Loppan & Livet

Direktlänk till inlägg 11 december 2009

Den som sig i leken ger....

Av Loppan - 11 december 2009 18:37

...han får leken tåla. Så heter d o int helt utan orsak. Nog om d.


Fredag-abend e äntligen här o d e skönt som Sööööören. Ha visserligen mått så dåligt ida som ja tror att ja aldri ha mått förr (åtm på d sättet). Ja trodde faktiskt ja va mitt i ett skov av panikångest elä nå dom sista timmarn på jobbe. Kändes som alla va på mig o över mig o ja vet int va, o ja sku helst bara ha explodera i ett stort moln av hästhovar o skena runt lokalen.....elä nå...


Ha lugna ner mig nu, ha hunni hämta paket åt sonen från posten (far hans skicka en påse russin o skrev ett brev där han beklaga sig över att han int kan betala d han e skuld oss...), ha oxå hunni ta int bara en utan två glöggar i glöggstugan som otroligt nog va öppen ida! Ni som ha hängt me bloggen lääänge ha sitt bilder från den söta lilla stugan i ändan av gågatan. Anyway....


Nu ha ja stått i köke o lyssna på uuurgamla skivor av Eleni Dimou. Kanske "nån av er" minns "8a pio apopse to feggari" som ja hadd stordille på för ett ... antal år sen?

Anyway nr. 2, ta makaronia me kima einai etoima o vi ska äta.  D ble ihåliga spaghettin o grekisk köttfärssås me rödvin o kaneeeel förstås. Huuur gott som helst. Nu återstår bara o sii hur bra d passar me mina fucking glutenfria risnudlar.....RISNUDLAR.....  


Ja ja, nu skriiiiks d här. Lär ha gått en timme sen ja sa att vi just ska äta....


Hepp slepp på er alla, ha en ljuuuuuuvlig helg!!!


löppan pöppan

 
 
Ingen bild

Eleni Dimou-fan

11 december 2009 22:00

Eleni Dimou är toppen, inte bara när hon hyllar Feggari över Anatolien...åtminstone låter hon hundra gånger bättre än en annan Eleni jag känt en gång! Kalinihta!

 
Ingen bild

Ensomsigilekengett

12 december 2009 09:30

Här har man fått ge sig i leken, med besked! Var uppe HALV TRE för att somliga såg på klockan med dimmiga nattögon och trodde den var KVART ÖVER SJU! Också det hade varit en smula "too arla"... En svart hund var något förbryllad! Men god morgon nu i alla fall - igen!

 
Ingen bild

fågeln i morgonstunden i skogen

12 december 2009 09:47

Oj oj vet ni! Steg gladeligen upp i "morse"; tyckte nog att det var litet tidigt då klockan var 7.15, och att det var ganska mörkt, men nuförtiden är det ju mörkt nästan alltid. Och pigg var jag, trots att klockan var så lite. Så jag gjorde mig klar för dagens strapatser, och dog walk.
Tänkte sen överraska vår Husse med kaffe på säng före hundvoltan då det ändå var så tidigt, men se han steg upp före brickan var klar, pigg och nyter också han. Jag gjorde lite övningar med doggen, men med ens kom det: "Vet du att klockan är tre!!!" Jag trodde han skojade och skrattade, litet förstrött. Men han vidhöll det, och sant var det! Tydligen hade klocka varit 25 före 3 då jag vaknade, och med mina skumma ögon tyckte den var 7.15

Blev ganska förvånad, och satte mig vid datorn för att meddela omvärlden vilket under som skett. Då jag plitat ner det sista ordet (jag är ju inte så fåordig i skrift) tiltade hela förbindelsen och allt försvann! Just så!

Gjorde en liten liten volta med den lätt förvirrade doggen och la mig sen för att somna om. Vilket inte var så lätt! Höll mig tom vaken till ett program om Gaudis skapelser i Barcelona. Det var faktiskt jätteintressant. Han var nog en enastående person, förutom att han var jätteskicklig och hade en härlig fantasi måste han ha varit ganska tuff!

 
Ingen bild

Lakoniker i morgonstunden

12 december 2009 09:50

Inte så fåordig, inte...

 
Ingen bild

Fariskogen

12 december 2009 09:52

Skicka ny Astynomian på russinfadern, så inte den "snåla styvmodern" tar alla pengarna! Basta!

 
Ingen bild

Mackaroni

12 december 2009 09:57

Har alltid undrat hur dom bär sig åt att borra hålen i makaronerna?

 
Ingen bild

mårrånloppa

12 december 2009 09:58

alltså......nån härinne som e intresserad av o gästblogga kanske? :-) Nu ska ja o opp o i duschen, klockan e nässtan 11.
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Loppan - 12 januari 2015 17:13


Hej här har ni mig igen. E totalslut efter 2 dagar av grubblande o hårslitning. Tito e betydligt piggare nu, vill leka hela tiden o smaskar glatt i sig allt jag sätter i skålen, hittills bara sej o spad o lite piimä men iaf. Jag kan inte fatta va som...

Av Loppan - 10 januari 2015 18:02

Äntligen e pajen i ugnen! Fick ett tips på grönkålspaj av min far, en glutenfri botten på kikärter o mandelmjöl, d måst ju testas . Receptet är från DN o ni kan hitta det HÄR.    I övrigt bara undrar jag, fast jag INTTTTE vill klaga, om d faktisk...

Av Loppan - 9 december 2014 20:59


Pling pling på bloggen. En liten tid sen sist   Eeeeeeevigheter sen sist alltså, men jag hinner inte gå in på allt som har hänt. Egentligen, va ha hänt heller (ha haa) annat än att vi yrar på som bara vi kan. Snart e d Jul o vi förbereder oss me sj...

SOS

Av Loppan - 3 juli 2014 08:43

Sjukstugan här igen. Överallt ligger d sjuklingar. Lätt att tänka på byke o packas när än den ena rumpan ska putsas, än den andra halsen lindras. Stora ljusröda tabletter ska klämmas ner i doggens hals mårån o kväll, o hans rumpa ska putsas så ofta s...

Av Loppan - 22 juni 2014 20:18

Förlåt, d ha int hörts av mig på en tid igen. D blir allti så mycke allt möjligt dom sista veckorna före semestern, o nu närmar den ju sig verkligen me stormsteg. Stormar gör d iofs annars oxå.... men iaf, FEM dagar jobb kvar, fem ynkliga små fjutted...

Presentation

Minilexikon i muminländska

Fråga mig

35 besvarade frågor

stat

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30 31
<<< December 2009 >>>

LÄNKAR HIT & DIT

Bloggar av mammor och gravida
Reggad på Commo.se

Mina recept

start

Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards