen. Överallt ligger d sjuklingar. Lätt att tänka på byke o packas när än den ena rumpan ska putsas, än den andra halsen lindras. Stora ljusröda tabletter ska klämmas ner i doggens hals mårån o kväll, o hans rumpa ska putsas så ofta s...

Av Loppan - 22 juni 2014 20:18

Förlåt, d ha int hörts av mig på en tid igen. D blir allti så mycke allt möjligt dom sista veckorna före semestern, o nu närmar den ju sig verkligen me stormsteg. Stormar gör d iofs annars oxå.... men iaf, FEM dagar jobb kvar, fem ynkliga små fjutted...

Presentation

Minilexikon i muminländska

Fråga mig

35 besvarade frågor

stat

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2009 >>>

LÄNKAR HIT & DIT

Bloggar av mammor och gravida
Reggad på Commo.se

Mina recept

start

Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards