Loppan & Livet

Direktlänk till inlägg 16 oktober 2010

Men Geir!!

Av Loppan - 16 oktober 2010 08:28

Hejs svejs bland hjortron o grejs,


Gumårårn! Sovi gott? D ha jag, ääända fram ti 06.00 då klockan ilsket drog igång. Jo, ja har ju fortfarande mina små funderingar för mig...

Ingen annan därute som njuuter ti 100% av att lediga dar få ha klockan o ringa JÄTTEtidigt, o så igen om en halvtimme, o så igen, o igen o igen, tills man stiger opp? Bara för att få vakna o FÖRSTÅ att man int behöver stiga opp. Folk ha i alla år förundra sig över att ja kan va så korkad, men ja tycker helt tvärtom. Sover du kan du ju int förstå att du får sova, eläh??

Ja ja, nu e ja opp iaf, o har en mazza att uträtta ida.


D ja tänkt skriva några rader om IDOL. D gick ju int o undgå programme på tv igår kväll. Helt okej program i o för sig, ja brukar bara int si mycke på tv. Den stod nu på iaf. Så kom Geirs tur. Nu måst ja först av allt säga att ja absolut int har någo emot honom, han e ju skitbra på d han gör. Ja undrar ju bara, han ha vari känd sen 80-nånting tror ju, ha vari me i både d ena o d andra, synts här o där, kunnat göra sig grej. Vafför ska han va me i IDOL? e d bara ja som tycker d e lite konstigt? Ja menar, han e ju ren idol, ha fått göra sitt, visa va han kan osv osv. Sku d int va andras tur, såna som behöver få komma fram, få den där pushen som behövs, för att komma fram?

 

Nåja, skit samma. D va nu bara en tanke. Vem föll förresten bort sen igår? Ja stängd före d va slut.


Nu ska ja ...ja va ska ja? bädda kanske, testa lite kläder till i kväll o så småningom fara ti jobbe. Ja ha bett ti gudarna hela natten att marängbottnarna ska hålla ihop   


Ni kan väl hålla tummarna för att kvällen går bra, o d som komma skall me!



Loppkramar

 
 
Lotta

Lotta

16 oktober 2010 09:22

Nu har jag ju inte följt med Idol alls, men tror nog inte att Geir är så känd i Sverige. Inte varit tidigare iallafall.. Men lite konstigt är det ju nog tycker jag också.. Nu ska jag fara och zumba!

http://lottaspace.blogspot.com

 
Ingen bild

loppz

16 oktober 2010 09:24

Usch va du e dukti lotta, int för att du va in här alltså utan för zumbarumban. Ja ska rusta mig ti jobbe ja :-S
Seees på månday!

 
Ingen bild

Sabina

16 oktober 2010 09:57

Han är väl me för att han geir så myky... Ha ha. Har int sett hans bidrag, vågar int :)

 
Ingen bild

Heidi

16 oktober 2010 11:12

Ja, nog har jag oxå lite undrat vad han gör där. Men han förklara de själv i nån intervju som ja läst att alla artister vill synas å få mer uppmärksamhet, så varför inte vara med i Idols. och att alla artister som säger annat ljuger för sig själva... Sången som han sjöng igår är ju en sån Geirklassiker oxå, har diggat till den många gånger förut när han har uppträtt, detta för typ 10 år sen alltså, så inget nytt han kommer med precis. Lite roligt. Men nog är han ju bra...

Å de va Minnah som föll ut igår. Nu ha ja skrivit en hel uppsats här. Trevlig lördag allihopa =)

 
Ingen bild

kryckmor

16 oktober 2010 11:17

Hej "andra Lotta"! Jag tycker absolut att du ska dra lopplottan med dej på zumba! bara (om?) min fot blir ok, har jag också tänkt gå på zumba! Det lär vara såå roligt, och bränner massor med kalorier helt obemärkt.
Trevlig lördag till er alla önskar jag med!

 
Ingen bild

loppan

16 oktober 2010 12:18

nej sini, ingen zumba för mig tack! Fick tiräckligt på kryssningen...
Ja ränner hellre kring stan o flåsar :-)
tack för alla era uppsatser, dom uppskattas.
Skön helg ti oss alla!

 
Ingen bild

Mimmi

16 oktober 2010 12:22

Jag stör mig oxå jättemycket på att Geir e me. No e han ju bra, men eftersom han ren ha hållit en massa konserter o.dyl tycker jag att d e jätteorättvist att han e där å tävlar mot 16-åringar som aldrig har stått på en scen... Jag tycker oxå att han tar en plats av någon som kanske aldrig annars får en chans att slå igenom. Jag tror dessutom att han förlorar många av sina tidigare (speciellt äldre) fans, som säkert tycker att d e lite löjligt att han ställer upp i en såndär tävling... så d så!:) Ha ett trevligt veckoslut! Har int riktigt koll på va d e ni "håller på med" där, men hoppas att d löser sig på bästa sätt!:) Hälsa "Nunnu"! Kram

 
Ingen bild

kryckmor

16 oktober 2010 14:05

Önskar er alla en riktigt kul fest i kväll!
Hälsa bror, syster, svägerska o mystisk följeslagare!
Kramar

 
Ingen bild

Dag från skogarna

16 oktober 2010 18:13

"Geir den fredlöse" är en ungdomsbok från 1950-talet, kom bara att tänka på den! Den Geir som sig i leken ger, han får...Det är inte tyst om Rönning på andra sajter heller, och det med all rätt! En etablerad artist har INGET på Idol att göra, det programmet är till för nya "talanger" som vill opp! Skäms, Idol-arrangörer!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Loppan - 12 januari 2015 17:13


Hej här har ni mig igen. E totalslut efter 2 dagar av grubblande o hårslitning. Tito e betydligt piggare nu, vill leka hela tiden o smaskar glatt i sig allt jag sätter i skålen, hittills bara sej o spad o lite piimä men iaf. Jag kan inte fatta va som...

Av Loppan - 10 januari 2015 18:02

Äntligen e pajen i ugnen! Fick ett tips på grönkålspaj av min far, en glutenfri botten på kikärter o mandelmjöl, d måst ju testas . Receptet är från DN o ni kan hitta det HÄR.    I övrigt bara undrar jag, fast jag INTTTTE vill klaga, om d faktisk...

Av Loppan - 9 december 2014 20:59


Pling pling på bloggen. En liten tid sen sist   Eeeeeeevigheter sen sist alltså, men jag hinner inte gå in på allt som har hänt. Egentligen, va ha hänt heller (ha haa) annat än att vi yrar på som bara vi kan. Snart e d Jul o vi förbereder oss me sj...

SOS

Av Loppan - 3 juli 2014 08:43

Sjukstugan här igen. Överallt ligger d sjuklingar. Lätt att tänka på byke o packas när än den ena rumpan ska putsas, än den andra halsen lindras. Stora ljusröda tabletter ska klämmas ner i doggens hals mårån o kväll, o hans rumpa ska putsas så ofta s...

Av Loppan - 22 juni 2014 20:18

Förlåt, d ha int hörts av mig på en tid igen. D blir allti så mycke allt möjligt dom sista veckorna före semestern, o nu närmar den ju sig verkligen me stormsteg. Stormar gör d iofs annars oxå.... men iaf, FEM dagar jobb kvar, fem ynkliga små fjutted...

Presentation

Minilexikon i muminländska

Fråga mig

35 besvarade frågor

stat

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2010 >>>

LÄNKAR HIT & DIT

Bloggar av mammor och gravida
Reggad på Commo.se

Mina recept

start

Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards