Loppan & Livet

Alla inlägg den 23 december 2008

Av Loppan - 23 december 2008 14:52


Ok, ja ger opp. Julhysterin ha drabba mig me, näää förresten, int mig, men min son!! Han e heeelt hyper. Ha packa in allt som sku packas in o lite till. Nu får ja snabba på o packa in hans sista små klappar. Han hotar nämligen me att packa in mig nu. Han går  som katten kring het gröt o pillar här o pillar där.

Magsjukan kom kanske passligt iaf, ja behövde nog ta d lite lugnt. Sitter här i min grodpyjamas fortfarande, me ett par jättestora piroger på fötterna o en gammal underlig trasarock över axlarna. Va fan ska man stressa för?

Bara min mage blir bra ska ja värma lite glögg :-) Åt lite ris me buljong tidigare o d ha hållits nere (oppe oxå) än så länge.

Får väl packa undan dom där klapparna nu, o sen gå o hjälpa sonen klä granen.


Tjöppz

L8


psst. Gissa vikken av pirogerna ja har på fötterna ;-)

Av Loppan - 23 december 2008 11:06


hej hallååå heeeej!!!

Allt man siir härinne bland blogginläggen e jul jul jul! Finns d inge annat liv dagarna runt jul än just JUL?

Jag orkar int skriva om julen, man måst ju va annorlunda for Gods sake ;-)

Ha sovi en kort...och dålig natt. Mådd illa igår kväll, spydd en aftonspya o la mig sig under 3 täcken o några filtar o försökt sova. Somna gjord ja nog..för att sen vakna ti Fader Grinch årliga Jul-utbrott. Lyssna på dom så länge ja orka, sen tassa ja ner o försökt tala vett me dom. Hå hååå ja jaaa

Att saker o ting i barndomen ska lämna så djupa spår, o att dom aldrig går ur.

Men nog om d, imo e d julafton o d e precis va ja INT ska blogga om :-)


Sonen gick ut. Han BEHÖÖVER det. Han går så på övervarv stackarn. Vi undra var han va tidigare i morse. Han hadd gått opp igen o lagt sig i sin säng, fullt påklädd o pigg!! D kom sen fram att han måste hålla sig däroppe för han kunde int lämna  julklapparna härnere ifred :-D

Har en bra bild från ifjol där han ha somna på min säng, me huvu mot fotändan där säcken me julklappar låg.  Tyvärr finns den bilden på datorn hemma, så ja kan int dela me mig.


Okej, d va väl allt just nu. Måst kanske ta mig i kragen nu o klä mig o så. Dom andra ska ti stan o handla d sista. Ja ska packa dom sista små paketen ti Nunni. Dom stuffena ska hängas i en himla massa julsockor vid hans säng inatt. Nu ble d lite jul iaf, kund tydligen int låta bli ;-)


Kram o snippsnapp


L8n


Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Minilexikon i muminländska

Fråga mig

35 besvarade frågor

stat

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<<
December 2008 >>>

LÄNKAR HIT & DIT

Bloggar av mammor och gravida
Reggad på Commo.se

Mina recept

start

Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen

RSS


Skapa flashcards