Loppan & Livet

Alla inlägg den 8 oktober 2010

Av Loppan - 8 oktober 2010 12:35

hejs!


Vikken dag igen, fulllt ööös från sju ti nu (ja rimma ha ha). Hela min kropp värker o d har den ju rätt till, ingen vårkyckling längre precis . Vårbroisku elä ej, ja ha jobba, ja ha gjort mitt o om ett litet tag blir d KALJA-TAAAAAJM me den andra lottan.

Dan börja åtm hälsosamt (få sii me resten av helgen...). Sku laga egen minestrone utan pasta, men ja hälld i all skinka i andra kastrullen utan att blinka så d ble varken pasta elä skinka. Iställe sleva ja i mig tomatplask me grönsaker. Helt okej, lär int skada formerna så att säga   


Moderkadavre e hemma me sonen o iiiiiingen panik har ja dit ida. Fan va trött ja e, man märker d när man sätter sig ner. Blir jobb i helgen men bara några timmar lör o några till på sön. Men vettni vaaa? ja ha vara en _______, joooo!!! en splitterny rajjtantajjjtan _____  . Den blir min o bara min moooorgen. Najs najs najs.


Från tjii o tjooo ti mindre muntra saker. Min fammo dog inatt, fick veta d just. Kan ju int säga att d väcker hemskt mycke tankar o känslor, vi va aldri särskilt nära. Sonen däremot lyckades hitta nån sorts stig in i hennes hjärta, o dom 2 kom alltid bra överens. Dom hadd lixom en helt egen "kanal". Ja hoppas han int blir för lessen, men d tror ja int, dom träffades ändå ganska sällan.

Klart döden ändå allti väcker känslor, man stannar opp för ett litet tag, på någo sätt, allt stannar opp.


Nåja, nu ska ja städa undan d sista o rusta mig ready för att ta stan me storm   


Önskar oss alla en skööööööön o rolig helg!!!


loppkramar


Pssst, bild på både nya inredda offfficen o annat smått o gott e on the way   


Presentation

Minilexikon i muminländska

Fråga mig

35 besvarade frågor

stat

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2010 >>>

LÄNKAR HIT & DIT

Bloggar av mammor och gravida
Reggad på Commo.se

Mina recept

start

Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards