Loppan & Livet

Alla inlägg den 7 oktober 2010

Av Loppan - 7 oktober 2010 17:02


Oj vikken dag! D ha int funnits tid för många pauser, faktiskt ingen alls, men d ha vari roligt, o d ha gått bra. Trodd ja int sku hinna me allt  men sist o slutligen hann ja till o me flytta in i mitt nya rum (me hjälp av H & T förstås, dom slet o släpa kring me möblemange medan ja roa mig i köke...). Hann int ta nån bild ida, men imo ska ja göra d, så får ni si före o efter flytten. Nu får ni iställe njuta av en annan sorts bild  .

Japp, marängskålar!

Dom ska fyllas me cappuchinomousse o hackad choklad, ti efterrätt.

Vill du laga såna wunderbare små sötsaker (26-28st) behöver du:

-10 äggvitor

-500gr socker

Vispa vitorna fluffiga, ha sen i sockre lite i tage medan du vispar hela tiden. Fortsätt vispa tills skummet e glansigt o hårt (int kommer ur skålen fast du vänder den oppåner). Spritsa ut skålar elä va du nu kan tänkas villa ha o grädda i 150 grader ca 35 minuter. Stäng ugnen o öppna luckan, men lämna marängerna där övernatten. Sen fyller du me grädde, mousse, va du vill, o dekorerar me bär, choklad, strössel.....Finfint!


Hadd en guube här o strössla me datorn ida. Han hitta allt möjligt intressant i den, bland annat en hel hop Trojaner som Avast int tyxx ha nån koll på. D va en väldans snäll guube. Han satt här o svor (visserligen bjöd ja på snabbkaffe som tröst) ti Manolis gnol i 2,5 timme. Ändå tog han betalt för bara en. Han tyckt väl synd om mig som ska leva me en sån skitburk ti dator  .

Nä, men vi ska kolla lite hur den fungerar nu, d lär finnas hopp ännu..trots att burken e nästan lika gammal som jag.


Fredag imo, lugnt i köke, ska bli så skööönt. I helgen blir d  jobb, kinamat o skötsel av gammalt kadaver. Kanske nån liten länk oxå, vem vet? D ska ja förresten ut på nu, ska "springa skiten ur mig"



Kramar,

loppan


Sååååå bra sång!!

Av Loppan - 7 oktober 2010 07:28


Ida va d mycke på gång.

 


Hörs snarast möjligt me bättre tid, om int dom kastar min dator i ån....


Loppan

Presentation

Minilexikon i muminländska

Fråga mig

35 besvarade frågor

stat

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2010 >>>

LÄNKAR HIT & DIT

Bloggar av mammor och gravida
Reggad på Commo.se

Mina recept

start

Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards