Loppan & Livet

Alla inlägg den 10 december 2008

Av Loppan - 10 december 2008 19:59


Allltså d bliiir faktiskt JUUUUUUUUUUUL! ja ha nog int rikit fatta d hittills, bara snurra på som den vettvilling ja e. Nu titta ja på bilder från förra julen samtidigt som ja sökte bilden ti förra inlägget, o guuuud vikken stämning!!!d e jul så d sprakar om d!! rött o varmt o tända ljus, hemsk musik som faren spelar (förlåt förlåt Per), o så all förbenad mat förstås. Ja vet en som ska njuta på julafton, okej ja vet 2 ;-)


Försökte febrilt få Nunni att skippa scouterna ida (int kanske febrilt men halvlite nog...fast d bord ja skämmas för så ja sku kanske int ha skrivi hit d..). Anyway, egentligen bara FÖRESLOG ja d för honom, att man KUNDE bli hemma då vädre va sååå hemskt därute :-P

Ja visste ju att han ville ti scouterna, o ja hade själv att göra på stan. Försenade va vi, förstås...men värre va att ja va försenad igen när ja sku hämta honom (butikernas fel int mitt) o dessutom utom mina vantar för dom slafsa ja efter mig nånstans i H&M tror ja ;-) hå hå ja jaaa...

Fick 3 nya blusar köpt åt Manolis. Alla hans kläder börjar va så korta i ärmarna att dom mer liknar t-shirts, o d e ju int så roligt. Den billigaste kosta faktiskt hela 5 euro i Anttila ;-P

Sen fick ja undan en sak ja väldigt mycke ville få gjord, så d va bra d me.

D slaska när vi gick hem o d slaskar fortfarande. Blötsnö nu inge regn mer. Antar att vi får simma ti centrum imo, vi bor ju breve ån så bara att plumssa i.


Japp, nu pep d i luren. Dom håller på om festen i lördag o ja e helt out ännu! nån som har bra förslag på småplock ti mingel-dingel-fest? Har iiiingen aning om va ja ska trolla fram. Linda föreslog att ja ska dänga mig i soffan me benen på borde o ligga där hela förmiddan o njuta av lugne (då manolis e iväg på läger) o sen köpa nå färdigt att föra me mig....vettni vaa??? d här e int normalt, d strider mycke me mig o mitt o mina, men....


JA E FRESTAD ATT FAKTISKT GÖRA JUST SÅÅÅÅÅÅÅ :-D :-D :-D


Av Loppan - 10 december 2008 19:45


ca 20 bitar


200 gr vit choklad

1 dl jordnötssmör (me bitar i)

200 gr mörk choklad


smält vit chokl o rör ner jordnötssmörjan.

smält mörk chokl.

Häll sen turvis i en bakpapperklädd form 15*15cm o rör runt me en trästicka elär gaffel för att få marmorerat mönster. Ställ kallt över natten o skär sen i bitar som du rullar in i aluminiumpapper. Götttgött ti kaffet!

Av Loppan - 10 december 2008 15:53


va faan ska d allti måsta va rubrik för? när ja vill gå rakt o abrupt in på d ja har på hjärta, int sitta o fundera på en helt onödig rubrik!!!

Hemma nu, vi ha äti o laga läxorna. Snart ska vi iväg igen, Nun ti scouterna o jag ti stan på ditt o datt o ärenden.

Nyfikna fickan elä va du nu hett, d va ett nytt muffinsrecept joo ;-)

Ha aldri testa sockerfria såna o d ble helt bra. Ja vägrar ju förstås smaka på nå så o-ohälsosamt, men dom så fina ut, steg som dom sku (O BRÄNDES INTTTE...) :-D

Sku komma ti allt d där ja ville blogga om igår natt men nu hinner ja ju int. Ha fundera på d ida igen o ja kommer int underfund me om d e som ja tror elär om d e någo ja igen inbillar mig själv o däfför mår bättre för tillfället. Vet nu sen, men ja troor ..äh, nu bloggar ja tydligen på ändå.

Saken gäller alltså säärleken som gick vilse, d va vissa av er läsare som ville läsa om d. Nu dom sista dagarna känns d som ja blitt starkare, äntligen, som ja ha gett opp o samlat ihop all min styrka på att göra d. Klara igår kväll av o radera ytterligare några foton o sms från min telefon som ja bara int ha klara av att göra mig av me, av ren rädsla. Nu e dom ju verkligen borta, finns ingenstans annat än i minnet o d suddas ju som känt ut me tiden, elä bleknar brukar man väl finare säga. D kändes väldigt konstigt igår kväll, o väldigt starkt, mäktigt på någo sätt. Ja ha försökt radera lite nu o då, visst har ja gjort d, men långt ifrån allt. Vissa saker ha ja krampaktigt hålli fast vid, vägrat släppa taget helt enkelt. Men nu känns d som om ja insett att ja MÅST släppa, ja måst ge opp. Ja har många år LIV kvar att leva o ja måst börja göra d igen. Live har sina klurifaxer, vissa gör ont som faaan, som den här, men man klarar det. Jag klarar det!



Av Loppan - 10 december 2008 13:19


Men vad vikke vikke vinner??? spänningen stiiiiiger....o så även muffffinssarna i ugnen. Snart e ja klar för ida :-)

En bra dag, på d stora hela.


kram

Av Loppan - 10 december 2008 12:47


Omröstningen alltså, de står nu på 40-40 mellan illgrön vardag o säärleken som..

Va vill ni läsa, knäpp iväg era röster :-D


puzz

Av Loppan - 10 december 2008 12:43


Hepz!

Ja ja jaaa, ja vet väl oxå att man int ska blogga på arbetstid....elä vet ja d? ingen ha sagt nå sånt åt mig ;-) Anyway, d här e mycke urgent o har en direkt anknytning ti mitt jobbande, däfför siir ja d som berättigat beteende. 

Nån som har tips på sockerfria snabba bakverk? Ha just baka sääääärleksmöms till mårråndan, nu blir d sockerfria muffins ti näst. Hitta inge mer spännande. Den här tiden på dygne börjar oxå min motivation va liiite på ...seegare sidan så att säga, så d får bli nå som går snabbt & lätt.


Tjopz å iväg ti smeten!


Loppan


Av Loppan - 10 december 2008 05:42

Gumårååån på dig me!

Vikken natt ja haft! Låg o fundera (=fladdra) i sängen igår kväll huuur länge som helst. Insåg en hel del saker, märkte att ja kanske börjar komma nån vart me mig själv. Sakta går d men ja tror d börjar gå, o d e huvudsaken. D va nippa nappa att ja måste flänga opp ur sängen o sprätta iväg en blogg, d bara poppa opp en massa saker som lät så sluga, elä kändes d då, in my head  ;-)... o ja ville få dom på print. Ja antar att man klarar d man måst, på nå underligt vis. Tid tar d men...

Mer om detta ikväll. Fast först har vi scouterna o ja ska ti posten o bränna iväg en massa pengar.


Kraaaaaaaaamar

MuminMamman



Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Minilexikon i muminländska

Fråga mig

35 besvarade frågor

stat

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<<
December 2008 >>>

LÄNKAR HIT & DIT

Bloggar av mammor och gravida
Reggad på Commo.se

Mina recept

start

Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards