Loppan & Livet

Direktlänk till inlägg 12 december 2008

Bastu & Opera

Av Loppan - 12 december 2008 21:59


Googla förgäves för att hitta en bastubild (opervers o på alla vis acceptabel) att lägga in här, sii va ja hitta! :-) kund int låta bli o ta den. Fan en sån sku man ha ju lol.

Vi e tebax från bastun. Skönt som vanligt, o brått som vanligt. Stod där genomblöt o halvnaken i d  iskalla omklädningsrumme när ja ti min förskräckelse märkte att vi hade 5 minuter kvar av vår timme!!! Manolis stod glad i hågen kvar inne o torka golve då ännu, o skråla någo mellanting mellan opera o ...... ja ja vet int, d låter lite som ljudeffekterna från dom riktigt gamla äkta Hitchcock-filmerna ;-) Han sjunger nästan hela tiden den ungen, elär pratar då förstås. Får ofta be honom andas imellan, o han blir int ens sur mer, han e så van vid att folk säger så :-D

Ibland önskar ja bara han sku va tyst en stund, men men...


Från d ena ti d femte. Ha int fått nå svar av Daddy ännu...han ble väl sur. Skit samma.

För att förklara lite då, för dom som int vet. Manolis dad bor alltså i Grekland. D va där ja träffa honom, o där vi bodde fram till mano va 2. Orkar int mer efter alla dessa år gå in på va som hände där, ett enda ord räcker för den delen, svärmor. Long story but also long gone.

D där me särleken som gick vilse, d har att göra me nåt helt annat. Ja vet int hur mycke ja ska skriva här, vill ju visa respekt för honom oxå, o ja vet int va han tycker om att ja skriver här. D va den riktigt stora särleken i mitt liv, vi lärde känna varann på ett  speciellt o unikt sätt, tog vara på dom små stunderna vi fick, förlovade oss ganska fort o sen..ja sen stampa vi på ställe ett bra tag. Ja ble nere, han va nere tror ja, ja börja äta antidepp, saknade sönder kan ja  säga. Ja klara int av o ha d så så ja tog ett beslut. Sku ha blivi toki annars. Ja försökte va stark, o ganska stark va ja nog, men i nåt skede säger kropp o annat stopp. D gick int mer, så för både min egen o operabastarns skull ble d så här.....


Vet int va ja ska skriva mer nu.....


L8



 
 
Ingen bild

Spindelmamman

12 december 2008 22:26

Man kan inte alltid bara följa sitt hjärta... En bit kanske, men sedan måste förnuft till för att det skall funka. Du har mkt förnuft:) Och mkt hjärta. Ibland krockar det. Men du simmar oftast upp på rätt strand:) KrAm

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Loppan - 12 januari 2015 17:13


Hej här har ni mig igen. E totalslut efter 2 dagar av grubblande o hårslitning. Tito e betydligt piggare nu, vill leka hela tiden o smaskar glatt i sig allt jag sätter i skålen, hittills bara sej o spad o lite piimä men iaf. Jag kan inte fatta va som...

Av Loppan - 10 januari 2015 18:02

Äntligen e pajen i ugnen! Fick ett tips på grönkålspaj av min far, en glutenfri botten på kikärter o mandelmjöl, d måst ju testas . Receptet är från DN o ni kan hitta det HÄR.    I övrigt bara undrar jag, fast jag INTTTTE vill klaga, om d faktisk...

Av Loppan - 9 december 2014 20:59


Pling pling på bloggen. En liten tid sen sist   Eeeeeeevigheter sen sist alltså, men jag hinner inte gå in på allt som har hänt. Egentligen, va ha hänt heller (ha haa) annat än att vi yrar på som bara vi kan. Snart e d Jul o vi förbereder oss me sj...

SOS

Av Loppan - 3 juli 2014 08:43

Sjukstugan här igen. Överallt ligger d sjuklingar. Lätt att tänka på byke o packas när än den ena rumpan ska putsas, än den andra halsen lindras. Stora ljusröda tabletter ska klämmas ner i doggens hals mårån o kväll, o hans rumpa ska putsas så ofta s...

Av Loppan - 22 juni 2014 20:18

Förlåt, d ha int hörts av mig på en tid igen. D blir allti så mycke allt möjligt dom sista veckorna före semestern, o nu närmar den ju sig verkligen me stormsteg. Stormar gör d iofs annars oxå.... men iaf, FEM dagar jobb kvar, fem ynkliga små fjutted...

Presentation

Minilexikon i muminländska

Fråga mig

35 besvarade frågor

stat

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<<
December 2008 >>>

LÄNKAR HIT & DIT

Bloggar av mammor och gravida
Reggad på Commo.se

Mina recept

start

Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards