Loppan & Livet

Alla inlägg den 15 december 2008

Av Loppan - 15 december 2008 22:30


Fan ja vakna till på nå vis. Från stresskänsla o seg trötthet ble ja mitt i allt pigg som ett ljus, fast så heter d nog int. Pigg i alla fall, d va roligt att pyssla me Barbies kjol :-) Fick halvperversa tankar då ja vira in henne i aluminiumpapper, men tankar e ju bara tankar, o dom e gratis :-D

Nu står hon där, fin o fager i mitt kylskåp, bland senaps- o ketchupflaskor.

Ha tatt bilder lite titt som tätt medan ja skapa henne, lägger in dom här imo när hon ha åkt, om ja nu täxx..vi får la siii

Väntar nu på Lussarna som e i ugnen. Doftar såååå gott av saffran. Om d finns nån glögg kvar när dom kommer ur hettan ska d bli lusse o glögg ti kvällsmål. E glöggen slut får ja väl ta ti mjölk...va gör man int när nöden blir för stor ;-P

Borde väl egentligen sova nu, elär gå o lägga mig åtm. Ska tidigare på jobb imo då ja måst fara igen efter 9 (nuns julfest)

Men int nappar d att sova NUUU! D e just julafton reeeeeeeee, ja sku ha sååå mycke o göra, massor ja int ha hunni me i år. Alla tryfflar o allt julgodis ja brukar ge bort, alla pepparkakor, pepparkakshuse, julklappar o paketerande....


nu sitter ja här o snarvlar utan att egentligen ha nå o säga, märker ni?

Får väl lägga mig nu, kanske...

Ni får sova sååååååå gott inatt o irra er hit imo igen, lova d ;-)


Kraaam o nattti


L8



Av Loppan - 15 december 2008 19:45


... ble slute på förra inlägge. D va pappz som hämta hem Nunski. Ååååh va han pratar nu :-) Dom ha nog haft roligt.

Ja börja, men d sa ja kanske ren, baka lussekatter åt Mum, när ja ändå höll på i köket. Ska bara baka ut dom nu, sen fylla Barbien (hu suspekt lät d...), så hon e redo att garneras imo efter jobbe. Blir knappast nå bloggas mer ida alltså, desto mer imo iställe ;-P

Julfest blir d nu sen iaf för mig, pappz vill (eller får) int komma. Ibland förstår man int...

Kraam o så, hoppas allt e bra där ;-)


Löppz

Av Loppan - 15 december 2008 18:43


Tjopz!

jo d va jag här igen. Barbiebottnarna (låter intressant...) e i ugnen o Rosi va just hit me sin sjuuukt söta son o dumpa av Barbien. Barbie mig hit o Barbie mig dit.

Nu kom nog sonen, d plingar på dörrn

Bye

Av Loppan - 15 december 2008 16:57


Rom e nog ganska gott...ja e ännu på den där gamla omröstningen ;-)

Men d e gubbröra oxå, vafför ska d måsta heta GUBBRÖRA för? låter d gott i  era öron? Ja vet nå annat som låter bättre, d börjar oxå på gubb....:-P

Fick int mig själv ti å börja baka ännu. Tog lite mat iställe.


Ska göra ett nytt försök nu..


Svejs!


Av Loppan - 15 december 2008 16:08


Rommen vann, va fan ska ja nu hitta på för omröstning ;-)

Stressfaktorn hööög i Åbo ida. Int minsta lilla blogginlägg ha ja ju hunni sprätta iväg!! förlåååt förlåååt men d ha vari bråtttttt på jobbe ;-)

Fick dom förbenade lussekatterna bakade, 100 st, o tvinga mig själv att trampa ti posten sen efter ett paket som luggit där många dar nu. D va en julklapp ja beställt ti mor min, o den e fiiiiiin :-P

Vi har beställningar varje dag nu, riktigt mycke, o ena chefen ska bli sjukskriven. Imo måst ja fara ti 7, annars kan ja int gå på sons julfest på skolan. Hu sku ja kunna låta bli att gå dit, han förväntar ju sig att ja går. Fattar bara int vafför dom ska måsta ordna dom under arbetstid, d blir ju int ens lika högtidligt o festligt när man sitter där 9.30 på morgonen o vet att man måst skynda ti jobbe sen. Mutter...


Ja e hungri som en ångvält, om dom kan va hungriga, har huvuvärk oxå, men skiit i d. Blir gubbröra från jobbe ida, me råååågbröd. Manolis ha förhoppningsvis (?) äti me pappa när han kommer ikväll.

Ska nu börja me bottnarna till Barbiekakan. Puh....


Förresten vetttni, d kommer o bli RIKTIGT festligt i fredag på julfesten!!vi ska alla kocka tisammans, börjar kl.16. o d blir svampsoppa me stekt lax, ankbröst o italiens nougat, bland annat, resten av menyn minns ja ju int.


måst rusa vidare nu, men ja hoppas hinna blögga ännu ikväll


kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam


Åbo-bagarn

Av Loppan - 15 december 2008 05:50


Gumårrån på er!

Nu e d allvar, så här trött KAN man int va! D tog en ordentlig stund vid spegeln före ja hitta mina ögon. Som små knarriga springor sitter dom där, kvar o ungefär där dom ska, men sååååååå små o gryniga!!!!

Ändå gick ja o la mig i tid igår. Ja e för gammal för å festa. Skit samma. D händer ju så sällan. Ögonsökande dom påföljande veckorna får ja ta på köpet :-)

Mår illa som en gnu ida, d va bättre här imellan men nu tyxx vi va igång igen. Väntar fortfarande på gastroskopitiden ti TYKS. Lär int ska hinna före jul. Int o gräva ut visdomstanden (den saten) heller. D får väl bli d roliga man har att vänta på när d nya året e här...

Känner mig allmänt gnälli ida, ja e trött o har ont i magen o vill bara gå tibax o lägga mig. Hur rolig låter jag ida då ?

Hmm ska kanske sluta blogga här nu då, ja tror faktiskt ja går o lägger mig en liiiten liiiiten pyttestund till. Breve snusande liten kamin-nunni.


kram ha en bra dag!!

L8

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Minilexikon i muminländska

Fråga mig

35 besvarade frågor

stat

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<<
December 2008 >>>

LÄNKAR HIT & DIT

Bloggar av mammor och gravida
Reggad på Commo.se

Mina recept

start

Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards