Loppan & Livet

Alla inlägg den 25 december 2008

Av Loppan - 25 december 2008 18:18


...TACK för att ingen av er älskar plastjulgranar :-D


"äkta-vara-Loppan"

Av Loppan - 25 december 2008 10:23


Den här e ti dig Linda, fast du kanske hitta den själv ren..

Ja fick söka ett tag på näte o nu ha ja "snott" den från en annan blogg. Blir d nå komplikationer för d räknar ja sen me att du räddar mig ur d....;-)

Du kan ju hälsa Sven från mig me när du överraskar honom me denna...

kram

En herre ringde på dörren hos 2 gamla damer. 
- Jag kommer från Svenska Hem och vill visa ett recept på salt sill i lake.
- Du får prata högre, sa damen som öppnade, jag hör illa!
Mannen upprepade sig, men nu med högre röst.
- Högre! sa damen. Jag hörde inte! 
Nu höjde mannen rösten så han skrek. Damen vände sig om och ropade på Elsa.
- Elsa, skynda dig!! Det är en man här och han kallar sig hemska Sven och han vill visa sin stake!

Av Loppan - 25 december 2008 10:18


DU som röstat för plastgran som du sen sku hänga plastskinkor i!!!

Milda makter, dig sku ja nog kunna gifta mig me, va du sen än e för kön, ras, form o sort ;-)


Tjingelingg


psst, tänk er nu bara, små söta skinkor hängande i denna :-D

Av Loppan - 25 december 2008 09:56


o den e nästan över. Nästan pga att Julen allti tänjs lite på här i den här släkten. Säg mig den som  int vill tänja på lyckan julen ger oss :-) ha ha ha, d skriver ja bara för att Far min hatar julen mer än nån annan ja nånsin känt. Julen hos oss ha allti präglats av d.  Skit samma, live e som d e o så får man ta d. I år ble d iaf en lugn afton o d tror ja han va nöjd över. Va vi märkt led han åtm int av nå värre mardrömmar :-D. Nu halka ja från ämne...vafför vi drar ut på julen e alltså mamsens födelsedag som e IDAG. Lugnt firande ida me, ingen vågar ju sig hit...

O så tibax ti den annorlunda julen (jävlar att ja int kan hålla mig ti ämne)

Natten ti afton börja alltså Fader Grinch spy o ha sig. Stämningen på Julaftons förmidda va sprudlande här :-)

Sen va d morsans tur att börja inbilla sig (d ha hon gjort så länge vi minns o ja tror hon utvecklat ett så effektivt sätt att hon faktiskt blir dålig ti sist). Igår kväll stod jag alltså ensam i köket (int helt ensam, me ett glas rödvin i vänster hand o en stekspade i höger) o laga julmiddag, medan parenteserna låg i ett dunkelt sovrum o snarka o sonen titta på tecknade :-S. Då hann man fundera på både ett o annat kan ja delge er. Men ja har int nå o klaga över, d va rätt skönt faktiskt.

Sen åt vi julmidda sonen o jag, bilder kommer från den romantiska middagen men d tar några dar. Julklappsutdelningen ble oxå ganska speciell... men roligt va d. Då orka till o me morrmorr me opp o ta ett glas vin.

Ti dom häftigaste julklapparna i år hör en sån rikti gammaldags elektrisk tågbana, o sen förstås den nya radiostyrda helikoptern. Den påminner lite om en arg mygga o e mycke lättare att flyga än den han fick i fjol.


Nu ska ja pröva på o duscha, ha nästan glömt hu d känns..:-O

Sen joina sonen ute i frostkallan, fint ute ida. Vi ska prickskytta me hans nya pruttpistol o flyga helikopter. Känns säkrare att göra d utomhus....;-)


Tack ännu för alla klappar, ti dom som gett o som läser.


JulDagsKramar


LoppLottan


Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Minilexikon i muminländska

Fråga mig

35 besvarade frågor

stat

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<<
December 2008 >>>

LÄNKAR HIT & DIT

Bloggar av mammor och gravida
Reggad på Commo.se

Mina recept

start

Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards