Loppan & Livet

Alla inlägg den 13 december 2008

Av Loppan - 13 december 2008 16:42


NU e ja färdig o klar, kläder smycken smink, allt sitter ungefär där d ska...;-)

Duger d ? D får lov o duga, för så här går jag!


Kraaam o syns imoooo


Loppan

Av Loppan - 13 december 2008 15:30


Sku börja plocka fram smycken för ikväll, bland annat då ringar. Ja håller mina ringar i en liten blommig ask, i den ja fick min lotta-ring för kanske 2 år sen. I den där lilla blommiga asken ligger oxå ....ringen.

Ja hade satt undan den för att int sii den i på hyllan i badrumsskåpe varje dag. Nu låg den där, skrapad o välanvänd så länge den fick va me. D kändes, o d känns fortfarande...



Av Loppan - 13 december 2008 13:53


Int lät d där nu väl onödigt perverst. D va int meningen. Ja e ju ensam hemma o syfta bara på att ja nu städat städat städat. Ve den som ger sig o nuuu e ja klar! Till o me badkare skiner så man kan spegla sig i d om man mot förmodan sku snubbla o hamna lägre ner än man tänkt sig....

Mari fick barnvakt, o Linda ha kryat på sig igen, så vi e på G ikväll.

Klockan e 3, dax att börja me utegångsritualerna. Riva ut allt ur klädskåpen. Ja haaatar d, har ju aldri nå att sätta på mig! Sen ska ja ha dryckjom. Kan bara int bestämma mig för va ja ska börja me, retsina, paukku elä glögg??

Tänkt ju dessutom att ja sku låta bli o blanda ikväll, men va gör man när allt finns hemma :-D

I alla fall ska ja sluta dricka helt kl.00, elä 01...


Hej, tomtetanter, slå i glasen,
och låt oss lustiga vara!

Hej, tomtetanter, kläm ner gasen,
och låt oss mustiga vara!

En liten tid vi leva här
med mycken möda och stort besvär.

Hej, tomtetanter, slå i glasen
och låt oss lustiga vara!

Snipp snopp, ha d bäst!

L8

Av Loppan - 13 december 2008 09:30


Hej igen, nu ha ja sutti här o gjort absolut ingen nytt i ganska länge. Ha glömt bort d mesta ja sku bubbelblogga fram då ja kom hem...men, Dagens Dörr, d e en ny grej ja kom på just. Bläddra i gamla bilder (igen) o hitta några dörrar :-S D e nämligen så att ja under en period i mitt trassliga liv älskade dörrar! Så ja tog bilder på en massa fina såna, o nu tänker ja dela me mig av dom ti er. En dörr per dag, hur låter d? finemang i mina öron, däfför ha ni ren sitt den 1a ;-)


Mano åkte iväg me scouterna. Vikke gäng. Dom kommer nog att ha kul. Liite orolig va han, om han int sku kunna sova där. O han ville absolut ha en lapp me mitt telefonnr i rockfickan, så d fick han. D kommer nog att gå bra. Papp ha vi int hört nå av sen ja skrev igår, han ble väl sur. Messa dom om Lucia-tåge ida i Domkyrkan, tänkte d kund va en upplevelse för dom kanske, men skit samma. Dom gör ju va dom gör.

När scoutbussen åkt tjoppa jag ti Alko, vart annars :-D Köpte 2 flaskor retsina (för d eeeeee ju bara så gott) o en liten flaidu Leijona. Egentligen sku ja bara ha en retsina, men så ha dom gått o beställt in en ny på Alko, o då måst den ju testas. What to do..

D alldeles filifjongigaste me hela dan o dess begynnelse....e....att dom fråga henkkare av mig på Alko!!! Till o me hon i kassan börja skratta när ja drog fram mitt enorma gammaldags körkort (ha int orka byta d)

Tar d som en komplimang, fast man börjar ju undra.......sir ja lika barnslig ut som ja e..:-D


Nu ska här switchas lampor, dammsugas o plockas. Linda o Mari kommer hit före vi beger oss ikväll, o dammtottarna bara flyyyger kring örona!


Kraaaaamar i multum o sköön lördag!!


Loppan


Av Loppan - 13 december 2008 09:09


Ja kund bara int låta bli d här. satt o sku blogga "på riktigt", goggla efter en passlig bild, snubblar på denna. Kände igen den, d e en jättegammal reklam för nå pastiller.

Lejonet säger "va tycker du om ja sku komma i din mun?"


Av Loppan - 13 december 2008 06:17


Tjingg o gumåråååån!!!

Regne öser ner, ögona små som råttstjärtar men nu ska vi snart ivääääg.

Scouterna kallar, o fest för mig ikväll :-)

Ska ti stan då ja fört Nunski, inhandla nödvändigheter för ikväll ;-)

Sen hem o städa, siir ut som fan själv hos oss (igen)

Blir mer blögg sen, o glogg, när stormen lägger sig för att nästa ska kunna träda in. D lät ju fint...va månne ja mena?

Trött


Kram o hej ha ni märkt...d e LÖÖÖÖRDA ida


L8

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Minilexikon i muminländska

Fråga mig

35 besvarade frågor

stat

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<<
December 2008 >>>

LÄNKAR HIT & DIT

Bloggar av mammor och gravida
Reggad på Commo.se

Mina recept

start

Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen

RSS


Skapa flashcards