Loppan & Livet

Alla inlägg den 19 december 2008

Av Loppan - 19 december 2008 11:16


D närmar sig nu, me stormiga tipp tapp steg. Glöggen, den roooopar på mig i mitt skåp, hör den varje gång ja går förbi.

Vi får ha en ljuvli balle-lös kille me oss ikväll, en me svarta tofsar på örona. Great att Atte ska va me, fast han e lite röd o skrynkli därbak ;-)

2 portioner kvar, sen e allt ute. Vänder nu ihop 2 dadelkakor ti julmiddagarna. Några ha beställt såna. Fortfarande int ett ord från Manos dad. Han e knäpp ju. E ssssååå ssssuuugen på lite glögg. Men men, man vet ju hu d blir om man tar den 1a nu. Då tar man den 2a kl.13, den 3e vid 13.30....o vid 16 när vi ska laga mat rejvar man på bordena :-D

Förresten mor lilla mor om du läser d här ställde ja fram lite glögg o pepparkakor ti er på köksborde, om du sku råka läsa d här. Mycke annat att knapra på finns d int i huse. Men ta för er va ni hittar.


Snabbekramar

Lotta


Av Loppan - 19 december 2008 06:24


Jo gumårån på er!

Inatt ha vi sovi gott här, mår heeelt annorlunda när ja får sova ti 7 märkte ja nu. D måst va nå inbyggt system i mig, som strejkkar fram ti 7.

Sitter här nu me min kopp snabbkaffe, ur den fina burken..., o en banan. Mer lyckas ja int klämma i mig om mornarna mer. Men bra så antar jag.

Mitt hår sto opp åt alla håll som 23 antenner ida när ja gick opp. Ha stått o sliti i d o nu e d liite bättre. Typiskt när d e fest på gång ju....


Blir kanske lite färre blogginlägg ida, går ju senare ti jobbe (för att en viss ... ... ... dad int IDDES svara ens när ja försökte nå honom igår. En gång sku ja verkligen ha behövt hans hjälp. Då iss han int. Skit samma. Man vet ju åtm nu.

Kan bli lite sählä på jobbe alltså, före ja får allt i ordning o portionerna utskickade. Sen blir d soft där, kan bli lite myskot, att bara byta växel o fortsätta kocka me en glögg i vänster hand :-) Ska bli riktigt intressant faktiskt. Tur att ja lärt känna Linda, hon verkar bra, lite lite halvgalen kanske, så d matchar ju mig ;-)

Klockan e 7.30, o ja sitter hemma. Myyyyyycke könstigt! nun snarkar ännu. Ska väl ta opp honom nu, så d int blir kaos sen. Han pratar så himla mycke om mornarna, o varelser av d köne har ju som känt lite svårt att göra fler saker samtidigt ;-). Däfför stannar han allti opp me allt han gör när han kommer in i nå riktiga förklaringar. Ljuvligt...men int när man har jättebrått.


Kram på er nu o tack för alla era opp-piggande kommentarer! Ja blir lika glad varje gång ja sir en ny

Trevlit veckoslut!!!


kram nr.2

Loppan


Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Minilexikon i muminländska

Fråga mig

35 besvarade frågor

stat

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<<
December 2008 >>>

LÄNKAR HIT & DIT

Bloggar av mammor och gravida
Reggad på Commo.se

Mina recept

start

Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen

RSS


Skapa flashcards