Loppan & Livet

Direktlänk till inlägg 29 december 2008

Smörögon & Läppfett

Av Loppan - 29 december 2008 15:59


:-) :-) :-)

Ida e en strålande dag! vet int vafför, egentligen ha ja int alls vari på nå särskilt bra humör. Men just nu i denna stund när ja satt mig här me min kopp kaffe, då känns d ba grejjt!

Lugnt så lugnt på jobbe ida, skicka iväg lite mat o sen roa ja mig me o baka miljoner SMÖR-ÖGE-BULLAR (kan d verkligen heta så på svenska?) till imo.

På finska heter dom ju voisilmäpulla, alltså just precis smörögebullar, men tänk nu, hu gott låter d, ett öga av smör...d sätter man ju förresten i gröten oxå, om man gör d..ha ja aldri tänkt på. Låter skitäckligt ju! Va heter såna bullar i Sveariket månntro? minns int att vi sku ha baka såna hos duvorna åtm. Jag praktiserade  nere i Kristianstad för kanske 1 år sen, på Duvanders.

http://www.conditoriduvander.se/forstasida.html


Efter jobbe vanka ja på stan en stund, måssste ju, nu kan ja åtm säga att ja ha vari på rea :-D. Hitta faktiskt en tröja o någo till, minns int va d va.

Sen va ja ti Body Shop o köpte ÄNTLIGEN läppfettet (jo, Läppfettet alltså, int f__läppen......) som ja ha villa ha ända sen lååångt före jul. 


Klockan e 5. Undrar om ja ska orka va effektiv ida elä int...Hadd tänkt ta itu me Nunnis leksaker under sängen...

Ska leta reda på ett superbra recept ja minns att ja ha sitt nånstans på Rocky Road-kaka, elä va den nu heter. Tänkt ha sån ti efterrätt på Nyår.

Nu ska ja sluta tvångssvamla här o börja göra nån nytta iställe..


Ni får ha d så bra o tusen tack för tittten!

Loppan






 
 
Ingen bild

Linda

29 december 2008 17:18

Jag säger bara smörbulle jag. Men smöröga på gröten! Härligt att du fick en lugn dag på jobbet! =)

 
Tomas

Tomas

29 december 2008 18:22

För all del!

Jag skulle oxo säga att det heter "Smörbulle", helt kallt :)

Men hördu! Det är lite skumt när man ska kommentera här, när allt är svart. Alltså, bakgrunden är svart o. skrivfälten är svart. Det är lite svårt att hitta i mörkret :)
J

http://tomaskarls.wordpress.com

 
Ingen bild

mor i stugan

29 december 2008 18:27

himla mörkt faktiskt!!! Svårt för en gammal männnska att se nååt! Jag har för mig att smörbullar är nåt annat, såna som är helt släta på ytan men bakta med mycket smör! Dom här smörögebullarna har ju en klick med socker o smör på sig, som syns också då dom är gräddade! ???

 
Ingen bild

mor i stugan

29 december 2008 18:29

ännu beträffande benämningar. Man kan ju också kalla läfffett för läppcerat... eller är det bara cerat?

 
Ingen bild

Löppan

29 december 2008 18:30

jajajajaaj era piiiplärkor, ja ska väl ändra d då :-P

 
Ingen bild

LoTTa

29 december 2008 18:31

LÄFFFFFET??? Talar du om Clayhills bror :-D

 
Ingen bild

mor i stugan

29 december 2008 18:40

nej jag talar aspelut inte om Christinas broder men du har så liten text på svart botten att jag inte er vad jag skriver...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Loppan - 12 januari 2015 17:13


Hej här har ni mig igen. E totalslut efter 2 dagar av grubblande o hårslitning. Tito e betydligt piggare nu, vill leka hela tiden o smaskar glatt i sig allt jag sätter i skålen, hittills bara sej o spad o lite piimä men iaf. Jag kan inte fatta va som...

Av Loppan - 10 januari 2015 18:02

Äntligen e pajen i ugnen! Fick ett tips på grönkålspaj av min far, en glutenfri botten på kikärter o mandelmjöl, d måst ju testas . Receptet är från DN o ni kan hitta det HÄR.    I övrigt bara undrar jag, fast jag INTTTTE vill klaga, om d faktisk...

Av Loppan - 9 december 2014 20:59


Pling pling på bloggen. En liten tid sen sist   Eeeeeeevigheter sen sist alltså, men jag hinner inte gå in på allt som har hänt. Egentligen, va ha hänt heller (ha haa) annat än att vi yrar på som bara vi kan. Snart e d Jul o vi förbereder oss me sj...

SOS

Av Loppan - 3 juli 2014 08:43

Sjukstugan här igen. Överallt ligger d sjuklingar. Lätt att tänka på byke o packas när än den ena rumpan ska putsas, än den andra halsen lindras. Stora ljusröda tabletter ska klämmas ner i doggens hals mårån o kväll, o hans rumpa ska putsas så ofta s...

Av Loppan - 22 juni 2014 20:18

Förlåt, d ha int hörts av mig på en tid igen. D blir allti så mycke allt möjligt dom sista veckorna före semestern, o nu närmar den ju sig verkligen me stormsteg. Stormar gör d iofs annars oxå.... men iaf, FEM dagar jobb kvar, fem ynkliga små fjutted...

Presentation

Minilexikon i muminländska

Fråga mig

35 besvarade frågor

stat

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<<
December 2008 >>>

LÄNKAR HIT & DIT

Bloggar av mammor och gravida
Reggad på Commo.se

Mina recept

start

Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards